Forumindex › Forums › Modellen › Astra › elektrische ramen achteraf ingebouwd
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 januari 2012 om 09:00 #17245451
ik heb maar een nieuwe topic aangemaakt omdat ik geen antwoord heb gekregen..
ik heb naderhand elektrische ramen ingebouwd. maar probleem is dat de ruiten niet automatisch omlaag/omhoog gaan na 2 sec de knop in te drukken. hiervoor moet ik telkens resetten als ik de auto weer gebruik. ik heb de geschakelde stroom van de radio gepakt. en de continustroom direct van de accu met 15A zekering ertussen. de schakelaars zijn aangescloten op de schakelstroom net als de bruin/zwarte kabel wat vanuit de raammotor komt. is er iets wat ik boven het hoofd zie of moet ik het op het kastje aansluiten wat ook de cv regelt om het in geheugen te houden?? begint beetje iritant te worden moet ik elke keer de ramen resetten als ik in de auto stapalvast bedankt
18 januari 2012 om 09:06 #17977457Orginele set?
Bij de vec moet je de knop 2sec vasthouden beneden en boven.
Erwin
18 januari 2012 om 09:15 #17977458ja is originele set, als ik reset zoals jij dat zegt doet die het wel. maar als ik de auto uitzet en van de contact af en daarna weer op contact zet doet die het niet meer. ik heb de how to hier op de forum gevolgt. wat ik wel anders heb moeten doen is een zwarte kabel wat vanuit de schakelaar komt, moest ik op geschakelde stroom zetten anders deed die het niet.??
18 januari 2012 om 09:19 #17977459Hmm heb je geen tis2000?
Erwin
18 januari 2012 om 09:30 #17977460Het lijkt alsof er inderdaad iets niet goed is aangesloten ivm hij steeds gereset moet worden?
Kijken of iemand hier een juiste aansluit schema heeft. Succes ermee.
18 januari 2012 om 10:12 #1797746118 januari 2012 om 10:19 #17977462Programma van dealer met electra schema’s.
Erwin
18 januari 2012 om 10:31 #17977463nee dat heb ik niet. maar de elektrische schema is appart aangesloten. de computer weet niet dat hij elektrische ramen heeft. moet ik dat dit aansluiten op het apparaatje wat ook de cv regelt?? zoja haale ik uit de sloop wel zo een kastje en probeer ik het daarmee. maar de kabelbook in de auto zelf is niet voorbereid op elektrische ramen. wel is de zekeringkast voorbereid want daar is een optie om een zekering tussen te doen.
18 januari 2012 om 10:45 #17977464niet per ongeluk continue en geschakelde + omgedraaid?
18 januari 2012 om 10:46 #17977465wel gedaan, omdat anders de elektrische ramen altijd blijven doen ook als ik sleutel eraf pak. sorry was vergeten erbij te vermelden.
18 januari 2012 om 10:56 #17977466Dat is niet goed denk ik, je moet een continu plus hebben voor geheugen.
Erwin
18 januari 2012 om 13:03 #17977467volgens de how to hier op de forum hoort het zo: Continu op de elektrische motor. en ook een geschakelde op de motor. dit heb ik gedaan. de massa van de schakelaars heb ik samen met de massa van de motor gelegd. maar de schakelaars doen het alleen als ik de zwarte kabel aansluit op geschakelde of continu. dit zwarte kabel kwam niet ter zake bij de how to en is ook niet te zien in de elektrische schema??? als die op de geschakelde aansluit blijft de elektrische ramen doen ook als ik de sleutel van de contact af hebt. dit brengt een beetje verwarring bij mij. iemand een idee?? ook heb ik een witte kabel gezien bij de schakelaar maar daar heb ik niks aan gedaan. en de bruine kabel wat vanuit de schakelaars kwam heb ik op de massa van de motor aangesloten.
18 januari 2012 om 14:52 #17977468ik weet er het fijne niet helemaal van maar:
geschakelde en continue plus omdraaien zorgt ervoor dat de motortjes het geheugen verliezen. deze manier van schakelen maakt een continue plus eigenlijk overbodig omdat deze nu toch niets meer doet. (omwisselen zorgt ervoor dat de ramen hun geheugen terug krijgen.)Zwarte draad is bij opel eigenlijk altijd geschakelde plus.
heb je de sleutel van contact? of helemaal uit het slot? dit maakt namelijk nog wel een verschil! als je de auto op contact zet en daarna terug draait blijft de radio aan en staat de auto nog op een semi-contact. De sleutel verwijderen onderbreekt alles.
Bruin is inderdaad de massa.
18 januari 2012 om 19:23 #17977469helemaal uit het slot… ik ga nog eens alles uitelkaar halen en even alles doorlopen. zo moeilijk moet het niet zijn :hmmz bedankt trouwens voor jullie reacties :angel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.