Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › elektrische buitenspiegels
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 maart 2016 om 19:37 #17275774
Mijn beide elektrisch bedienbare buitenspiegels werken niet meer van mijn Zafira A (1.6) uit 2001. Ik heb de zekering nagekeken (dit was er volgens mij een) maar kon daar niks vreemds aan ontdekken. Weet eigenlijk niet wat het wel zou kunnen zijn. Een schakelaar ergens, relais? Weet iemand raad!
Zeer bedankt alvast voor jullie hulp!
Remy
11 maart 2016 om 21:22 #18313100AnoniemLid sinds:
1 January 1970Draad breuk tussen de deur en de stijl waar de draden in/uit de auto komen wellicht
12 maart 2016 om 09:25 #18313101Kan ik daar snel achter komen zonder de panelen van de deuren te verwijderen. Ik heb de zekeringkast in de auto onder het dashboard aan de kant van het stuur gecontroleerd en zag geen kapotte zekering. Nu is het aan de hand van de boekjes zo ie zo een gepuzzel welke zekering het is. Maar zag ook ergens dat er nog een tweede zekering kastje is. In de achterbak of onder de motorkap. Klopt dat? Kan hier ook nog een zekering kapot zijn die betrekking heeft op de buitenspiegels?
Alvast zeer bedankt!
12 maart 2016 om 12:51 #18313103AnoniemLid sinds:
1 January 1970Heel bekend ben ik niet met een Zafira. Onder de motorkap of achterin lijkt mij sterk dat daar iets zit wat met de spiegels te maken heeft.
Geen idee hoe het precies zit bij een Zafira. Bij mijn auto kan ik de stekker los maken die aan de deur kant zit
12 maart 2016 om 16:30 #18313104Zit 9 van de 10x in de schakelaar
12 maart 2016 om 19:39 #18313105Hoe weet ik zeker dat het de schakelaar is. Heb hem eruit gehad maar zie niets bijzonders. Doormeten? Hoe?
12 maart 2016 om 20:22 #18313106Inderdaad schakelaar vaak de boosdoener, je kunt deze schoonmaken en met contactspray inspuiten (schakelaar even uit elkaar halen) of een andere op de sloop halen.
Van een Astra G zijn ze hetzelfde.12 maart 2016 om 20:37 #18313107Schakelaar word vaak vies. En weinig gebruikt. Waardoor vuil erin blijft. En dus de werking ophoud. Je zou hem eruit kunnen halen en proberen open te maken. Anders een andere van de sloop proberen en meenemen. Eerst ff probeten of die het doet. En dan pas kopen natuurlijk. Kan zijn dat die het ook niet wil doen. Meestal is dat het probleem waardoor beide het niet doen
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
12 maart 2016 om 20:49 #18313108Schakelaar is gewoon een schandalig zwak design. Er wordt gebruikt gemaakt van microschakelaars zoals die ook in je telefoon zitten. Wel lekker goedkoop, maar niet goed geschikt voor zoiets als een auto.
12 maart 2016 om 23:44 #18313109AnoniemLid sinds:
1 January 1970@rinus747 wrote:
Schakelaar is gewoon een schandalig zwak design. Er wordt gebruikt gemaakt van microschakelaars zoals die ook in je telefoon zitten. Wel lekker goedkoop, maar niet goed geschikt voor zoiets als een auto.
Is natuurlijk niet helemaal waar. De auto in kwestie is wel van 2001! 15 jaar oud. En als dit de eerste keer is. Is dat niks bijzonders.
13 maart 2016 om 07:23 #18313110Vooral bij weinig gebruik gaan deze schakelaars slecht werken door vuil en stof.
Vol joggeren met wd40 wil vaak zat een prima uitwerking hebben.
Mijn spiegelschakelaar is 294.000km en 16jaar verder nog in prime conditie.
Aan materiaalkwaliteit zal het niet geheel liggen.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
13 maart 2016 om 16:40 #18313102WD40 is een smeermiddel. Ik zou contactspray gebruiken.
Bijvoorbeeld kontakt 60 of IPA. Eventueel schakelaartje uit elkaar halen en schoonmaken.13 maart 2016 om 17:19 #18313111AnoniemLid sinds:
1 January 1970Wd40 is ook een prima middel daarvoor. Is een oplos en smeer middel
13 maart 2016 om 17:51 #18313112Ok.
Ik zit zelf in de electronica onderdelen en reparatie.
In dat wereldje is WD40 in schakelaars en potmeters uit den boze.13 maart 2016 om 23:13 #18313113Ik zou ook geen wd40 gebruiken maar contactspray. Wd40 blijft wat smeren. Maar vuil blijft er dus ook aan plakkken.
Eigenlijk het beste is om even uit elkaar te pakken en goed schoonmaken incl contactjes met een doekje en wat cpntactspray. En zorgen dat weer schoon en droog in de auto terug zit.Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
15 maart 2016 om 22:16 #18313114Dat zeiden ze ook over het contactslot, dat WD40 alleen maar meer ellende zou geven.
Ik heb het uit nood toen gebruikt bij mijn Vectra, om naar huis te kunnen.
Slot wou niks meer draaien toen ik van mijn werk naar huis wilde.Hij heeft nog nooit zo soepel gewerkt, en is dat blijven doen, de 7jaar dat ik de auto daarna nog gehad heb, en nog steeds soepeler als ik m kocht.
Datzelfde geld voor de spiegelschakelaar van diezelfde auto, die met veel moeite de spiegels aanstuurde.
Deze vol gebaggerd met WD40 en die doet nu na 8jaar nog probleemloos dienst in een andere vectra waar deze in is gekomen.Zoveel kwaad kan het ook weer niet dus blijkbaar.
Uiteindelijk moet eenieder zelf weten wat ze wil gebruiken.
Contact spray is er voor bedoeld, nadeel is dat de contactpunten er vaak er droog van worden waardoor het metaal wat sneller slijt.Ik heb deze schakelaartjes wel uit mekaar gehad, daar zitten best veel losse deeeltjes in, uit elkaar halen begin ik niet meer aan. Langer bezig dan het oplevert.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
30 maart 2016 om 18:16 #18313115Afgelopen weekend deed dit probleem zich ook voor bij mijn Zafira.
Wat ik heb gedaan:
Schakelaar uitelkaar halen.
Print schoongemaakt met alcohol (zat een waas over de print)
Contact punten met een beetje contact spray gedipt.Werkt weer als een zonnetje. En dat voor een klusje van pak em beetje 5 minuten king:
25 mei 2016 om 14:55 #18313116Die van mij hapert soms, zeg 10% van de gevallen. Paar keer drukken en dan komt ie alsnog. Hoe haal je de schakelaar eruit en uit elkaar? Zafira B hier.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.