Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Electronische kofferbakdeksel?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 oktober 2012 om 15:03 #17922280
Mijne kan ik in de deur gewoon openen zonder sleutel in contact..
Ook met draaiende motor en handrem eraf gaat ie bij ons open, je moet alleen wel stilstaan.
Met optrekken kan ik hem ook nog open laten klappen, na de 15 km voorbij te zijn niet meer.18 oktober 2012 om 03:58 #17922277Stiggel,
Heb de auto met electronische kofferbak inmiddels in mijn bezit en heb nu de volgende vraag:
In het voorportier aan de bestuurderszijde zit een knop met een logo “achterklep openen”. Als ik hier op druk hoor ik een korte piep, echter de kofferbak opent zich niet
Doe ik iets verkeerd? Openen en sluiten met de afstandsbediening werkt prima!Volgens mij werkt deze funktie ( het piepje ) bij alle C’s hetzelfde.
Bij draaiende motor moet je eerst op het genoemde knopje drukken voordat je de klep met de hand kunt openen ( lees automatisch openen door met je hand de sensor/knop in het handvat van het kofferbakdeksel te bedienen )
Wanneer je het knopje in het voorportier niet indrukt kun je de klep niet openen.Bij mijn Vectra C1 zat dit knopje ook in het rechter portier.
Wanneer je als passagier iets uit de kofferbak wilde pakken bij draaiende motor, dan kon je ook vanuit deze positie het kofferbakdeksel “vrij geven “Bij de C2’s zijn ze dit knopje aan de passagierskant maar vergeten, net als diverse andere funkties. :hmmz
Grtz, CJX
25 oktober 2012 om 22:28 #17922279Je drukt de knop gewoon in, (blijven vasthouden, ook nadat je een piep gehoord hebt)
Er zit geen sensor op de kleppen, waardoor het bij blokkade gaat sluiten.
helaas wel is een keer vergeten dat de klep automatisch is en me hoofd gestoten haha (zal wel meer gebeurd zijn bij de VEC rijders)Let wel op de vliegwiel en de waterpomp zou ik zeggen.
mijn waterpomp ging al bij de 130.000 vastlopen, waardoor distributieriem van tijd is versprongen, gevolg kleppen krom, kostenplaatje 1200 euro.de vliegwiel moet ik ook nog vervangen, advies is dus niet te snel op te trekken (pas bij de 3e versnelling)
26 oktober 2012 om 07:31 #17922278Volgens mijn dealer hoeft de distributieriem en dus ook de waterpomp pas bij 150.000 km vervangen te worden (1.9 CDTi 120 pk).
Dat ik bij 130.000 km. al vastloopt is volgens mij erg ongebruikelijk??!!@djtaybo wrote:
Let wel op de vliegwiel en de waterpomp zou ik zeggen.
mijn waterpomp ging al bij de 130.000 vastlopen, waardoor distributieriem van tijd is versprongen, gevolg kleppen krom, kostenplaatje 1200 euro.de vliegwiel moet ik ook nog vervangen, advies is dus niet te snel op te trekken (pas bij de 3e versnelling)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.