Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Electrische supercharger..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 maart 2012 om 21:38 #17945657
@usbstick wrote:
en weer is er geen filmpje van…
Ja balen inderdaad! Deze zou echt wel moeten werken met dat vermogen…
Om nog even terug te blikken op die eerste supercharger met 3 ampere, da’s dus amper 40 watt vermogen!!
:jerry :jerry :jerryTegen 1.8KW!! (1800 watt voor de leken onder ons… :vertag )
@usbstick wrote:
ik heb wel ee 50 meter verleng kabeltje…..
HAHahahaHAH!! :jerry :jerry :jerry En een dikke vette 380 125A aansluiting??
EDIT: Tiepfout hersteld…
13 maart 2012 om 21:47 #17945655en ik een aggregaat :jerry
13 maart 2012 om 22:14 #17945745Nog een mooi onderwerpje, komt ook de R/C ducted fan in voor….
http://www.sixthsphere.com/forum/showthread.php/78408-Electric-Supercharger” onclick=”window.open(this.href);return false;Maar ook zij stellen dat je er menige duizenden dollars in zal moeten pompen en het maar moeizaam zal kunnen concurreren met turbo’s of snaar aangedreven superchargers.
Vergeet niet dat het vermogen uiteindelijk door de dynamo geleverd zal moeten worden en die is weer snaar aangedreven, dus je schiet er uiteindelijk geen ene reet mee op. Wat ik al zei hooguit omdat je met de plaatsing handiger uit komt. Alleen een dikke vette dynamo zal ook wel wat plek in nemen… Lood om oud ijzer dus, voor een hele berg geld en moeite….
13 maart 2012 om 22:33 #17945743ik wil je toch bedanken voor de her en der toch nuttige info
je knalt volledig voorbij het punt wat ik wil bereiken
heb het nooit over een serieuse concurent voor een echte turbo of supercharger gehad :vertag
en ga het niet nog een keer uitleggen ook14 maart 2012 om 09:04 #17945741@trashmetal wrote:
ik wil je toch bedanken voor de her en der toch nuttige info
je knalt volledig voorbij het punt wat ik wil bereiken
heb het nooit over een serieuse concurent voor een echte turbo of supercharger gehad :vertag
en ga het niet nog een keer uitleggen ookIk wist al dat je weer op dat punt uit zou komen vandaar dat ik dit enkele posts terug al aankaartte:
@Vinci wrote:
……voor minder dan dit wil je het niet doen, anders ga je nogmaals onherroepelijk PK’s inleveren bij hogere toeren…..
Tenzij je altijd als een oud opaatje onderin de toeren wilt blijven harken, maar jij postte ook eerder dit:
@trashmetal wrote:
wat hij er nu aan pk’s uitpoept weet ik niet, wel dat het boven de 4000rpm een kanon is wat veel revhappyer is dan een (vrij standaard) c20xe
Waaruit ik opmaak dat toch vooral jij met je voetje degene bent die revhappy is, maar dan ga je er dus met een halve oplossing niet komen….
14 maart 2012 om 09:38 #17945738Tsjongejongejongejongejongejongejonge je maakt het steeds mooier :D
hieruit maak ik op dat jij denkt dat ik niet in staat ben om mijn motor aan te voelen
als je ooit met ongeveer zo’n setup als mijne of willem zn combo (geloof alsjeblieft mij niet maar hem dan iigv wel ;) )
hebt gereden weet je dat hij boven de +-4000rpm ineens een heel stuk harder begint te trekken
nee ligt niet aan mij maar de mantzel en uitlaatsysteem slimmerik :jerry14 maart 2012 om 09:45 #17945735Dat geloof ik allemaal best, maar dan schiet je er dus nog steeds niks mee op, met die malle halve electrische supercharger….
14 maart 2012 om 09:56 #17945736ik heb al een supersimpele oplossing gevonden ;)
y stukje terugslagklepje die luchtdicht afsluit en een 2e luchtfilter
probeer eens naar de mogelijkheden van iets te kijken ipv alleen naar de onmogelijkheden
je blaat maar wat je wilt ik vind het in iedergeval interresant genoeg om verder me in te verdiepen14 maart 2012 om 09:58 #17945737is het trouwens niet mogelijk om bijv. de helft van een ouwe turbo te pakken, het uitlaat deel eraf halen.. en op het andere deel een sterke electrische motor te doen (jaa jaa.. dan krijge we weer dattie veel stroom vraagt.. nou en :P )
dan kan die ook mooi in het inlaat traject..
14 maart 2012 om 10:03 #17945658ik denk dat het grootste probleem ruimtegebrek is :D
14 maart 2012 om 10:10 #17945734alles past, pak de slijptol der maar bij :P
14 maart 2012 om 10:36 #17945732vind het best maar toch niet in mijn astra hahaha :jerry
14 maart 2012 om 11:16 #17945727Jij blaat maar door dat het een ding is om te proberen terwijl het nog steeds in alle opzichten onhandig is :thumbdown …. En dat blijft, en daarom zaag ik door over de onmogelijkheden. Als nogmaals dit in de verste verte een goede oplossing zou zijn zou ik er heel enthusiast over kunnen worden…. :angel
Begrijp me niet verkeerd, als jij dit gaat bouwen vind ik dat hartstikke leuk! :thumb
14 maart 2012 om 11:39 #17945721@dion87 wrote:
is het trouwens niet mogelijk om bijv. de helft van een ouwe turbo te pakken, het uitlaat deel eraf halen.. en op het andere deel een sterke electrische motor te doen (jaa jaa.. dan krijge we weer dattie veel stroom vraagt.. nou en :P )
dan kan die ook mooi in het inlaat traject..
Deze bestaat al was laatst in de amt. Het probleem is is er een elktromotor die 180.000 toeren red
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
14 maart 2012 om 12:30 #17945715@Vinci wrote:
Jij blaat maar door dat het een ding is om te proberen terwijl het nog steeds in alle opzichten onhandig is :thumbdown …. En dat blijft, en daarom zaag ik door over de onmogelijkheden. Als nogmaals dit in de verste verte een goede oplossing zou zijn zou ik er heel enthusiast over kunnen worden…. :angel
Begrijp me niet verkeerd, als jij dit gaat bouwen vind ik dat hartstikke leuk! :thumb
je zaagt en hamert maar lekker door, je hebt je roeping als timmerman gemist denk ik :jerry
14 maart 2012 om 14:39 #17945705@trashmetal wrote:
@Vinci wrote:
Jij blaat maar door dat het een ding is om te proberen terwijl het nog steeds in alle opzichten onhandig is :thumbdown …. En dat blijft, en daarom zaag ik door over de onmogelijkheden. Als nogmaals dit in de verste verte een goede oplossing zou zijn zou ik er heel enthusiast over kunnen worden…. :angel
Begrijp me niet verkeerd, als jij dit gaat bouwen vind ik dat hartstikke leuk! :thumb
je zaagt en hamert maar lekker door, je hebt je roeping als timmerman gemist denk ik :jerry
Jij bent echt grappig, jij bent je roeping als Emiel Ratelband mis gelopen denk ik… :ass
14 maart 2012 om 14:50 #17945703nou dit gaat de verkeerde kant op,ieder moet doen wat ie wil, en als het lukt dan is het alleen maar mooi en zo niet, zijn er genoeg andere alterntieve.. ;)
14 maart 2012 om 14:56 #17945704@Vinci wrote:
@usbstick wrote:
en weer is er geen filmpje van…
Ja balen inderdaad! Deze zou echt wel moeten werken met dat vermogen…
Om nog even terug te blikken op die eerste supercharger met 3 ampere, da’s dus amper 40 watt vermogen!!
:jerry :jerry :jerryTegen 1.8KW!! (18000 watt voor de leken onder ons… :vertag )
@usbstick wrote:
ik heb wel ee 50 meter verleng kabeltje…..
HAHahahaHAH!! :jerry :jerry :jerry En een dikke vette 380 125A aansluiting??
1.8kW is 1800W “voor de leken onder ons”.
Dit is ongeveer gelijk aan een stofzuigermotor.14 maart 2012 om 17:50 #17945685Je hebt gelijk, tiepfoutje is snel gemaakt heh, nulletje te veel… :sleeping
Bedankt voor het opletten! :thumbup
Vind 1800 watt nog steeds genoeg hoor. Op 12V is dat heel wat amperetjes. Ongeveer net zo veel als je startmotor trekt denk ik…
Antwoord 1 van mij in dit topic:
@Vinci wrote:Die fan van die ‘turbo’ is 30 watt, ik weet niet of jullie wel eens voor de grap op een stofzuiger hebben gekeken?
14 maart 2012 om 17:58 #17945686@trashmetal wrote:
probeer eens naar de mogelijkheden van iets te kijken ipv alleen naar de onmogelijkheden
je blaat maar wat je wilt ik vind het in iedergeval interresant genoeg om verder me in te verdiepenVind dit nog steeds een raar antwoord van je trouwens, denk dat ik als zo ongeveer de enige met realistische data ben gekomen in dit hele topic. Dat is over het algemeen waar je mee begint met het uitwerken van een idee… :vertag
14 maart 2012 om 18:44 #17945682Dubbele post…
14 maart 2012 om 19:30 #17945681Dit is wel een leuk verhaaltje uit 2008 omtrent de Elektrische supercharger.
http://www.autoblog.nl/archive/2008/04/01/elektrische-supercharger-rijp-voor-massaproductie
14 maart 2012 om 20:16 #17945679Leuk stukje, maar bij mij sluit het op dit moment nog aan in het rijtje idiote auto ideeen en nutteloze electrische snufjes van de afgelopen 20 jaar, waarvan er ook een hoop tegen willens en wetens in realiteit zijn geworden.
Kijk er zijn technieken die zeker hout snijden. Zo zag ik van de week een 9V blok batterijtje die je in minder dan een seconde op kunt laden. Hoe? Een dikke condensator er in! En daar hing een converter aan die er met super hoog rendement 9V van tovert! Top idee! Kwam neer op een capaciteit van 220mA, wat best spectaculair is!
Die techniek kan electrische auto’s realiteit maken!
En er rijst bij mij de vraag hoe cool het is als je bij je vrienden aan komt met je bloedsnelle supercharged 1200 motortje en vraagt of ze even een verlengsnoer kunnen uitrollen om de accu’s voor de supercharger op te laden??
:jerryAccu’s zijn zeker realistisch om een electrische supercharger mee te voeden, die kunnen monsterlijk veel vermogen leveren…. Maar het opladen blijft natuurlijk een probleem…
15 maart 2012 om 18:47 #17945656@Vinci wrote:
Je hebt gelijk, tiepfoutje is snel gemaakt heh, nulletje te veel… :sleeping
Bedankt voor het opletten! :thumbup
Vind 1800 watt nog steeds genoeg hoor. Op 12V is dat heel wat amperetjes. Ongeveer net zo veel als je startmotor trekt denk ik…
Antwoord 1 van mij in dit topic:
@Vinci wrote:Die fan van die ‘turbo’ is 30 watt, ik weet niet of jullie wel eens voor de grap op een stofzuiger hebben gekeken?
Een fout die hier gemaakt wordt is dat het vermogen van de fan 1:1 omgezet moet worden in PK’s. Als je zo simpel gaat rekenen zou een 60pk winst door een gewone turbo ook ergens zoveel vermogen moeten kosten….
Een grotere luchtpomp opzetten voor meer lucht hoef niet zoveel vemogen te gebruiken.
15 maart 2012 om 19:11 #17945750@Roelof wrote:
@Vinci wrote:
Je hebt gelijk, tiepfoutje is snel gemaakt heh, nulletje te veel… :sleeping
Bedankt voor het opletten! :thumbup
Vind 1800 watt nog steeds genoeg hoor. Op 12V is dat heel wat amperetjes. Ongeveer net zo veel als je startmotor trekt denk ik…
Antwoord 1 van mij in dit topic:
@Vinci wrote:Die fan van die ‘turbo’ is 30 watt, ik weet niet of jullie wel eens voor de grap op een stofzuiger hebben gekeken?
Een fout die hier gemaakt wordt is dat het vermogen van de fan 1:1 omgezet moet worden in PK’s. Als je zo simpel gaat rekenen zou een 60pk winst door een gewone turbo ook ergens zoveel vermogen moeten kosten….
Ik weet niet waar je het vandaan haalt dat dat dé fout is die hier gemaakt wordt? :wtf
Dat is namelijk niet zo. :vertag
Anders zou er immers geen enkele winst te behalen zijn toch? :sleeping En dan zou deze discussie dag 1 al gestopt zijn. :hmmz
Voor riem aandrijving is 1800 watt helemaal niks, het gehele vermogen dat om gaat in een brandstofmotor is astronomisch veel hoger! De hele discussie gaat er om dat het electrisch aandrijven van 1800 watt op 12V nogal een omslachtige praktijk is en weinig netto winst oplevert ten opzichte van een mechanische oplossing. En dat de aangeboden kitjes zowiezo geen drol gaan opleveren, hooguit verlies…
Wat wel heel simpel te beredeneren valt is dat een turbo draait op vermogen wat anders volledig verloren gaat in de uitlaat en een supercharger eerst een berg vermogen kost (electrisch of niet) voordat het vermogen oplevert. Dat is al een slordige halve eeuw bekend…. :vertag Hierdoor is een turbomotor nog best zuinig en een supercharged motor zuipt als de kolere…
@Roelof wrote:
Een grotere luchtpomp opzetten voor meer lucht hoef niet zoveel vemogen te gebruiken.
Meer lucht dan wat?? Dé fout die hier gemaakt wordt is dat meer lucht dan 1 atmosfeer niet zo moeilijk is nee, dat krijg je al als je met je hand voor je inlaat gaat wapperen. Het probleem is dat je de onderdruk zult moeten overwinnen als de motor toeren gaat maken. En dat tot de toerenbegrenzer in werking treedt. Op dat punt wordt je handje al bijna naar binnen gezogen.
Het is net als remmen op je motor, dan gaat de auto sneller dan de motor draait en rem je dus af, ondanks dat de motor draait. Dan ga je dus harder met de auto zonder motor er in op dat moment! En zo heb je gewoon ALTIJD minder vermogen met wat voor turbo of supercharger dan ook als de motor harder gaat zuigen dan er geblazen wordt. Simpel.
Ik vind het idee van Trashmetal van twee luchtfilters en een klepje nog wel inspirerend! Heeft me wel aan het denken gezet! Jij hebt namelijk wel gelijk er in dat het mooi zou zijn als je het laag toerige koppel van een atmosferische motor zou kunnen ondersteunen. Zat al aan allerlei constructies te denken om dit praktisch te maken qua ruimte, bijvoorbeeld een pijp in een pijp, zoals bij een HR ketel. Dan zodra de supercharger nog overdruk kan creeren dit door de binnenste pijp naar binnen blazen en als de onderdruk het overwint dan opent de buitenste pijp zich en zuigt hij aan langs de buitenste pijp. Zo zou je ook één enkel luchtfilter kunnen pakken nog. :hmmz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.