Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Electro-probleempje?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 november 2009 om 00:12 #17544384
ok we komen er nu achter dat je een ingewikkelder systeem aan het bouwen was met meer mogelijkheden om je radio te veneuken. nu is het een kwestie van radio met sub of preamp uitgang. is gewoon plug en play. 2e hands is dit nog goedkoop te vinden ook.
6 november 2009 om 15:08 #17544385Okee da’s duidelijk, deze ga ik terugbrengen (garantie, heb ik een reserve) en ik ga kijken voor een nieuwe. (heb al wat op het oog)
Toch bedankt voor de hulp allemaal!
trouwens, waardoor is mijn radio eigenlijk kaduk gegaan? Zou slordig zijn als mijn nieuwe straks ook kapot gaat.
6 november 2009 om 17:44 #17544386Als je gewoon netjes de aanwijzingen volgt kan er eigelijk niets fout gaan. Zorg dat je, je iso stekkers netjes in je auto aansluit en meet de pennen voordat je hierop je radio aansluit. (zo weet je zeker dat je geen spanning op de massa geeft).
Hierna controleer je of de radio en speakers werken. Volgende stap is de remote van de radio aansluiten op de sub. En de tulp aansluitingen (pre-out sub-out) op je sub aansluiten.
hierna zou alles moeten werken en kun je je radio en sub afstellen volgens de handleidingen.
Werkt je sub niet meteen geen nood het kan zijn dat je je uitgang nog in een menu moet inschakelen.Ik denk dat je nu wel genoeg info hebt om alles netjes in te bouwen. Twijfel je dan lijkt het me verstandig om toch even
een ritje naar een erkend inbouwstation te maken. Die garantie op je huidige radio kun je overigens wel vergeten als er iets
is doorgebrand.7 november 2009 om 21:14 #17544387Ok duidelijk, morgen haal ik een nieuwe radio :thumbup oude radio is waarschijnlijk kapot gegaan door speakerdraad die aarde heeft gemaakt
Ik zat trouwens eens te kijken en ik ontdekte het volgende: op mijn radio-stekker zitten in het ene blok 4 aansluitingen:
EN op mijn stekker in de auto zelf zitten er maar 3:
Zoals te zien vond ik nog wel 2 blauwe draden, een contstante + en eentje die niks doet. Moet ik misschien die blauw-witte kabel aansluiten op die van de radio?
Gewoon de stekkers aan elkaar?:P7 november 2009 om 22:42 #17544388NEE!!!
Ga nou niet weer een radio naar z’n grootje helpen.
Je hebt die 3 kabels in je stekker nodig om de radio aan te sluiten. Niet meer dan dat.
Je koopt een signaalsnoer met aan beide kanten 2 tulpstekkers. Vaak zit hiertussen nog een enkele ader gegoten. Deze ader gebruik je om de versterker aan en uit te schakelen.
7 november 2009 om 23:09 #17544389Okee duidelijk, niks meer aan doen dus. Er zit aan de kabelboom van de sub/versterker een draad om aan het onderste ding te doen van de bovenste foto.
8 november 2009 om 14:42 #17544390Ja die stekkers zijn voorbereid omdat deze kabels dan meerdere apparaten kunnen voeden. MAar luister nou naar het advies van postbusmanta en ga geen dingen zitten experimenteren. Zo gaat het allemaal erg veel geld kosten. Als stekkers op elkaar passen betekend dat niet dat ze op elkaar moeten worden aangesloten.
8 november 2009 om 17:51 #17544391die oranje kan van je verlichting zijn,maar sluit het nou eerst eens aan met wat je nu hebt :D
9 november 2009 om 09:54 #17544392Haha :P
Nouja ik heb de adviezen hier oppgevolgd nadat ik een nieuwe radio heb gehaald (met versterkeruitgang)
Het was letterlijk plug&play; ik zat dus gewoon te moeilijk te doen met die converter enzo :sleeping
Iedereen bedankt hier en ik heb weer wat leuks om mee te kloten king:
9 november 2009 om 11:08 #17544393Fijn dat het uiteindelijk toch allemaal gelukt is. Veel plezier met de nieuwe radio
9 november 2009 om 17:33 #17544394tja,
zo zie je maar weer dat je leert van je fouten ;)
ik maak ze ook nog elke dag :D9 november 2009 om 19:24 #17544395Kijk…..dat horen we graag!!!:thumbup :thumbup :thumbup
Geniet er maar van.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.