elektrische ramen achter inbouwen

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) elektrische ramen achter inbouwen

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237032
    vectra2004
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 October 2008

      Beste forum collega’s

      Heb nu een maandje een zafira a cng op zich niet slecht lekker goedkoop.

      Ben bezig om achter elektrische ramen in te bouwen heb de volgende onderdelen

      2 knopjes
      2 kabelbomen
      2 motor

      Heb ze aangesloten maar het werkt niet ,zekering zit er in hij was niet voorbereid

      Wie kan mij helpen

      Mvgr

      #17872109
      bandido
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 February 2010

        Motor stuk misschien??????

        #17872110
        vectra2004
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 October 2008

          Heb er direct 12v opgezet en ze werken maar als ik ze monteer aan de originele kabelboom werken ze niet

          #17872111
          midnight black
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 December 2011

            Hoe zit het met de bedrading in het bestuurdersportier, heb je daar nu ook een 4 voudige schakelaar met kinderslotje voor de achterramen in gezet?
            Omdat deze schakelaar de bediening van de achterste ramen blokkeert heeft dit er misschien iets mee te maken.

            #17872112
            vectra2004
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 October 2008

              Ik had de schakelaar erin gezet maar wat jij zegt zou best kunnen ga ik ff langs de sloop en ga dan die kabel vervangen. Niet bij nagedacht
              Bedankt

              #17872113
              vectra2004
              Deelnemer
                Lid sinds:
                11 October 2008

                Het is gelukt bedankt ”midnight black” links voor de kabel vervangen en hij deed hetalles prima

                #17872114
                midnight black
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 December 2011

                  Mooi!!

                  #17872115
                  bandido
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 February 2010

                    Mijn elektrische bediening linker achterkant doet het niet meer.
                    Ook niet met de bediening via de bestuurderskant.
                    Nu heb ik de deurbekleding proberen te verwijderen volgens een beschrijving van een duitse site, maar ik krijg de bekleding niet eraf.
                    Ik heb alle schroeven eruitgedraaid, maar als ik het goed heb moet ook nog de hendel om de deur te openen los of niet.
                    Het onderste gedeelte is los, maar ergens in het midden zit ie nog vast.
                    vectra2004 hoe heb jij de deurbekleding aan achterzijde verwijderd.

                    #17872116
                    vectra2004
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      11 October 2008

                      @bandido

                      3 onder
                      1 achter de luidspreker
                      1 achter de knopje (voor de ramen)
                      1 onder de handvat in het midden (weet niet hoe ik dat moet noemen de gedeelde waar je vastpakt als je de deursluit zit een rubbere rondje kun je eruit wippen en daar zit ook een schroef onder)

                      en dan langs de ruit zit een zwarte rubber/metalen lijn die er ook uit moet schroeven draaier (plat) onder wippen en hij zit los

                      en dan kun je hem los trekken

                      #17872117
                      Haasje17
                      Moderator
                        Lid sinds:
                        8 September 2009

                        Een zafira a CNG? Volgensmij is dat dan een b?

                        #17872118
                        bandido
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 February 2010

                          Ok thanks ik zal morgen of zaterdag weer eens proberen.
                          Ik laat weten als het gelukt is.

                          #17872119
                          vectra2004
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            11 October 2008

                            @bandido Okay als het niet lukt kan ik je foto’s sturen en markeer ik wel waar de schroeven zitten


                            @Haasje17
                            Ik weet wat ik rij :D

                            #17872120
                            midnight black
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              14 December 2011

                              Bij het deurpaneel van de Zafira inderdaad te werk gaan zoals Vectra2004 omschrijft alleen moet je de raamstrip boven niet losmaken van het deurpaneel! Het deurpaneel na verwijderen van de schroeven vanaf onderen naar boven loshalen (voorzichtig bij de kunststof klemmetjes anders breken de klemmetjes of erger de kunststof nokjes van de deurbekleding!) Nu zit heel het paneel los maar hangt ie alleen nog aan de raamstrip: paneel van onder iets van het portier af trekken en dan omhoog duwen. Vervolgens nog bedrading los van speakers/schakelaar en de kabel van de deurontgrendeling losnemen.


                              @Bandido
                              , dikke kans dat de bedrading in de kabeldoorvoer naar het linkerachterportier ergens gebroken is. (is namelijk een kwaaltje) Om dit te checken hoeft de portierbekleding er niet af: Stekker onder bij portier loshalen en rubber vanaf B stijl terughalen om de bedrading te controleren.

                              #17872121
                              bandido
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                7 February 2010

                                Kabeldoorvoer gechecked, en kon hier niets vinden.
                                Het rare is ook als de sleutel uit het contact is en ik druk de knop in van die raam die het niet doet hoor ik een piep toon.
                                Deze piep toon is duidelijk te horen, maar waarvandaan weet ik nie, ergens uit het dashbord.
                                Bij de tweede keer indrukken hoor ik niets meer.
                                Zal vanmiddag of morgen proberen panneel eraf te krijgen.
                                Eerste keer toen ik het paneel los probeerde te maken kreeg ik alleen het onderste gedeelte los van de deur.
                                Tot ongeveer het midden zie foto.
                                Het bovenste gedeelte zat nog muurvast.

                                #17872123
                                vectra2004
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  11 October 2008

                                  @bandido

                                  Is het nog gelukt

                                  #17872124
                                  bandido
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    7 February 2010

                                    Nee niet gelukt panneel is nie los te krijgen.
                                    Maar ik check de kabeldoorvoer nog eens, omdat dit toch meestal wel het probleem is.
                                    Een bekende heb ik afgelopen weekend nog gesproken, die ook een zafira heeft en die had hetzelfde probleem. Ook een kabelbreuk.
                                    Ik heb nog niet veel tijd gehad, en het weer zit ook niet zo mee.
                                    Ik moet alles op parkeerplaats doen.
                                    Maar ik laat nog iets weten als het gelukt is.

                                    #17872125
                                    midnight black
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      14 December 2011

                                      Vooral als het paneel er nog nooit eerder af is geweest moet je behoorlijk kracht zetten (naar boven duwen dus) maar je moet het paneel al helemaal van de deur af kunnen trekken op de bovenkant na anders zit ie nog ergens vast!
                                      Kunt de kabelboom ook checken met spanningszoeker: blokkering bij stekkeraansluiting op deur induwen en dan kun je de stekker eruit trekken.
                                      Helaas kan ik zo snel niet meer vinden welke connector waarvoor is :(

                                      #17872126
                                      bandido
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        7 February 2010

                                        Vandaag de kabeldoorvoer eens grondig gecontroleerd, en was inderdaad een kabelbreuk te zien.
                                        Éérste keer had ik de kabelbescherming niet vergenoeg terug geduwd.
                                        Mijn broer heeft mij daarbij geholpen, die is electricieen.
                                        Twee kabels waren door. Weer aanelkaar gesoldeerd en krimpkous eromheen.
                                        Nu op naar de volgende klus aan de zafira.
                                        Zijn nog een hoop dingen te doen. Heb me een beetje verkocht aan deze auto.

                                        #17872127
                                        midnight black
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          14 December 2011

                                          Mooi dat het opgelost is, what’s next??

                                          #17872122
                                          vectra2004
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            11 October 2008

                                            Mooi man

                                            #17872128
                                            bandido
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              7 February 2010

                                              Next is.
                                              1. Ik ben vorige week naar berlijn gereden, toen merkte ik bij hoge snelheid na een aantal kilometers de benziene meter snel zakte en de boordcomputer nog maar heel weinig km aangaf met een volle tank. Gestopt op parkeerplaats, ik dacht de benzine loopt er ergens uit. Maar dat was niet zo. Toen ik weer ging rijden was het weer normaal. Maar na een aantal km was dat probleem er weer. Auto loopt perfect niets aan te merken.
                                              Toen ik thuis kwam eens op forum gezocht en vond iets. Het schijnt aan het koolstoffilter te liggen.
                                              Kan ik deze schoon blazen met perslucht, of deze vervangen. Ik zie op de onderdelen sites dat deze niet te bestellen zijn. Misschien op sloop, maar dan weet je ook nie wat je koopt.
                                              2. En mijn airco is naar de haaien. Ben bij een boer geweest, en zou me 1000 euro kosten met de arbeids uren. Dat is me te veel, geef ik nie uit.
                                              Compressor is kapoet en de condensor.
                                              3. Auto is net een boot, ik denk dat schokbrekers voor en achter niet meer goed zijn. Is denk ik een caravan mee getrokken. Zit ook een rare stekker bij de trekhaak. Caravanstekker?
                                              P.S. Misschien is het beter een nieuw topic aan te maken :D
                                              Of auto te verkopen :swear :???:
                                              NIEUW TOPIC IS : viewtopic.php?f=45&t=164912

                                              #17872130
                                              bladluis
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                14 February 2014

                                                Hoi
                                                ik wou ook mij raam elektrisch maken de achterportieren

                                                Wat heb ik zojuist allemaal nodig
                                                Kabelbomen 2 achterportieren links?
                                                1kabel boom bestuurders kant?

                                                En ik zie op internet allemaal dat als je achterportier elektrisch wilt maken dat die allemaal geleverd worden zonder motor
                                                waar kan je zon motor kopen ik kan niks vinden
                                                hoor graag meer

                                                opel astra g

                                                #17872131
                                                computerbug
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  26 April 2011

                                                  bladluis

                                                  Ik adviseer hier even te kijken http://www.venauto.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; kan je zoeken op kenteken, omdat ik het bouwjaar niet weet etc.
                                                  Deze verzenden ook!, als het jou beter uitkomt.

                                                  Verder kan ik op je vragen geen antwoord geven, misschien kunnen anderen je vertellen of de kabels er voor al liggen,
                                                  want dat komt vaker voor.

                                                  #17872132
                                                  vectra2004
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    11 October 2008

                                                    Hallo bladluis

                                                    wat ik gedaan heb en werkend

                                                    kabelboom achterdeuren links en rechts
                                                    elektrische ramen voor achteren
                                                    knopjes voor achteren links en rechts
                                                    bediening voor alle vier de ramen bestuurders kant
                                                    en kabelboom bestuurders kant die ook voor 4 elektrische ramen is

                                                    programmeren is niet nodig

                                                    #17872133
                                                    bladluis
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      14 February 2014

                                                      Hoi vectra

                                                      ik heb nog niks voorbereid liggen achter.
                                                      dus als ik de kabelboom haal voor bestuurders kant is gewoon plug and play op de huidige dan?
                                                      en achter ook gewoon plug and play of moet ik nog een kabel doortrekken??

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.