Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Electrische storing Zafira B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 februari 2014 om 00:37 #17263991
Een paar minuten na een probleemloze rit, wilde ik de auto opnieuw starten maar na een kermis van flikkerende instrumenten-symbolen deed hij niks! :cry
Na het opnieuw op afstand sluiten en openen van de auto (via de knoppen op de sleutel) opnieuw geprobeerd en weer hetzelfde :(
Het lijkt alsof er ergens kortsluiting gemaakt wordt, maar waar?
Ik weet niet goed waar ik moet beginnen, dus als jullie tips hebben, graag! :wors
Omdat de auto een automaat heeft, krijg ik ook de pook niet meer in de “N” en kan hem niet slepen.
De auto staat nog bij mijn moeder voor de deur……………………….
Groetjes,Ronald
10 februari 2014 om 11:27 #18216545Is nie gewoon je accu leeg?
10 februari 2014 om 22:03 #18216546Bedankt voor de reactie.
Heb al eens eerder met een lege accu gestaan maar dan zag ik niet zo’n kermis :shock:
Ik heb vandaag de accu geladen en de auto sprong aan :D
Maar na een minuut ging alles weer flikkeren en knipperen en de auto sloeg af :(
Heb in die korte tijd wel de spanning met draaiende motor gemeten op de OBD2 en die was 13,5 Volt.
Nadat de auto afgeslagen was, was de spanning nog maar 11,6 Volt. Dit is denk ik dus te weinig?
Wat kan ik nu het beste doen? Alweer een nieuwe accu (74 Ah, zit er 14 maanden in) of is een nieuwe dynamo nodig?
Ik hoor het graag……………………………….. :thumb
Groetjes,Ronald
11 februari 2014 om 19:59 #18216547worden je accuklemmen ook heet/warm als je de auto laat lopen en dan zo veel mogelijk stroomverbruikers aanzet?
11 februari 2014 om 22:14 #18216548Hoi Paul,
Ga dit morgen ff proberen. Als dit zo is, wat kan je hieruit opmaken?
Bedankt,Ronald
12 februari 2014 om 19:35 #18216549Dan maakt de kabel(s) niet goed contact met de klem en laadt je accu niet goed bij en zal het starten ook moeilijker worden.
12 februari 2014 om 21:43 #18216550Je kunt de auto wel slepen.
Als je afdekkap bij de automaat pook weghaalt kan je met een platte schroeven draaier een palletje indrukken en hem in z’n N zetten.
Kijk maar in het instructieboekje achterin daar staat het.Wat de storing betreft kan het ook zijn dat je CIM stuurkolom module defect is.
Maar het lijkt erop dat je dynamo niet voldoende bij laat . Want 13,6 is niet zo veel in laad toestand.
Dat zou op z’n minst 14V moeten zijn.Succes !
14 februari 2014 om 09:42 #18216551even laten door meten, ik heb ook een b en een paar weken na aanschaf stonden we op de camping bij mn ouders toen had ik het zelfde.
we hadden smidags nog boodschappen gehaald (35km) en op de camping gegeten en toen zouden we weg gaan en……. niks.
geprobeerd met dunne start kabels te starten maar dat werkte ook niet.
dus toch maar even de anwb er bij gehaald en bleek de dynamo de helft van zn opbrengst te geven dus moets terug naar de garage en na een tijd op de lader te hebben gestaan kon ik de volgende dag er net komen.
dynamo vervangen en hij leek het wel weer aardig te doen voor een week of twee daarna begaf de accu het terwijl hij nog gemeten was door de anwb en hij nog 85% was.
het nadeel is dat ik geen leen auto kan gebruiken omdat ik in een rolstoel zit en mijn saffie aangepast is.
dat maakte het niet handiger zeg maar..dit was vande zomer en heb daarna nooit geen last meer gehad
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.