Electrische ramen trillen

Forumindex Forums Modellen Corsa Electrische ramen trillen

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    iSuperSSam
    Deelnemer

Dag allemaal,

Ik heb een klein maar toch hinderlijk probleempje met mijn electrische ramen. Dit probleem doet zich niet altijd voor, maar als het zich een keer voor doet is het heel irritant..

Als ik mijn raam naar beneden doe, dan blijft die soms een beetje hangen onderaan (na 75%). Dan stopt die gewoon alsof er iets in de weg zit. Dan duw ik met mijn hand het glas naar beneden en druk ik de knop weer in om naar beneden te gaan, dan lukt het wel gewoon. Dit komt echt zelden voor maar toch gebeurt het.

Het tweede is dat als ik mijn raam omhoog wil hebben soms, dat die tijdens het omhoog gaan gaat trillen. Soms zo erg dat die weer naar beneden gaat automatisch..

Het gaat om een opel corsa b 1.5td sport met originele electrische ramen. Rechts heb ik het probleem niet.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.

richardschaeks
      Deelnemer

misschien moet je de geleiders waar die plastice bussen(3 witte zijn dit) in zitten eens smeren, heb gister een electrisch raam werkend gemaakt die helemaal uit de geleiders hing, en uit het rubber!
        En dat automatisch na beneden gaan is omdat die teveel tegen drukkrijgt!(knelt ergens) of als je je raam probeerd dicht te maken en je rijd over een hele erge hoebel weg!

Je heb niet onlangs een andere speaker in de deur gebouwd he?

mvg,

Richard

Erwin1987
        Deelnemer

of zowieso je deurpaneel los gehad?

Erwin

bjorn1988

Idd zoals richard het ook aangeeft, of een ander speaker omdat de magneet misschien te sterk is of in de weg zit. Of even vet eraan doen.

Of niet richard :D

iSuperSSam
            Deelnemer

Ik heb mijn deurpaneel nog niet losgehaald. Ik heb in de afgelopen 6 maanden geen speakers of iets vervangen, maar dit probleem doet zich al voor vanaf dat ik ‘m heb gekocht (6 maanden terug dus). Ik ga gewoon even deurpaneel eraf halen kijken of er iets stroefs is ofzo, en anders insmeren zoals jullie zeiden.

bedankt!

Erwin1987
              Deelnemer

Als je de deur panelen eraf haalt moet je de sleden van het raam inspuiten met een smeermiddel maar ook de rand in de deur waar het raam invalt als ie dicht zit, soms zit op het schuine stuk vanaf de spiegel naar boven het rubber los.

Erwin

Famempeters

spuit is met het bijgeleverde rode slangtje wd 40 in de raam geleiders raam omlaag en flink spuiten ik doe dat elk jaar even nadien raanm schoonmaken en lopen als een zijtje zo mooi,,je hoort ook het motortje niet echt meer trekken .

dus gewoon in de spleet van de rubbers waar je raam in schuift goed wd 40 of siliconen spray .

is bij jou goed te proberen,en ik denk dat je probleem opgelost is loopt gewoon heel stroef .

Bert

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.