Elektrische buitenspiegels werken niet (meer)

Forumindex Forums Modellen Corsa Elektrische buitenspiegels werken niet (meer)

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261839
    Sevendust
      Lid sinds:
      7 January 2013

      Beste mede forum leden,

      Lange tijd ben ik bezig geweest met het opknappen van mijn Corsa.
      De vorige eigenaar vond het schijnbaar handig om bijna elk draadje door te knippen en daar weer iets anders van te maken.

      Nu heb ik het meeste allemaal weer werkend gekregen maar het blijft een lopend klusje ;)
      Het laatste waarmee ik nu zit, is het euvel dat mijn buitenspiegels niet meer werken :(
      Deze hebben de dag van aankoop nog gewerkt en daarna niet meer.

      Het is niet zo zeer dat ze perse moeten werken, maar het is wel makkelijk natuurlijk.

      Ik heb ook op het forum ergens gelezen dat dit ook kan komen door de schakelaar zelf, maar hier kan ik niets raars aan vinden.

      Heeft iemand misschien nog tips waarnaar ik kan kijken?
      Zodra ik dit probleempje heb opgelost zijn de werkzaamheden aan de elektronica ver de deur uit :D

      En misschien nog het probleempje met de airco dat er geen lucht door de middelste fans komen. Maar dat komt een andere keer :)

      Het betreft een Corsa C uit 2001

      Groeten Sevendust

      #18191685
      Byjugo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 May 2013

        Wat werkt er niet meer? De verwarming of het verstellen van de spiegel?
        Of allebei natuurlijk :p

        #18191686
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          En wat voor spiegels zitten erop? Want vaak worden de spiegels vervangen bij defect door spiegels zonder stelmotortje en verwarming.
          En dan werkt dat ook niet meer.

          #18191687
          Sevendust
            Lid sinds:
            7 January 2013

            Het gaat dus over het verstellen van de spiegels.
            Dit heeft even gewerkt aan de passagierskant en aan de bestuurderskant niet.
            De stekkers lijken mij goed aangesloten, misschien dat ik binnen in de spiegel moet kijken of daar het probleem zich niet bevind?

            #18191688
            Byjugo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              2 May 2013

              Even in de spiegels kijken kan natuurlijk geen kwaad.
              Je kan het spiegelglas eruit klikken door met een metalen strip langs het glas te gaan en hem er voorzichtig uit te wrikken.
              Kijk alleen uit met schroevendraaiers, omdat je dan het glas makkelijk kan beschadigen.

              #18191684
              Sevendust
                Lid sinds:
                7 January 2013

                Ik zal het morgen eens bekijken :)
                Met een schroevendraaier ga ik het maar niet proberen, ik ken mezelf wel :) dan kan ik er weer nieuw glas insteken.

                Het vreemde vind ik dat het eerst wel werkte en nu niet meer. Zit er een aparte zekering voor deze?
                Zoja, dan moet ik deze ook even controleren.

                #18191689
                Sevendust
                  Lid sinds:
                  7 January 2013

                  Om even een oud topic weer open te maken werken de verstelbare spiegels nog steeds niet.
                  Tevens zit er een nieuw spiegelglas in omdat ik zo slim was om het oude spiegelglas tijdens het verwijderen kapot te trekken :hmmz
                  Wat ik heb gedaan om dit te checken:
                  – Spiegels gecheckt of deze verwarmen ( beide kanten zijn verwarmd )
                  – Bekabeling in de deur bekeken ( deze lijkt mij in orde te zijn omdat de spiegels ook gewoon warm worden )
                  – Schakelaar zelf onderzocht ( hier kan ik niets opvallends aan zien, maar denk dat deze zijn beste tijd heeft gehad en gewoon defect is )

                  Heeft iemand nog tips voor het checken van de schakelaar zelf?
                  Ben namelijk al bij de sloop geweest voor het zoeken naar een schakelaar, maar de enige Corsa C die er stond was niet elektrisch en al compleet leeg gehaald dus dit mocht ook niet baten.
                  Verder zijn hier in de buurt ( Terneuzen ) niet veel sloperijen die een Corsa C hebben staan.

                  Zijn er ook websites van overige sloop bedrijven in NL die zulke spullen verkopen?

                  Groet,

                  Sevendust

                  #18191690
                  VideoRipper
                    Lid sinds:
                    11 December 2013

                    Als je een multimeter hebt (al voor €5 bij de bouwmarkt) en een beetje weet
                    hoe je zo’n ding moet gebruiken en het schema op deze pagina volgt, dan
                    kun je gauw uitsluiten of de schakelaar zelf kapot is.

                    Er zijn genoeg websites on-line waar je op zoek kunt gaan naar nieuwe of
                    gebruikte schakelaars (als deze daadwerkelijk stuk is/zijn).

                    Google is je vriend. ;)

                    Greetz,

                    Peter.

                    #18191691
                    Sevendust
                      Lid sinds:
                      7 January 2013

                      Ik heb al heel wat google uurtjes erop zitten met het zoeken naar dit.
                      Bij de lokale Opel garage hebben ook al gezegd dat het de schakelaar kan zijn omdat de spiegels wel hun voeding krijgen.

                      Als ik nou ergens een schakelaar kon vinden en die testen op de spiegels zou makkelijker zijn.
                      Maar dan zal ik nog verder zoeken :)

                      Alvast bedankt voor de tip :thumbup

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.