Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › elect. schema motorkabelboom x14xe en c18xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 december 2011 om 19:27 #17244257
hallo,
ik ben opzoek naar een elect. schema van een tigra x14xe en van een astra F c18xe.
ben al bij de plaatselijke dealer geweest maar die wil dit niet aan mij geven.
ookal bij een dealer geweest iets verder op maar die zegt dat hij de boeken heeft weg gegooit omdat het niet meer voor komt :wtf
wie o wie kan mij helpen?alvast bedankt :)
Mark.
14 december 2011 om 19:36 #17959910Waarvoor wil je het schema hebben en wat wil je weten, ik heb geen schema maar kan je denk ik wel helpen. Ik zal straks eens in tis neuzen of ik daar wat leuks voor je kan vinden.
14 december 2011 om 22:28 #17959909C18XE in de Corsa.
hoe aan te sluiten, stekkers aanpassen.
Willem
14 december 2011 om 23:19 #17959907Bruin / Geel Diagnose
Bruin / Wit Diagnose
Bruin / Blauw Motronic lampje dashbord
Rood Constante +
Groen Toerentellersignaal
Rood / Blauw Brandstofpomp
Blauw Koelwatertemperatuur
Zwart Geschakelde +
Zwart / Rood Startmotor
Blauw / Groen Oliedruk lampje
Blauw / Wit Dynamo
Bruin MassaALs het goed is hebben beide bomen deze draden.
Deze draden kun je gewoon kleur op kleur vinden op je corsa boom.Wanneer je de orginele c18xe boom gebruikt, en de accuklemmen aan de accu polen hangt.
Hoef je enkel de
geschakelde + (zwart)
brandstofpomp Rood/Blauw (dikke draad vind je bij het brandstof relais)
startmotor zwart /rood
dynamo blauw /witaan te sluiten om hem te laten lopen.
het is wel verstandig om motronic / olie lampje / watertemp en toerenteller aan te sluiten.
Overige draden zijn voor indicatoren en diagnose.
14 december 2011 om 23:22 #17959908Oja ombouw is grotendeels gelijk aan die van een c20xe dus kijk anders ook eens op
http://www.corsa-novatuning.com” onclick=”window.open(this.href);return false;
18 december 2011 om 13:51 #17959911nee de c18xe komt niet in de tigra :)
maar ik wil van bijde auto’s even de bedrading van de temp. sensor voor de ecu even door meten de blauwe sensor met de 2 draden :) ivm dat de tigra koud niet wil starten maar warm wel senor is al verv. is nu wel beter maar hij start nog heel moeilijk koud en als die dan loopt rookt hij enorm en stinkt erg naar brandstof.
en de c18xe loopt heel raar stationeer te lopen steeds tussen de 500/tot 1500 toeren te schommelen en stoot erg met rijden en de auto gaat af en toe sneller terwel je gaspedaal niet beweegt dus ff temp. sensor en lamda kabel ff door meten :) maar dan is een schema erg handig ivm de pennetjes te weten in de stekker van de ecual vast bedankt :D
mark -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.