Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Electronische kofferbakdeksel?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 oktober 2012 om 18:15 #17241704
Beste allen,
Ik sta op het punt een 2009 Opel Vectra Station aan te schaffen met een electrische achterklep.
Kan iemand mij vertellen hoe deze exact werkt? Is deze zowel te openen als te sluiten met een druk op de knop? En gaat openen dan ook met de afstandsbediening?Alvast dank voor de info!
STiGGEL14 oktober 2012 om 18:27 #17922296je kan hem idd open en dicht laten gaan met de AB. Let wel op die motoren gaan redelijk vaak stuk, hij gaat dan een kwart dicht en blijft dan hangen ( je kan hem wel met de hand dichtdrukken )en die zijn niet goed koop.
14 oktober 2012 om 18:37 #17922295Wat kost zo’n motor ongeveer?
Ik blijf het een leuke optie vinden en mocht ik reparatie ooit te duur vinden, dan kan ik ‘m altijd nog handmatig bedienen… toch?!@Nick-GSI wrote:
je kan hem idd open en dicht laten gaan met de AB. Let wel op die motoren gaan redelijk vaak stuk, hij gaat dan een kwart dicht en blijft dan hangen ( je kan hem wel met de hand dichtdrukken )en die zijn niet goed koop.
14 oktober 2012 om 19:16 #17922294Ik ben ook wel benieuwd naar meer informatie hierover.
Zit er dan ook aparte dempers in of drijft die motor een soort band of rail aan ?15 oktober 2012 om 06:50 #17922293De dempers zijn de motoren Arjan !
Op www,vectra-c.com vind je een heel topic hier over van ‘Kenp’, dat is een forumlid uit Noorwegen ! Die heeft hem op zijn vec gezet.
Staat een hoop info bij !15 oktober 2012 om 08:32 #17922291Als motor kapot gaat issie niet makkelijk handmatig dicht te doen,
Motortje trekt namelijk op het eind je klep goed dicht.
Je ziet hem sluiten en dan ineens trekt ie de klep nog 1 cm in.En als je motor kapot is… Hoe wil je hem dan weer openen? Vraag me af of ie dan nog wel doet om hem elektonisch uit het slot te gooien. :hmmz
Heb gelukkig geen probleem met de motor, enkel de koppen van de gasverr, waardoor bij mij zo nu en dan de demper eraf dondert.
15 oktober 2012 om 08:34 #17922292@Juffer1 wrote:
Ik ben ook wel benieuwd naar meer informatie hierover.
Zit er dan ook aparte dempers in of drijft die motor een soort band of rail aan ?Naast de demper lopen in de demperhoes metaalkabel, die trekken de demper in enzo.
15 oktober 2012 om 10:18 #17922290Kan er nog iemand iets zeggen over kosten bij reparatie/vervangen van de motor?
Ga vanmiddag namelijk al kijken bij die Vec. station uit 2009@kimmiej666 wrote:
@Juffer1 wrote:
Ik ben ook wel benieuwd naar meer informatie hierover.
Zit er dan ook aparte dempers in of drijft die motor een soort band of rail aan ?Naast de demper lopen in de demperhoes metaalkabel, die trekken de demper in enzo.
15 oktober 2012 om 11:24 #17922289@speaker wrote:
De dempers zijn de motoren Arjan !
Op www,vectra-c.com vind je een heel topic hier over van ‘Kenp’, dat is een forumlid uit Noorwegen ! Die heeft hem op zijn vec gezet.
Staat een hoop info bij !http://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?121114-Retrofit-electric-power-tailgate&p=1586214#post1586214″ onclick=”window.open(this.href);return false;
:)
15 oktober 2012 om 14:47 #17922288Ik heb een elektronische kofferbakdeksel en deze heeft er alleen moeite mee als het buiten erg heet is ( 40graden op vakantie! ) , dan geeft ie nog als eens storingen.
Deze verdwijnen weer als de temperatuur normaal wordt.
Verder werkt ie gewoon zoals het hoort.Mvg,
Martijn16 oktober 2012 om 12:26 #17922304En hoe werkt het als je de auto achterwaarts vlak voor je garagedeur parkeert en vervolgens (per ongeluk) op de knop “klep openen” drukt? Deuk in de klep of zit er een beveiliging op?
En dezelfde vraag in het geval je fietsen achterop de fietsendrager hebt staan?Mzzl!
STiGGEL16 oktober 2012 om 13:02 #17922303In tegenstelling tot wat er gezegd wordt gaat de motor zelden stuk, het potmetersje op de motor geeft wel regelmatig een storing, vooral bij oudere modellen en erg warm weer.
Het metertje is zelf redelelijk eenvoudig te vervangen.Als de motor storing geeft gaat de klep nog gewoon open, dat is is namelijk een ander motortje. Dichtduwen gaat zwaar, omdat de electrische klep werkt met zware gasveren om de klep open te duwen, en met een kabel om hem weer dicht te trekken.
Als je een stekker in de “aanhangwagendoos” steekt worden de knoppen op de deur en op de AB genegeert, je kan de klep dan alleen nog maar open maken met de knop op de klep.
16 oktober 2012 om 13:07 #17922302Dwz: Normaal gesproken (storing voorbehouden).
16 oktober 2012 om 13:15 #17922301Dat is een antwoord waar ik wat mee kan; dank je!
Echter hoe zit het met achterwaarts parkeren voor een obstakel als bijvoorbeeld een muur of garagedeur?
Dan zul je waarschijnlijk gewoon gezond verstand moeten gebruiken voor je de klep opent???STiGGEL
@yzf1kr wrote:
In tegenstelling tot wat er gezegd wordt gaat de motor zelden stuk, het potmetersje op de motor geeft wel regelmatig een storing, vooral bij oudere modellen en erg warm weer.
Het metertje is zelf redelelijk eenvoudig te vervangen.Als de motor storing geeft gaat de klep nog gewoon open, dat is is namelijk een ander motortje. Dichtduwen gaat zwaar, omdat de electrische klep werkt met zware gasveren om de klep open te duwen, en met een kabel om hem weer dicht te trekken.
Als je een stekker in de “aanhangwagendoos” steekt worden de knoppen op de deur en op de AB genegeert, je kan de klep dan alleen nog maar open maken met de knop op de klep.
16 oktober 2012 om 13:55 #17922300ja en nee, als hij geblokkeerd wordt, dan sluit hij weer automatisch.
de blokkade bepaalt weer de mate van schade, als hij langs de muur schraapt,dan blokkeert hij niet genoeg.
16 oktober 2012 om 14:21 #17922299@yzf1kr wrote:
Als je een stekker in de “aanhangwagendoos” steekt worden de knoppen op de deur en op de AB genegeert, je kan de klep dan alleen nog maar open maken met de knop op de klep.
Hier kwam ik idd afgelopen weekend ook voor het eerst achter…
En zo blond als ik dan ben roepen naar mn vriend: “dat ^]!{*’ werkt niet!”
16 oktober 2012 om 15:04 #17922298Bij mij deed hij ‘t eerst op die manier ook niet, waarom nu wel??…. geen idee!
Jah… zal wel een storing zijn..
16 oktober 2012 om 18:09 #17922297@yzf1kr wrote:
In tegenstelling tot wat er gezegd wordt gaat de motor zelden stuk, het potmetersje op de motor geeft wel regelmatig een storing, vooral bij oudere modellen en erg warm weer.
Het metertje is zelf redelelijk eenvoudig te vervangen.Als de motor storing geeft gaat de klep nog gewoon open, dat is is namelijk een ander motortje. Dichtduwen gaat zwaar, omdat de electrische klep werkt met zware gasveren om de klep open te duwen, en met een kabel om hem weer dicht te trekken.
Als je een stekker in de “aanhangwagendoos” steekt worden de knoppen op de deur en op de AB genegeert, je kan de klep dan alleen nog maar open maken met de knop op de klep.
Heb tot nu toe alleen maar gehad dat de motor kapot ging, alleen de pot meter vervangen hielp niet. En die motor kost wel een paar 100 euro weet niet precies hoeveel
17 oktober 2012 om 11:25 #17922287Heb de auto met electronische kofferbak inmiddels in mijn bezit en heb nu de volgende vraag:
In het voorportier aan de bestuurderszijde zit een knop met een logo “achterklep openen”. Als ik hier op druk hoor ik een korte piep, echter de kofferbak opent zich niet :hmmz
Doe ik iets verkeerd? Openen en sluiten met de afstandsbediening werkt prima!STiGGEL
17 oktober 2012 om 11:34 #17922285Zet hem eens op de handrem, en sleutel in contact.
17 oktober 2012 om 11:39 #17922286Dat ga ik eind van de middag proberen, aangezien ik nu op kantoor zit…
Maar is dat dé oplossing of een mogelijke oplossing?
Handrem gebruik ik namelijk weinig normaal gesproken… :???:GrtN!
STiGGEL@yzf1kr wrote:
Zet hem eens op de handrem, en sleutel in contact.
17 oktober 2012 om 12:11 #17922284Of het de oplossing is weet ik niet. Er zitten een aantal beveiligingen in, met draaiende motor doet hij het alleen met handrem.
En met motor uit moet geloof ik wel de sleutel in contact zitten, exact weet ik alle combinaties niet, bij mij is het automatisme.17 oktober 2012 om 12:32 #17922283Gebruiksaanwijzing ligt toch in het dashboardkastje? :shock:
17 oktober 2012 om 12:34 #17922282Het klopt dat je de auto op de handrem moet zetten om de kofferbak te kunnen openen.
17 oktober 2012 om 13:14 #17922281Nee, twee keer drukken. Eerste keer wordt de kofferbak ontgrendeld, tweede keer geopend.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.