Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Elektriche ramen en CV inbouwen.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 april 2012 om 17:51 #17247508
Hallo allemaal,
Ik heb sinds een maand een 3 duers corsa-c uit 2002. Ben er natuurlijk heel blij mee, maar het is helaas de BASE versie. Zit dus geen elektrische ramen en CV in, dit zou ik wel graag willen.
Waar ik aan te denken zat, zou een complete donor deurpaneel van een 3 deurs corsa-C die al electrische ramen en CV heeft, zou dit gewoon over kunnen worden gezet in mijn auto? Zouden alle kabel daarvoor al zitten of wordt dit een hels karwei?
Is dit eventueel bij een sloperij te halen of moet ik dit idee laten varen?
Alvast bedankt!
groeten Arjan.
11 april 2012 om 18:04 #18005448@Appel007 wrote:
Hallo allemaal,
Ik heb sinds een maand een 3 duers corsa-c uit 2002. Ben er natuurlijk heel blij mee, maar het is helaas de BASE versie. Zit dus geen elektrische ramen en CV in, dit zou ik wel graag willen.
Waar ik aan te denken zat, zou een complete donor deurpaneel van een 3 deurs corsa-C die al electrische ramen en CV heeft, zou dit gewoon over kunnen worden gezet in mijn auto? Zouden alle kabel daarvoor al zitten of wordt dit een hels karwei?
Is dit eventueel bij een sloperij te halen of moet ik dit idee laten varen?
Alvast bedankt!
groeten Arjan.
hallo,
ik ben met het zelfde bezig in een corsa b, hier zat ook niks in en ook geen kabels maar je moet is kijken of er in de kabelboom van de auto zelf er extra kabels zijn gelegt voor cv en de ramen als dat niet is ofwel kunt u een hele kabelboom kopen als ze dat hebben maar dan moet je denk ik alles er uit halen enzo maar het is te doen voor alles zelf te trekken ben er nu 2 dagen met bezig en de ramen werken setje cv is besteld maar die kebels liggen ook al dus het valt mee vind ik.12 april 2012 om 18:11 #18005449Maar is het wel te doen? Eventueel die kabels leggen?
12 april 2012 om 19:13 #18005450JA is goed te doen, niet zolang geleden bij een c corsa van 2004 electrische ramen en cv ingebouwd! paar uurtjes werk! kabels leggen is het meeste werk!
12 april 2012 om 19:20 #18005451oke, helaas ben ik een ongelofelijke leek met zulke dingen. Zal het daarom maar laten doen denk ik, kom daar nooit uit. Weet ik nu al hehe. Maar als ik zelf het elektrische raammechanisme, CV en 2 andere deurpanelen regelen dan kost het mij ongeveer 3 uur aan arbeidsloon?
14 april 2012 om 11:13 #18005452@Appel007 wrote:
oke, helaas ben ik een ongelofelijke leek met zulke dingen. Zal het daarom maar laten doen denk ik, kom daar nooit uit. Weet ik nu al hehe. Maar als ik zelf het elektrische raammechanisme, CV en 2 andere deurpanelen regelen dan kost het mij ongeveer 3 uur aan arbeidsloon?
ik ben van gisteren avond 2u s’nachts klaar, het ik te doen alleen veel werk ik had eerst alle kabels met de stekker van de deur verbonden soms slecht contact dus niet aan te raden en nu heb ik gewoon een gaatje geboord door de stekker en alle kabels gesoldeert is een kut werk mja beter als slecht contact moet je je tijd voor nemen en dan komt het wel goed.
14 april 2012 om 12:04 #18005453Ik heb elec ramen en elec/verw spiegels ingebouwd (cv was ook een eitje als dat zou moeten.)
Koop een complete kabelboom voor de deuren. In de auto zou ik alleen de deur stekkers kopen die alle pinnen hebben. In de auto gewoon zelf kabels trekken. Corsa heeft bediening in de deuren toch ? Dan is de rest een eitje. Belangrijk is de goede kabeldiktes hebben voor de draden in de auto.
Persoonlijk is de goede elec schemas met pinbezettingen het belangrijkste hulpje voor inbouwen.
Overigens had ik allen kabels gesoldeerd en voorzien van krimpkous. Behalve de dikke + en massa. Die gedaan met knipblokjes. En afgewerkt met vulcanische tape. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.