Elec. ramen inbouwen

Forumindex Forums Modellen Astra Elec. ramen inbouwen

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269192
    Gerald
      Lid sinds:
      10 June 2012

      Beste leden,

      Ik heb een astra G uit 99″ zonder elec. ramen nu wil ik dit inbouwen en heb ik al van alles gelezen dat het erg simpel moet zijn.
      Maar wat moet ik nou precies hebben?

      2 motertjes en de knopjes ? Thats it?
      En is alles dan al voorbereid ?

      Hoor ‘t graag

      Grt,
      Ger.

      #18261935
      astrid_fahrer
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 March 2010

        Eerst is het altijd het beste om te kijken of je Astra is voorbereid voor elektrische ramen.
        De meest snelle manier hiervoor is om de dikke deurstekker eens te ontkoppelen. Deze zit tussen je deur en je carroserie in en moet je open draaien als het ware.

        Wanneer je de beide helften bekijkt van de deurstekkers dan kijk je naar de pinbezetting.
        Heeft de stekker aan de zijde van de auto meer pinnen bezet/voorbereid dan de stekker die je deur in gaat dan is je astra vaak al voorbereid.

        Wat je verder nodig hebt voor het inbouwen

        Deurpanelen geschikt voor elektrische ramen (dus zonder slingergaten).
        De raammechanismes met de elektromotortjes
        De kabelbomen voor in de deuren die dus geschikt zijn voor elektrische ramen (en vaak ook spiegels).
        De knoppen voor de raambediening
        De juiste maat popnagels. Het oude schaarmechanisme moet je popnagels uitboren en het nieuwe schaarmechanisme weer vastpoppen.
        Sommige mensen gebruiken ook wel eens boutjes en moertjes hiervoor.

        #18261936
        Chris426
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 May 2014

          Je kan ook wel electrische ramen hebben zonder elektrische spiegels.
          Bedoel ik dat je ook enkel de kabelboom van de ramen kan overzetten, en de spiegels zo laten.
          Maar als je de panelen er toch af hebt, kan een updateje naar elektrische en verwarmde spiegels nooit kwaad :thumb .

          Moest je nog onderdelen zoeken, ik heb hier nog alles liggen voor ombouw naar elektrische ramen.

          #18261937
          Gerald
            Lid sinds:
            10 June 2012

            He bedankt

            Toch wel wat meer werk dan dat ik las dus maar eventueel demoeite waard. Ik ga het even overwegen.

            Grt.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.