electrisch probleem astra 1.4 ,94

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen electrisch probleem astra 1.4 ,94

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    papa-edje

Hallo,
      wie kan mij helpen??ik heb een opel astra station uit 1994,die te pas en vooral te onpas afslaat,soms start hij helemaal niet en soms stopt hij gewoon tijdens het rijden,de motor slaat dan af en dan moet je een poos wachten en als je dan geluk hebt doet ie het weer,ik heb hem laten uitlezen bij de garage(niet opel)maar daar hebben ze er een andere computer ingezet en een andere warmtesensor en een ontstekingsversterker maar dit alles heeft niks geholpen.
      gisteren was het weer mis dus weer naar de garage gesleept en nu gaf hij allemaal foutmeldingen bv:inspuittijd te hoog en de volgende regel:inspuittijd te laag hij gaf aan dat de spanning vloog van 2 tot 20 toen hij een poos later weer liep gaf hij helemaal geen foutmeldingen meer.toen hebben ze ook gelijk de accu weer doorgemeten en toen gaf die 14 volt aan.ik hoop dat er bij iemand een lampje gaat branden:P alvast dank

Powercorsa

Vermeld eens je motor type, er zijn teveel verschillende type motoren geleverd in de Astra’s
        Mijn gevoel is een kapote pulsgever van de ontsteking (ben z’n naam ff kwijt zit achter de verdelerkap).

Het wordt btw erg gewaardeerd als je je even voorsteld :thumbup
        http://www.opel-forum.nl/forumdisplay.php?fid=30

papa-edje

Hoi powercorsa,
          je hebt helemaal gelijk,was niet zo netjes om me niet voor te stellen.
          Ik ben Edwin en ik heb nu alweer ruim 4 jaar deze opel het is mijn 3e opel op rij.
          nog nooit echte problemen gehad maar nu is het dan ook flink balen.
          op het kenteken staat:c1.4nz e2 ik hoop dat je hier wat mee kunt.:hmmz
          bvd groet papa-edje

papa-edje

hoi powercorsa,heb nog ff zitten google naar soortgelijke problemen en ben geloof ik nie de enigste,maar bedoel je de bdp sensor ??

Powercorsa

Bij Opel is dit de Hall gever (even opgezocht ;) ).
              Zie dat je uit Ermelo komt, dan zou je bij Pieper in Putten eens moeten kijken.
              Die hebben regelmatig C14NZ’s staan (zit o.a. in de Corsa/Astra/Kadett)
              Moet je alleen even opletten wat voor een ontsteking erop zit (meestal Bosch, maar er is nog een andere)

Is redelijk makkelijk zelf te vervangen.
              Verdeler kap los halen met de 2 klemmetjes
              boutje onderaan los draaien (uit m’n hoofd sleutel 10)
              Dan zit ie los, alleen nog even de stekker los halen.
              Bij het in elkaar zetten even de rotor en verdeler kap controleren, indien deze niet meer schoongemaakt kan worden dan zou ik deze gelijk vervangen.

Tip, niet alle bougie kabels in een keer los halen, maar stuk voor stuk en dan gelijk overzetten naar de nieuwe verdeler kap (wel even opletten hoe deze gemonteerd moet worden).

Even bij een garage de ontsteking laten afstellen, of je moet iemand kennen met een stroopje

papa-edje

hoi,kan zo ding dan zoveel fouten geven dan? maar ga het van de week zeker proberen

Powercorsa

Als die geen signaal afgeeft op welke stand de nokkenas staat zal de ontsteking niet werken ;)

papa-edje

andere hall gever zit er in,dus k zal het van de week beleven of hij blijft lopen!!:angel

papa-edje

ben een weekje verder en hij loopt als een zonnetje,stelt idd niet zo veel voor hall gever er in zetten. heb wel een streepje op het blok gezet bij dat nokje en mn eigen verdelerkap er op gezet(gaat het ook nie mis met je bougiekabels)en heb hem geeneens af laten stellen,is het nodig? hij loopt prima. powercorsa bedankt!(je verdient een lintje):jerry

Bianca1404

Hallo Papa-edje,

Ik ben Bianca en heb een opel astra station 1.6.
                        Ik heb het zelfde probleem met de auto af slaan tijdens het rijden.
                        We hebben de auto uitlaten lezen bij een opel dealer maar gaf helemaal niets aan.
                        De auto al een kleine beurt gegeven , wellicht benzine filter verstopt….
                        Maar dat alles heeft niets geholpen. Ja voor 1 a 2 dgn en dan begint het weer.
                        Verder zegt de garage dat het met de boord computer te maken heeft omdat ze geen klik horen als deze afslaat.

We gaan nu eens kijken of het helpt als we er een hall gever inzetten of dan het euvel verholpen is.

Rijd jou auto nog steeds goed?

Groetjes Bianca

papa-edje

hoi bianca, auto loopt nog steeds goed. maar ik weet niet of het bij jou auto ook gaat helpen,ik weet nie of er verschil is met een 1.4 of 1.6 heb er ook nie zoveel verstand van als de meeste hier op het forum maar hoop voor je dat iemand het leest (of begin zelf er een,valt het misschien sneller op). ik hoop voor je dat je de auto weer goed krijgt want je kunt er goed moe van worden:swear groet edwin

Vinci
                          Deelnemer

C16NZ is praktisch het zelfde, zou best dezelfde oorzaak kunnen zijn.

@Papa-edje
                            : Die ontsteking maakt niks uit wat dat streepje betreft. Timing wordt automatisch bijgeregeld. Heb dit wel eens proberen af te stellen met een strobe erop, maakte niets uit….

Powercorsa

Bij mij maakte het toch een redelijk verschil
                              Was het meeste in het benzine verbruik te merken ;)

De c16nz is qua techniek gelijk aan de c14nz, het verschil zit um alleen in de cilinderinhoud.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.