Elektrische Kap Astra F ’96 doet even niets meer

Forumindex Forums Modellen Astra Elektrische Kap Astra F ’96 doet even niets meer

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240187
    dingenenzo
      Lid sinds:
      12 July 2011

      Hallo,

      Sinds 2 dagen ben ik de trotse eigenaar van een Astra f cabriolet uit 96. Nou waren er hierbij wat problemen met het dak, de hydraulische pomp deed niets en dit is opgelost met 2 nieuwe relais (achterin bij de pomp).

      Nou wilde ik net het dak sluiten maar er lijkt nu helemaal geen stroom meer naar deze relais te gaan. Weet iemand hier toevallig welke zekering ik kan controleren voor de elektrische kap? Ook de elektrische antenne gaat niet meer in en uit! Ik vermoed dat deze onder dezelfde zekering valt.

      Op de zekering kap kan ik de juiste niet vinden: http://tom.schitterend-media.nl/kap.jpg

      Ik heb ze allemaal nagelopen en het lijkt erop dat er niks stuk is, input zou erg fijn zijn!

      #17906303
      CvA
        Lid sinds:
        14 July 2011

        das mooi waardeloos man
        zal morgen even kijken in Mijn net nieuwe Opel Astra Cabrio 1997 ( ook net gekocht ) onderhouds boekje.
        Staat er welliswaar alles in het Duits in, maar misschien kom ik daar ook wel weer uit.
        Ik denk ook aan een zekering of (toch) een slecht contact van die zekering. Heb jij er geen instuctie boekje bij ?

        #17906304
        JHR
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          vraagje heb je de handrem er wel op staan?
          en brand het lampje van je handrem.

          in het begin wist ik namelijk niet dat de handrem er op moest staan.
          en ik heb een schakelaar kapot gehad waardoor die ook niet meer open wou.

          groetjes jurrian

          #17906305
          JHR
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            ow en de zekering zit onder de motorkap bij de koelvloeistof.

            groetjes jurrian

            #17906306
            dingenenzo
              Lid sinds:
              12 July 2011

              Moet de handrem er opstaan? Dat verklaart veel, heel veel :hmmz

              #17906307
              JHR
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                en is het gelukt??
                tja ik heb ook uren zitten zoeken waarom die het de ene keer wel deed en de andere keer niet deed.

                waarom moet de handrem er op staan, omdat je niet rijdend het dak open of dicht mag doen.
                laat even weten of je probleem is opgelost.

                #17906308
                dingenenzo
                  Lid sinds:
                  12 July 2011

                  Het probleem is opgelost. Ik verwacht binnenkort een handleiding van opel nederland. Bedankt Jurrian en CVA!

                  #17906309
                  KadAstra-EF
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    24 July 2010

                    @dingenenzo wrote:

                    Het probleem is opgelost. Ik verwacht binnenkort een handleiding van opel nederland. Bedankt Jurrian en CVA!

                    En wat was de oorzaak dan ?

                    Rik ;)

                    #17906310
                    JHR
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Wedden dat de handrem er niet op stond!!!!

                      Wist het in het begin ook niet en heb me rot gezocht waarom die het de ene keer wel deed en de andere keer niet.
                      Zeker een probleem als het regent en jij krijgt je dak niet dicht!!!

                      Ik kwam er bij toeval achter.

                      ps haal de gewichten aan de achterkant er af. en las dan gelijk de roestgaten dicht die bij de gewichten zitten.
                      Zeg niet dat je ze niet hebt want elke cabrio is daar doorgerot.

                      groetjes Jurrian

                      #17906311
                      crafter
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 January 2011

                        @JHR wrote:

                        Wedden dat de handrem er niet op stond!!!!
                        ps haal de gewichten aan de achterkant er af. en las dan gelijk de roestgaten dicht die bij de gewichten zitten.
                        Zeg niet dat je ze niet hebt want elke cabrio is daar doorgerot.
                        groetjes Jurrian

                        Welke gewichten bedoel je precies? Ik zit met eenzelfde soort probleem momenteel… Ik hoor echter de relais klikken, zowel voor open als dicht maar ik krijg geen stroom bij de motor. Ik heb de zekeringen gecontroleerd maar ben geen kapotte tegen gekomen. Ik begreep uit het boekje dat deze samen met de elek. ramen op 1 zekering zit. Aangezien de ramen het nog gewoon doen twijfel ik er niet aan dat deze defect is… Hij stopte er op een vrij warme dag ineens mee, toevallig net op het punt dat ie helemaal open was. Kwam er pas achter toen ik ging parkeren, toen mocht ik met de moersleutel een de gang om ‘m handmatig dicht te pompen… Lekker als t buiten 40+ graden is…

                        ik hoor het graag of er ideeen zijn. Handremschakelaar werkt, ik hoor de relais klikken als de rem er op staat, zonder hoor ik niets, dus dat zit wel snor. Hed net de 3e relais (vlnr) vervangen met een universele, maar dat hiel niets. Ik heb er niet genoeg om ze allemaal te vervangen, maar lijkt me als hij helemaal niets doet dat ze niet meteen allebei defect zijn.

                        Alvast bedankt!!!

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.