Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Electrisch probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 november 2013 om 07:33 #17261739
Hallo,
Ik rijd met enige genoegen vectra gts 2.0 bj 2004. km stand: 216000.
Nu doet het volgende probleem zich voor;Tijdens rijden valt de ventilator regelmatig uit,
valt de stuurbekrachtiging zomaar uit(oranje storings lampje brand op display)
gaat het oranje lampje van esp en abs branden…en later de rode accu lampje.
Als ik de auto dan weg zet en later wil starten doet ie niks(hoor wel het start relair klikken,)
en hoor je kort het alarm bij het omdraaien van de contact sleutel.
even later liep ie wel(slecht)en bleef het accu lampje branden(rood)tot dat de accu leeg was.
Van de week een nieuwe accu geplaatst voor de zekerheid maar deze problemen blijven terug komen.
Wel geeft de vectra al enige tijd bij het starten een foutmelding dat het alarm dient na gekeken worden…
Heeft iemand een idee wat het kan zijn?(boord computer stuk?)voor de zekerheid ga ik de accu weer
opladen.Vr GR Ronald van der Meer
9 november 2013 om 08:19 #18190771Dynamo die niet meer bij laadt?
9 november 2013 om 08:30 #18190772zou je wel zeggen,maar dan moet het accu lampje toch continu branden?
ook vind ik het vreemd dat ea gewoon er mee ophoud…Gr Ronald
9 november 2013 om 08:46 #18190773Als de stuur apparaten niet voldoende spanning meer krijgen houden ze ermee op. Ik zou de laadspanning eens meten
9 november 2013 om 15:55 #18190774accu was zowiezo totaal leeg,ook de “oude“ accu was schoonleeg,
Morgen de Dynamo doormeten,ook kwam ik er achter dat er wat olie op de poelies zat waar de multiriem over loopt,
maar als de multitiem zou door slippen gaat het accu lampje toch branden?Gr Ronald
9 november 2013 om 17:32 #18190775ik gok dat de dynamo wel laad maar niet voldoende daar door gaat het lampje niet branden maar loopt de accu wel leeg en zo als eerder vermeld alle systemen stoppen er langzaam mee als er niet voldoende board spanning is (accu leeg) en de fout melding van je alarm zou goed kunnen komen door de te lage accu spanning.
gr martijn
9 november 2013 om 17:45 #18190776Ok, bedankt tijne,
Morgen zijn de accu`s weer volgeladen ik hoop dat de vectra sart zodat ik de laadspanning kan meten.
Misschien is de spannings regelaar ook wel stuk?(zit meestal op/in de dynamo meende ik)gr Ronald
9 november 2013 om 18:06 #18190777ja klopt die zit er in
je moet minimaal een spanning meten op de accu van 13.8 volt als de motor draait red je dat niet moet je ook ff meten van de plus van je accu naar de min op het blok zelf (voor het geval de massa kabel van de motor naar het chassis kapot is)
9 november 2013 om 18:13 #18190778Het is een bekent gegeven dat de stuurbekrachtiging weigert als de dynamo stuk/slecht is. De stuurbekrachtiging werkt elektrisch/hydraulisch, en als er iets aan de spanning c.q dynamo mankeert dan stopt de bekrachtiging ermee. Het zou natuurlijk ook een slecht contact kunnen zijn op de stroom dragende delen.
11 november 2013 om 06:39 #18190779Gister de Vectra weer gestart met volle accu,bij stationair meten we 11 volt bij uitzetten vd motor 14 volt duidelijk is de dynamo stuk.
Nu wil ik deze verwijderen maar weet niet hoe en waar te beginnen…luchtfilter is er al uit.
Zit er ergens een spanrol oid?moet ik ook de ontstekings module verwijderen om de dynamo via de bovenkant te verwijderen?
betreft een 2.0 turbo GTS.Gr Ronald
11 november 2013 om 09:00 #18190780Motor uit 14volt???
Dat klopt dus nooit, hoort net boven 12v te zitten.(accuspanning)
Voor werkwijze even zoeken naar een werkplaats handboek als je het niet weet.
Maar in de meeste gevallen wijst het zich vanzelf.
13 november 2013 om 05:23 #18190781Garage belde gistermiddag is id de dynamo die stuk is,vandaag wordt ie gerepareerd zodat de vectra van het weekend op de foto kan en op div verkoop site`s ben wel to aan wat nieuws.
voor info graag een PM.groetjes Ronald
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.