Elektrisch raam mysterie

Forumindex Forums Modellen Corsa Elektrisch raam mysterie

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    DD1
    Deelnemer

Mijn B corsa heeft electrische ramen maar de bijrijders kant functioneert niet.

Het knopje voor de bestuurders raam licht netjes op maar de knopjes aan de bestuurderzijde en de passagierzijde voor het bijrijdersraam blijven donker. Ik heb het paneel eraf gehaald en gemeten of ik massa heb en 12v meet op draden. Dit was het geval.
      Ik heb de stekker los gehad van de raammotor en ook daar op gemeten dat was ook in orde. Vervolgens alles weer terug gebouwd en een poging onder nomen.
      Nu ging het raam wel naar beneden met het bijrijders knopje maar niet omhoog. Met het bestuurdersknopje ging het raam wel weer omhoog maar niet meer naar beneden. Toen het raam weer dicht zat ging het ook niet meer open met beide knopjes.

Zijn dit veel voorkomende mankementen en zijn ze dan ergens specifieks aan terug te lijden?
      Wie heeft er een duidelijk schema zodat ik de draadboom eens kan doorpluizen.

Toevoeging ipv een nieuw toppic aanmaken.
      Bij mij is het bovenste deel van de “joystick” voor de electrische ramen afgebroken. De schakelaar functioneert verder prima maar je moet met je nagel pielen. Kan dit topje los gekocht worden of moet er dan een hele nieuwe schakelaar komen?

Benjamin corsaGSI

je zou ff op de sloop kunnen kijken, je kan er vast wel eentje uit een andere corsa gebruiken ;)

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.