Elektrisch probleem in dashboard,div meters defect Astra G

Forumindex Forums Modellen Astra Elektrisch probleem in dashboard,div meters defect Astra G

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Petervkjr

Vorige week een Astra G op de kop getikt uit 1998. Een mooi 1.6 8 kleppertje.
      Van buiten en motorisch keurig, van binnen uitgeleefd.

Maar aangezien ik wel van beetje klussen hou lekker aan de gang er mee.

Nu loop ik tegen een probleem aan waar ik zelf niet echt uit kom.

Dat ik hem kocht deed achteraf de temperatuur meter het niet. Kachel wordt wel warm. Maar de meter komt geen millimeter van zijn plek. Ook bij een langere rit niet.

De kilometerstand/dagteller wordt soms niet,soms half en bij een langere rit wel volledig aangegeven. Net of de verlichting erachter soms wel soms geen stroom krijgt.

Nu sinds twee dagen doet ook de brandstof meter het niet.

Het lijkt mij een probleem in het dashboard, alsof de contacten niet helemaal lekker zijn.

Zijn er mensen die deze mening delen,of zou de temp. Sensor en de vlottersensor defect zijn? En dan uiteraard de lampjes achter de kilometerstand.

Mocht ik een vervangend instrumentenpaneel er in zetten, neemt hij dan de km. van de vorige auto over? Met andere woorden, wordt de kilometerstand opgeslagen in de teller of in de computer van de auto zelf?

Hoop dat iemand mij verder kan helpen, en wellicht dat iemand anders met een soortgelijke storing er ook niets aan heeft.

Alvast heel erg bedankt voor de reacties.

Groetjes Peter

liviu2004
      Deelnemer

Test met tech2 of opcom (hoop dat werkt) elke meter. Als werkt niet, teller vervangen.

Petervkjr

Die zal ik dan even aan moeten schaffen..

Bedankt voor je reactie!

smoke_soldier
          Deelnemer

zo’n tellerbak is het geld niet, op markplaats stond een originele OPC te koop voor 50 euro, ik heb een tellerbak ooit van de sloop gehaald uit een astra g 2,2 cabrio voor 25 euro.

Wel zelf de kilometerstand met een opcom terugzetten indien nodig.

Smoke

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.