Electrische buitenspiegels klappen niet meer uit

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Electrische buitenspiegels klappen niet meer uit

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    ErikOpel52
    Deelnemer

Bij mijn Vectra stationwagen (2008) klappen de buitenspiegels met de afstandsbediening wel in maar ze klappen niet meer uit.

Ook de electrische bediening van de buitenspiegels werkt niet meer en de rechterbuitenspiegel blijft trillen als ik hem met de hand in de juiste stand terugzet.

Ik heb de spiegel zelf al losgemaakt maar kan niets vinden

Hoe kan ik achterhalen wat de oorzaak is.

Als het een motortje is in het deurportier of de schakelaar dan kan ik die prima zelf vervangen maar wil niet overbodige dingen aanschaffen

liviu2004
      Deelnemer

IJs schade?

ErikOpel52
        Deelnemer

Nee, was al een tijdje zo. Kon er wel mee rijden maar volgens dealer zou reparatie paar honderd euro kosten en dat had ik er niet voor over. Heb nu tijd dus ben er zelf maar mee aan de slag gegaan.

GooneyBird
          Deelnemer

Ik weet dat je er niets aan hebt, maar ik heb dit probleem ook.

Bij mij was het in het najaar dat spontaan de bestuurderskant niet meer uit klapte. Via OpCom nog wel uitgeklapt gekregen, maar na een paar keer bleef ie ook ingeklapt zitten. Mee naar de dealer geweest, die wil meteen hele spiegel vervangen. Bij de dealer klapte-ie spontaan weer uit, dus er maar even mee doorgereden. Van het voorjaar wil ik het deurpaneel en de spiegel eraf halen en kijken wat het is. Ik vermoed een slecht contact ergens.

Corsa_GSi
            Deelnemer
              ErikOpel52
              Deelnemer

Beide heren (?) dank voor de reactie. De eerste kwam net op tijd om me ervan te weerhouden vandaag al naar de dealer te gaan. Heb alle contacten (ook die achter de deurbekleding van de bestuurdersstoel) met contactspray ingespoten. Helaas had dit niet het gewenste resultaat.

de tweede reactie verwees naar een Engelsman die na het verwijderen van de plastic spiegelkappen de binnenkant met WD40 had ingespoten. Ik heb dit ook gedaan en het gevolg was dat het inklapmechanisme nu al veel soepeler is geworden. Ook het spiegel stel mechanisme met wd40 ingespoten. Nu is alles aan het intrekken en ik hoop dat na een extra inspuitbeurt morgen het probleem is opgelost. Ik zal nog laten weten of dat gelukt is.

Oorzaak zou dus kunnen zijn dat het geheel door weinig gebruik is vastgeroest of gewoon is gaan vastzitten.

voor nu in ieder geval weer ff hoop.  :dank-u:

ErikOpel52
                Deelnemer

Helaas, hoewel alles veel soepeler is geworden klappen de buitenspiegels niet meer uit. Ook de Electrische bediening van de spiegels werkt al een tijdje niet meer. Zouden die twee dingen met elkaar te maken kunnen hebben? Een doorgebrande zekering ?

Robster65
                  Deelnemer

Helaas is deze discussie niet verder gegaan laat staan dat er een oplossing is gemeld.

Ik zit namelijk met hetzelfde probleem.

Spiegels klappen wel in maar niet meer uit. Het was goed in de zomer.

Ik heb ze nu handmatig naar buiten gedrukt maar dan trillen de spiegels erg.

Ik heb een nieuw bedieningspaneel gekocht en daarmee doen de spiegels hetzelfde.

Moet ik de spiegels zelf gaan vervangen?

Ik  hoop dat iemand dit probleem kent maar ik ben vooral nieuwsgierig naar de oplossing :yes:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.