Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › electra schema corsa b 16 se
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 november 2010 om 07:35 #17228482
ik ben op zoek naar een electra schema van een corsa motor 16 se gaat om het gedeelte hoe ik de + uit kan schakelen om op lpg te gaan rijden
heeft iemand voor mijn zoon schema of kan iemand mij vertelen doormiddel van foto’s welke draad ik moet gaan schakelen?
alvast bedankt
groeten willem
15 november 2010 om 17:05 #17759785Ik heb nog wel een schema liggen, maar ik weet niet zeker of je hier iets aan hebt. Heb alles even in een ZIP-bestand van 3,4 MB kunnen gooien. Deze staat nu hier;
20 november 2010 om 17:54 #17759786hoi martin
bedankt voor dit bestantje
nou is mijn duits zo goed dat ik er nog niks van snap dus is er meschien iemand die mij zo kan uit leggen wat ik moet doen.
alvast bedankt.
groeten willem20 november 2010 om 18:19 #17759787Onderste stukje hoort erbij in jouw geval, DIS ontsteking :)
21 november 2010 om 14:35 #17759788Ik heb de zelfde motor in mn b gehad , de kabelboom heb ik laten solderen . die moet je namelijk een stuk verlengen .
21 november 2010 om 15:13 #17759789hallo alleen bedankt voor de schema’s maar kan iemand mij gewoon vertelen welk ik moet doorbreken om op lpg te gaan rijden.
alvast bedankt21 november 2010 om 19:57 #17759790Originally posted by superkadettje
hallo alleen bedankt voor de schema’s maar kan iemand mij gewoon vertelen welk ik moet doorbreken om op lpg te gaan rijden.
alvast bedanktop gas moet je koken en niet op een c16se aansluiten.
waarom zou je dat willen.zorg er eerst eens voor dat dit blok erin hangt en je kunt rijden en alles naar behoren werkt.
21 november 2010 om 21:04 #17759791Precies Corsaboy :P
Auto’s die op gas rijden, hebben een veel grotere kans om de motor naar de kl*te te helpen, anders zouden heeeel veel mensen in Nederland wel op gas gaan rijden.
Als je een jaar met je auto wilt rijden maakt het niet zoveel uit, maar reken niet op een jarenlange werking van je motor.21 november 2010 om 21:33 #17759792nou ja op gas kun je wel rijden.
Maar ik vind bij een motorswap enzo moet je daar niet mee gaan klooien..Eerst maar eens rijden en dan verder kijken king:
22 november 2010 om 07:40 #17759793True. En anders weetje wel wat je doen moet mbt. welke kabel weg knippen e.d. :P
22 november 2010 om 11:45 #17759794nou ik kan je wel zeggen dat het leuk loopt ! :vertag
22 november 2010 om 17:54 #17759795hoi
allemaal leuk hoor op gas moet je koken helemaal mee eens:thumbup maar het is wel lekker goed koop rijden dus vandaar hij maar goed op benzine loopt hij als en trein en dat wil ik graag op lpg ook kunen dus vandaar de vraag welk draatje moet ik schakelbaar maken?????????????? als iemand mij dat kan vertelen zou ik ook weer lekker goed koop kunnen tufen.
alvast bedankt
groeten willem1 januari 2011 om 13:32 #17759796hallo opel liefhebbers
even een anderre vraag omdat ik nog steeds niet een scema heb gehad van de jongen waar ik de motor vandaan heb vraag ik het hier maar even
ik hou nu 1 stekker over maar wat moet ik daar op aansluiten
het is een stekker die binnen in de corsa zo aangesloten zit op het dradenboom maar die heb ik niet in de kadett
het zijn 8 draden met de kleur
blauw
groen
blauw met groen streepje
rood met blauw streepje
zwart met rood streepje
blauw met rood streepje
groen met wit streepje
groen met geel streepjeals iemand het mij kan vertelen graag wil het zo in gaan bouwen maar als ik hem niet kan aansluiten kan ik er niet mee rijden.
alvast bedankt
willem20 februari 2011 om 15:26 #17759797heb het motortje nog steeds ben er nog steeds mee bezig hij hangt nu in een bokje zou nu graag willen weten of de dis ontsteking los kan van het anderre bedrading want er gaan webertjes aan dus de injectie bende kan er af maar wil de dis ontsteking behouden
als iemand weet hoe en wat hou ik mijn aanbevolen.
groeten willem20 februari 2011 om 16:09 #17759798Als je goedkoop wilt gaan rijden monteer je geen webers maar laat je lekker die injectie zitten. Werkt ook veel beter met een gasinstalatie. Mooi LPI erop en knorren.
20 februari 2011 om 16:09 #17759799Verder hoef je normaal alleen maar de draden aan te sluiten die ook op de CNT site staan.
Echter heb je bij deze motor ook en startonderbreker en die moet je wel aansluiten en ook moet je de juiste computer erbij hebben.
Makkelijkste is dus alles uit een lopende auto te halen ook een deel van je bedrading van je donorauto en dan alles in je nieuwe auto bouwen.20 februari 2011 om 16:40 #17759800hoi max
deze motor kom t uit een corsa heb hem horen lopen dus ik weet dat hij goed is maar ik ben zelf heeeel onhandig met de bedrading en hier wordt ik ook niet wijzer dus ik denk vraag of iemand weet hoe ik die dis kan behouden zonder de injectie gewoon een uitleg met welke draden ik moet behouden via een schema of fototje
maarja
groeten willem -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.