Electra/Service lampje brandt 1.9cdti 88Kw (storing)

Forumindex Forums Modellen Astra Electra/Service lampje brandt 1.9cdti 88Kw (storing)

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229179
    loebassie
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 May 2010

      Goedenavond mensen,

      waarschijnlijk zit hier wel iemand, die deze storing wel eens eerder heeft meegemaakt.. Ik heb uiteraard eerst de opel dealer gewaarschuwd, maar die begon gelijk over gloeispiralen vervangen e.d. dus voor dat ik gelijk dikke rekeningen ga betalen, dacht ik; “stel me vraag hier eerst even”

      het betreft een astra station uit 2005 met de 1.9 cdti 120 pk met 175.000 km op de teller. Voorzover nog geen problemen mee gehad, tot vanochtend; hij startte wat lastig (kon de kou zijn dacht ik) maar er bleef een lampje branden..

      Waarschuwingslampje storing motorelektronica-systeem

      maar deze ging naar verloop van tijd (10 minuten) rijden vanzelf weer uit. Maar vanavond met starten, wat nu overigens beter ging dan ‘s ochtends, bleef het lampje weer branden (en ging wederom naar paar km/minuten) weer uit.

      De wagen reedt hierbij overigens gewoon 130~140 km/uur dus van een noodloop-progamma was niet echt sprake (lampje was toen wel uit !)
      Daarnaast was dat ook het enige lampje wat bleef branden. Ik kreeg ook geen foutmelding (inSP4) ipv de dagteller of iets dergelijks.

      Iemand een idee ?? :cry

      groeten Frans

      note: EGR klep is vorig jaar vervangen/gereinigd (150.000 km)
      search functie gebruikt, maar kwam niets specifiek voor de diesel tegen, maar wel een hoop motormanagement lampjes..:angel

      #17768531
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        ik denk idd ook aan de gloeistiften, werk zelf ook bij de dealer en hebben er nu al een paar gehad met hetzelfde probleem

        #17768532
        loebassie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 May 2010

          owkee, dus misschien toch ?!

          gloeistiften/gloeispiralen (zijn 2 dezelfde dingen toch ?!) moeten gelijk alle 4 de stiften uit voorzorg worden vervangen of slecht degene die de ‘melding’ veroorzaken ?

          en zoja: wat kost gemiddeld ‘n ‘stift’ vervangen & belangrijker nog, hoe lang ben ik me auto daarvoor kwijt ?

          groeten Frans

          #17768533
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Zou ze allemaal vervangen..

            Willem

            #17768534
            loebassie
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 May 2010

              oké.. duidelijk. Zal even prijsopgaaf laten maken. Zal toch wel onder 250 euries blijven :hmmz

              is ‘t overigens schadelijk om er mee door te rijden tot volgende week. Ik ga a.s. vrijdag nog voor ‘n lang weekend naar ‘t hoge noorden.. alles bij elkaar toch weer goed (incl. woon/werk) ca. 700 km ?

              Dus eigenlijk pas begin volgende tijd om de auto bij de garage achter te laten. :(

              groet Frans

              #17768535
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                zal koud wat rotter kunnen aanslaan.

                willem

                #17768536
                loebassie
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  28 May 2010

                  origineel gepost door wim-v6
                  zal koud wat rotter kunnen aanslaan.

                  willem

                  nah, als dat ‘t enige is :)
                  dan is ‘t mij duidelijk, afspraak voor volgende week maken ! :D

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.