Electra probleem Astra 1.6 benzine/gas bouwjaar 2000

Forumindex Forums Modellen Astra Electra probleem Astra 1.6 benzine/gas bouwjaar 2000

• Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Rik R4
    Deelnemer

Hallo Opelfanaten,

Ik ben Rik, 35 jaar, gek van de Renault 4 (heb er 2) en de Volkswagen LT28 (ook al 2… :oops: ). Mijn schoonouders hebben een Opel Astra 1.6 bouwjaar 2000, op benzine en gas die vreemde storingen heeft. Na wat ingelezen te hebben hier op het forum ben ik al wat wijzer geworden. Maar eerst de storingen:

– abs-lampje blijft vaak branden
      – snelheidsmeter en toerenteller werken soms niet, soms slaan ze op hol
      – soms licht inhouden (maar dat wist mijn schoonmoeder niet met zekerheid te zeggen)
      – rechter knipperlicht bleef branden (niet knipperen), ook na uitzetten contact. Na het gebruiken linker knipperlicht ging het rechter knipperlicht weer uit.

De auto is uitgelezen maar daar is geen foutcode uitgerold. Lastig ook omdat de storingen zich niet altijd voordoen.

Ik heb hier al gelezen dat in het linker wiellager een sensor zit die signalen (direct of indirect) doorgeeft aan het abs-lampje en de snelheidsmeter. Mijn vraag is of de toerenteller ook gebruik maakt van dit signaal. Zit deze sensor ook in het rechter wiellager?

Ik verwacht dat het knipperlichtprobleem los staat van het abs en snelheidsmeter verhaal. Ik zit te denken aan een massaprobleem of vocht in een connector. Iemand nog tips waar te kijken?

Verder nog wat info: 4 jaar geleden een nieuwe dynamo gekregen, sindsdien wat electraproblemen gehad waarbij de accu is vervangen. Dit verhielp telkens het probleem.

De Renault 4 en de LT ken ik door en door maar de Astra is nieuw terrein voor mij, dus alle tips zijn welkom! Ik heb de auto nog niet zelf kunnen bekijken maar dat ga ik vrijdag doen, gewapend met multimeter!

Ik hoor graag van jullie!

groeten Rik

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.