Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › electrische turbo ??????
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 november 2009 om 18:16 #17214330
mensen ik word gek ik kreeg vandaag een of ander spam mailtje waarin een of ander amerikaans bedrijf beweert dat zij een electrische supercharger hebben geen gekke aanpassingen aan je motor wel meer vermogen werkt op stroom en op je toerental weet iemand hier meer van want daar wil ik het fijne wel van weten ik zou zeggen google eens electrisch supercharger dit zou wel heel mooi zijn als dit werkt:hmmz
20 november 2009 om 18:19 #17553614linkje?
klinkt als iets dat niet werkt! als ik een foto zie weet ik het zeker :)
20 november 2009 om 18:22 #17553615ok dit is hun site http://www.force-flow.com ziet er veel belovend uit maar of het nut heeft en werkt ????:wtf
20 november 2009 om 18:35 #17553616Force Flow.
PO Box 879, Nergang, QLD, 4211, Australia
Hosted by Realm IT
amerikaans bedrijf uit australia :P:hmmz20 november 2009 om 18:42 #17553617550 dollar voor (max) 12% winst, en daar is het aanzienlijk zwaarder lopen van de dynamo (ding trekt 60A :hmmz ) waarschijnlijk niet in mee berekend
Max 12% zal in de praktijk 6% worden, en dan nog vraag ik me af of het verbruikte vermogen op weegt tegen de winst20 november 2009 om 18:51 #17553618hahaha waardeloos ding ziet zelf een blinde dat zoiets nie werkt:P
20 november 2009 om 22:25 #17553619origineel gepost door pipo
hahaha waardeloos ding ziet zelf een blinde dat zoiets nie werkt:Pweer een gevat antwoord, ding kan werken zolang ie maar meer lucht verplaatst dan gevraagd kan worden door de motor, een motor zuigt zijn eigen lucht aan en creëert daarbij een onderdruk, als jij deze druk weer kan aanvullen tot atmosferische luchtdruk of ietsje hoger dan heb je dus vermogenswinst. meer lucht is meer vermogen.
2000 cc motor zuigt 1000 cc aan per omwenteling, er van uitgaan dat je geen weerstand hebt, bij 6000 rpm zuigt ie theoretisch zonder weerstand 6000 liter lucht aan, in de praktijk is dit minder!!!!!! dit door vertraging van luchtstromingen in je inlaat systeem. vraag me niet hoe veel maar het is er wel. :vertag
als jij hier een ding aanhangt wat dus 6000+ liter per minuut kan pompen dan ben je er al.
maar nu mag jij eens vertellen waarom dit niet kan werken :vertag:vertag
20 november 2009 om 22:43 #17553620Check die filmpjes van de bladblazer op de luchtinlaat maar….
Je ziet een auto op een testbank….
1e run ….gewoon origineel.
2e run …..extra lucht erbij dmv een bladblazer :D
3e run…….bladblazer…waar ook nog eens lachas door heen werd gespoten….En de grafieken logen er niet om.
20 november 2009 om 22:44 #17553621dit werkt ook goed op je luchtfilter :angel
21 november 2009 om 00:07 #17553622origineel gepost door city77
origineel gepost door pipo
hahaha waardeloos ding ziet zelf een blinde dat zoiets nie werkt:Pweer een gevat antwoord, ding kan werken zolang ie maar meer lucht verplaatst dan gevraagd kan worden door de motor, een motor zuigt zijn eigen lucht aan en creëert daarbij een onderdruk, als jij deze druk weer kan aanvullen tot atmosferische luchtdruk of ietsje hoger dan heb je dus vermogenswinst. meer lucht is meer vermogen.
2000 cc motor zuigt 1000 cc aan per omwenteling, er van uitgaan dat je geen weerstand hebt, bij 6000 rpm zuigt ie theoretisch zonder weerstand 6000 liter lucht aan, in de praktijk is dit minder!!!!!! dit door vertraging van luchtstromingen in je inlaat systeem. vraag me niet hoe veel maar het is er wel. :vertag
als jij hier een ding aanhangt wat dus 6000+ liter per minuut kan pompen dan ben je er al.
maar nu mag jij eens vertellen waarom dit niet kan werken :vertag:vertag
Klopt idd.. Kan zeker werken..
21 november 2009 om 06:53 #17553623hmmm ik denk dat ik gewoon een groter blok er in hang gaat sneller ander chip en nokkenas enz ben ik bijna net zo veel; kwijt 500 euro tering kan i net zo goed met andere zooi zelf gaan hobbyien kort om klote zooi:hmmz
21 november 2009 om 07:07 #17553624origineel gepost door Fearless
Check die filmpjes van de bladblazer op de luchtinlaat maar….Je ziet een auto op een testbank….
1e run ….gewoon origineel.
2e run …..extra lucht erbij dmv een bladblazer :D
3e run…….bladblazer…waar ook nog eens lachas door heen werd gespoten….En de grafieken logen er niet om.
zou ik net zeggen die civic met die bladblazer er op hillaries
maar inderedaad de stats logen er niet om:P
21 november 2009 om 07:53 #17553625origineel gepost door city77
als jij hier een ding aanhangt wat dus 6000+ liter per minuut kan pompen dan ben je er al.
maar nu mag jij eens vertellen waarom dit niet kan werken :vertag:vertag
Nou, eh…. 6000 liter per minuut, ik denk dat mijn 1600 watt stofzuiger dat niet haalt.
Heel kort, het werkt niet omdat de meeste auto’s niet de elektrische stroom kunnen leveren voor een luchtpomp die 6 kuub per minuut doet.
21 november 2009 om 08:46 #17553626tis al enkele keren voorbij gekomen op het forum.werk niet:vertag die pk s zijn te verwaarlozen. vermogen krijg je pas bij een turbo op compressor [samengeperste lucht]
zo,n fhon kan nooit het de gevraagde hoeveelheid lucht opbrengen en dan nog zou je er en opbouwen die het wel kon dan vraagt hij weer zo veel stroom dat je dynamo er weer zwaarder van gaat draaien dus dat kost weer pk s,en met de bladblazer zat die op de dynamo aangesloten of op het net;)denk als je die via een omvormer 220/12v aansluit je het gewenste vermogenwinst wel gedag kunt zwaaien.21 november 2009 om 09:53 #17553627idd troep!
22 november 2009 om 21:07 #17553628voor een paar 1000€ wil ik ook wel onder je motorkap leggen en flink blazen in je inlaat:jerry
22 november 2009 om 21:50 #17553629origineel gepost door a3corsa
origineel gepost door city77
als jij hier een ding aanhangt wat dus 6000+ liter per minuut kan pompen dan ben je er al.
maar nu mag jij eens vertellen waarom dit niet kan werken :vertag:vertag
Nou, eh…. 6000 liter per minuut, ik denk dat mijn 1600 watt stofzuiger dat niet haalt.
Heel kort, het werkt niet omdat de meeste auto’s niet de elektrische stroom kunnen leveren voor een luchtpomp die 6 kuub per minuut doet.
Lijkt mij idd niet dat je stofzuiger dat kan.. Die zuigt, die blaast niet? :jerry
23 november 2009 om 00:33 #17553630heb effies het verhaal gelezen op die site als je dan eigenlijk nagaat….
ding heeft eigenlijk hetzelfde werking als een mantzel inlaat (c16xe/x16xe ) en lexmaul (c20ne/c20xe) of diblas er staat dat ding gaat in werkingen bij 4300 toeren…. dat doen die andere systemen toch ook enkel het verschil is die van hun zuigt energie hahaha en bij mantzel/lexmaul diblas krijg je meer vermogen toch dan die 12% -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.