elektrisch raam

Forumindex Forums Modellen Omega elektrisch raam

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    andrew2

Mijn Omega heeft voor en achter elektrische ramen. Alle ramen gaan met de knoppen bij de desbetreffende deur zelf, alsmede met de betreffende knop bij de bestuurdersdeur, netjes open en dicht. Tot zover niks bijzonders dus :D

Nu heeft de afstandsbediening de leuke optie :thumbup dat je bij het afsluiten van de auto eventueel nog geopende ramen (en ik geloof ook het elektrische open dak als je dat hebt) kunt dichtdoen door de tweede keer bij het activeren van de safelock functie het knopje op de sleutel ingedrukt te houden totdat alles dicht is. Dat doen dus inderdaad alle ramen keurig netjes: behalve linksachter, die blijft heel eigenwijs open staan :mad:

Iemand een idee waar ik dat moet zoeken?

Andrew

dopke

gaat ie wel helemaal open of dicht als je het knopje op de deur ff ingedrukt houd ? daar zou het em in kunnen zitten .

gr ron

andrew2

origineel gepost door dopke
          gaat ie wel helemaal open of dicht als je het knopje op de deur ff ingedrukt houd ? daar zou het em in kunnen zitten .

gr ron

Daar had ik nog niet aan gedacht, ga dat controleren als de wagen weer voor de deur staat, nu heeft vrouwlief de Omega mee naar haar werk.

Andrew

martijn_maja
          Deelnemer

als dat goed werkt ff op nieuw inleren. werkt je raam niet goed met open/dicht, ff schakelaars als eerste checken.gr,martijn

O.t.a_pinda

Nouja nu je hier over begint. Normaal gesproken als je de schakelaar eventjes ingedrukt houd dan gaat hij helemaal open of helemaal dicht. Laat hij dat nu niet meer doen. alleen nog af en toe bij de bestuurderskant. niet meer bij de overige 3 ramen. :hmmz waar kan hem dat in zitten. of waar wordt dat geregeld.

dopke

origineel gepost door O.t.a_pinda
                Nouja nu je hier over begint. Normaal gesproken als je de schakelaar eventjes ingedrukt houd dan gaat hij helemaal open of helemaal dicht. Laat hij dat nu niet meer doen. alleen nog af en toe bij de bestuurderskant. niet meer bij de overige 3 ramen. :hmmz waar kan hem dat in zitten. of waar wordt dat geregeld.

accu los geweest ?
                ff afregelen :
                contact aan , raam helemaal open en dan weer dicht maar wel de schakelaar vasthouden tot ie dicht is , ook als het raam dicht is nog ff vasthouden je hoort dan een klein klikje .
                als je het goed doet werkt ie weer naar behoren .

gr ron

O.t.a_pinda

zal ik morgenvroeg als eerste proberen. thanx.. :thumbup

O.t.a_pinda

Mijn ramen werken weer uitstekend. Thanx voor de tip..

Dit is 1 van de grote voordelen van het opelforum. inc gezelligheid. helemaal top :thumbup

dopke

graag gedaan ;)

Heuti

origineel gepost door dopke

origineel gepost door O.t.a_pinda

accu los geweest ?
                        ff afregelen :
                        contact aan , raam helemaal open en dan weer dicht maar wel de schakelaar vasthouden tot ie dicht is , ook als het raam dicht is nog ff vasthouden je hoort dan een klein klikje .
                        als je het goed doet werkt ie weer naar behoren .

gr ron

Hoi,

Als ik mijn raam rechts achter met de bestuurdersknop in de deur dicht wil doen, komt hij niet tot bovenin maar gaat als een speer weer naar onder toe:o
                        Ik moet dan bij de des betreffende deur de schakelaar in
                        pauzes omhoog doen tot het raam uiteindelijk dicht zit.
                        Geld de bovenstaande tip ook voor mij?

Grtzz Heuti

Jack-omegax3.0xe
                        Deelnemer

Nee heut dan zit er ergens iets wat de raam klemt. Deze heeft een beveiliging als er iets tussen de raam zit deze niet dicht maar meteen open gaat.

Zou je rubbers eens na kijken kan iets dubbel zitten.

Gr Jack

Heuti

origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
                            Nee heut dan zit er ergens iets wat de raam klemt. Deze heeft een beveiliging als er iets tussen de raam zit deze niet dicht maar meteen open gaat.

Zou je rubbers eens na kijken kan iets dubbel zitten.

Gr Jack

Net even weer gekeken, kon niet wat zien of er wat dubbel zat.
                            Ik heb siliconenspray ertussen gedaan om te zien of dat
                            wat hielp, maar helaas ik moet met schokjes het raam sluiten.
                            Terwijl links achter het raam wel normaal open en dicht gaat.
                            Ach een kleinigheid, moet het even weten.
                            Maar wat zou er dan wel aan kunnen schelen?

Grtzz Heut

andrew2

Ik heb de ramen opnieuw geprogrammeerd, maar linksachter blijft weigeren naar de afstandbediening te luisteren. Nou ja, ik ga er verder maar niet naar zoeken, vindt het wel jammer maar is ook weer geen drama.

Andrew

Vega
                              Deelnemer

origineel gepost door andrew2
                                Nu heeft de afstandsbediening de leuke optie :thumbup dat je bij het afsluiten van de auto eventueel nog geopende ramen (en ik geloof ook het elektrische open dak als je dat hebt) kunt dichtdoen door de tweede keer bij het activeren van de safelock functie het knopje op de sleutel ingedrukt te houden totdat alles dicht is.

Dat heet Comfortsluiting.
                                Dit werkt ook bij de eerste keer drukken op de AB en dus ook bij de tweede keer (safelock).

Dat doen dus inderdaad alle ramen keurig netjes: behalve linksachter, die blijft heel eigenwijs open staan :mad:

Iemand een idee waar ik dat moet zoeken?

Ik denk het wel, de Comfortsluiting is een aparte draad (bruin/zwart) die naar de raammotoren en schuifdak gaat.
                                Op het moment dat je op de AB de knop vasthoud komt er op deze draad 12V te staan en gaat alles dicht.

Het kan zijn dat er bij de desbetreffende deur een draadbreuk zit in deze leiding.

Of als er op pin 6 van de stekker van de raammotor wel 12V verschijnt als de AB knop wordt vast gehouden dan zou het kunnen zijn dat de raammotor kapot is.

Peter

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.