Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › elektrisch prob
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 juni 2009 om 06:11 #17210056
hoi
heb hier ne ascona b staan
waar men een 2.0gsi van een astra heeft ingelegt
ze hebben der vanal aangeknoeid qua aansluiten
en de injectoren krijgen geen aansturing
benzine pomp gaat, krijg druk tot voor
en ontsteking heb ik ook inmiddelsiemand zo een blok mss al eerder ingebouwd
dat ik weet welke kabels ik moet bijaansluiten
gaat dus over een ohc blok
2.0 8V7 juni 2009 om 18:45 #17487232heb effe een paar foto’s gemaakt
dan weten jullie hoe en wat van stekkers8 juni 2009 om 06:31 #17487233injectoren zijn gewoon massa geschakeld..
Dus als die niets doen heb je toch echt een raar probleem.Begin bij het begin.
Ik zou zelf eerst die kabelbende op de foto eens ordenen.Wat heeft een c20ne nodig om te lopen:
Constante plus naar de ECU.
Geschakelde plus naar de ECU
en een goeie massa.Controleer ook de massa draden bij de injetoren even goed..
Anders werken ze ook niet.Verder dien je ook even de benzinepomp op de juiste draad aan te sluiten, rood-blauw. Vrij dikke draad.
Als je deze draden erop hebt zitten zou ik alleen de volgende draden aansluiten voordat de motor echt gaat lopen.
Olieverklikkerlampje (vanaf de druksensor bij de oliepomp) naar je dashboard.
Zodat je eerst oliedruk kunt draaien voordat de motor aanslaat.Motostoringslampje (zijn 2 draden, kleurcode weet ik zo niet uit mijn hoofd).
Zitten in die kleine groene stekker bij de ecu. Mocht er ergens nog een storing inzitten dan kun je hem uitlezen.Als dat allemaal werkt alleen nog je toerenteller aansluiten (groende draad) en de tempsensor voor op bij de thermostaat richting je dashboard.
Blauwe draad.DIe laatste foto trouwens is de stekker van de lambda sonde..
Motor loopt wel zonder die lambda sonde..
Niet super mooi maar om hem ff te starten kan die eraf blijven..
Zal alleen in noodprogamma schieten10 juni 2009 om 14:45 #17487234heb hem aant lopen
ze hadden het een en ander verkeerd aangesloten
altijd lastig als je moet verder gaan op een andere zen geklootloopt op stationair
en dan ineens valt ie uit
is geen regelmaat in
ook bij afremmen valt ie soms uit
en soms nietzou dat komen dat er geen lamda opzit?
en wel normaal een blok is voor met lamda10 juni 2009 om 15:07 #17487235ja ff lambda plaatsen.
Anders blijf je ook motorstoring houden en zuipt ie als een ketter.Kijk ook even je lfr na..
Succes
10 juni 2009 om 16:09 #17487236men lfr?
luchtfilter of wat moet ik hieruit verstaan
staat een heel ouwe kelk op
wat me flinke troep lijktok dan ga ik eens opzoek naar een lambda,
ohja heb ook de stekker uitgetrokken van de stappenmotor
als ik hem insteek valt ie namelijk vaker uitis dit ook hierdoor, zal wel allemaal aaneen hangen zeker
en nog bedankt e corsaboy voor je hulp
10 juni 2009 om 18:46 #17487237op de foto zit je lfr er niet op.
Dit is de stappenmotor voor stationair regeling..Is een rond ding met 2 aansluitingen zit tussen je gasklep en inlaat boven de injectorrail.
Zorg eerst eens voor een schoon en net luchtfilter..
Nieuwe bougies, nieuwe rotor en verdelerkap doen ook wonderen.No prob verder.. daarvoor zijn we hier..
10 juni 2009 om 19:13 #17487238ja dat de stappenmotor dat regelde wist ik, heb er bij men 16v eens probs mee gehad
verder zit er een nieuwe rotor, nieuwe verdeelkap, bougi’s en kabels op
is idd vaak het prob, en voort geld wat dit kost kun je niet kloten ezal nu eerst een zorgen voor een neiuwe luchtfilter, en lambda
houd jullie op de hoogte10 juni 2009 om 20:12 #17487239ok dan..
Nou de basis heb je in ieder geval goed..
Die stappenmotor kun je die ook ff nakijken..
Die willen ook op de 8v’s nog wel eens voor gekke problemen zorgen.20 juni 2009 om 04:54 #17487240lambda zit er in
bolt nu goed
stappenmotor heb ik ook zuiver gemaakt
maar als ik de stekker ervan insteek dan valt de evenzeer uit op stationair
dus stekker is ervanaf en terug naar zen baasje
bedankt voor de hulp hier -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.