electrice storing zoeken (kortsluiting)

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen electrice storing zoeken (kortsluiting)

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    monzaruba
    Deelnemer

in een circuit van de deuren, dashboard, tunnel en breedstralers zit een kortsluiting…:o

soms breekt de zekering er 3 keer per dag uit…soms dagen niet…:hmmz

heb alle lampjes en draden nagekeken en nagelopen en nergens een breuk of beschadiging kunnen vinden…:cry

hoe kan ik nu gericht zoeken…?
      Hoe lossen jullie zoiets op…?

Vinci
      Deelnemer

Hmm, kan lastig worden, kan een draadje zijn die over een scherpe rand ligt en af en toe contact maakt….

Met apparatuur repareren (mijn vak) verbind ik wel eens de zekering door en waar het dan rookt zit het probleem…:D Maar dat kan ik met een auto niet echt aanraden ivm brand…

Misschien een idee om eens van die verschillende delen de + of massa los te maken om iets gerichter te weten te komen waar het hem in zit.

wes155

edit: doe eens normaal aub!

monzaruba
          Deelnemer

origineel gepost door wes155

???:wtf

Flying Vaux

Originally posted by wes155

What on earths name is this guys’ prob?:wtf

monzaruba
              Deelnemer

jammer…bedankt…!

RobRD

Zet in serie met de zekering (kapotte zekering er uit, daar twee draadjes aansolderen) een lamp van behoorlijk vermogen. Een oude duplolamp ofzo. Op het moment dat de sluiting optreed zal er geen zekering springen maar de lamp gaan branden, success gegarandeerd :D

mattemaker

[rquote=1824461&tid=137486&author=RobRD]Zet in serie met de zekering (kapotte zekering er uit, daar twee draadjes aansolderen) een lamp van behoorlijk vermogen. Een oude duplolamp ofzo. Op het moment dat de sluiting optreed zal er geen zekering springen maar de lamp gaan branden, success gegarandeerd :D[/rquote]

yep zo begin ik meestal ook..
                    ik maak 2 draden aan BIJV een remlichtlampje..(ik heb een plug van een achterlicht unit gepakt) en plaats de 2 draden (met schuif,amp)
                    dus waar de zekerings pootjes zitten..dus inplaats van de zekering plaats je de 2 stekkers .. en zoals boven zal de lamp gaan branden als je sluiting hebt..(geloof me) zo kan je met rommelen aan de draden/lampjes de sluiting vinden..

Vinci
                    Deelnemer

Ja een lampje is inderdaad een uitstekende stroom begrenzer en je ziet ook nog aan hoe fel hij brandt hoeveel stroom er ongeveer doorheen loopt.

Ik gebruik ook vaak een polyswitch met een 12V knipperled er overheen in plaats van een zekering, dan gaat het knipperen als hij verbreekt en het is ook zelf herstellend.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.