Elecktrische ramen astra 1.6 2000

Forumindex Forums Modellen Astra Elecktrische ramen astra 1.6 2000

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235870
    demgr1
      Lid sinds:
      12 May 2010

      Heb de volgende vraag over de bediening van de elektrische ramen.

      Het probleem zit aan de bestuurders kant.

      Als je de schakelaar iets langer indrukt gaat hij normaal in
      een keer naar boven of naar beneden.
      Maar sinds een paar dagen werkt dit dus niet meer
      je moet de schakelaar ingedrukt houden.

      Heeft iemand dit wel eens gehad ?
      Zit dit in de schakelaar of in de motor?
      Alvast bedankt Marcel.

      #17858683
      Opelcalibra.nl
        Lid sinds:
        23 April 2006

        Je raam is de weg kwijt. Raam helemaal naar beneden doen en dan de knop omlaag paar seconden ingedrukt houden. Idem met helemaal omhoog, dan ook de knop voor omhoog paar seconden ingedrukt houden. Daarna zou het weer moeten werken. Elektrische ramen moet je soms opnieuw inleren.

        #17858684
        thereaper
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 March 2011

          klopt, mijn ramen zijn ook al een keer van het padje geraakt, en na de truuk zoals hierboven vermeld werkte ze weer.

          #17858685
          wesley015
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 June 2009

            Dat gebeurt meestal als het mechaniek los gekoppelt is geweest of de accu los is geweest.
            Even opnieuw inleren zoals hier boven geschreven.

            #17858686
            bjornspiering
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 August 2009

              zo los je dat probleem op zoals hier boven staat vermeld,
              ik heb dit probleem ook! maar dan met de bijrijderskant! en bij deze krijg ik dat niet voor elkaar dat die automatisch gaat en dat vindt ik zwaar kut.
              hoe kan ik deze automatisch krijgen?

              #17858687
              Opelcalibra.nl
                Lid sinds:
                23 April 2006

                [rquote=1918841&tid=146690&author=bjornspiering]zo los je dat probleem op zoals hier boven staat vermeld,
                ik heb dit probleem ook! maar dan met de bijrijderskant! en bij deze krijg ik dat niet voor elkaar dat die automatisch gaat en dat vindt ik zwaar poedersuiker.
                hoe kan ik deze automatisch krijgen?[/rquote]

                Loopt het raam een beetje stroef toevallig? Als het raam te veel weerstand ondervind van de geleiders dan lukt het inderdaad niet, is de beveiliging voor als er iets tussen zou zitten (zoals een hand of arm o.i.d.) Probeer de boel een beetje te smeren en als alles soepel loopt nog eens inleren.

                #17858688
                bjornspiering
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 August 2009

                  oke nou naar mijn weten loopt die niet echt stroef of zoiets hij gaat ook wel snel omhoog maar ik moet wel zeggen het is een astra G club 1.6 16V XEL weet niet misschien dat dat zo hoort maar dat lijkt me sterk

                  #17858689
                  wesley015
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    13 June 2009

                    Wanneer die stroef loopt zal de ruit steeds een stukje naar beneden gaan als je de ruit omhoog probeert te doen.
                    Ik zou eerst even de stekker tussen de A-style en de portier, en de stekker van het mechaniek zelf even los halen en de contact puntjes nakijken.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.