Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Eindelijk strak sturen met m'n C!! Alles gemonteerd (me
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 september 2009 om 18:08 #17523856
origineel gepost door rickytt3
:D Haha, ik merk dat ik in ieder geval een hoop los gemaakt heb met m’n topic.Fijn om te horen dat er zoveel tevreden collega C-rijders zijn ;) Ikzelf rijd er nu ruim 3 jaar en bijna 100 dkm mee en heb ook nog nooit zo’n fijne auto gehad. Ik hoop hem alleen nog fijner te maken met de aanpassingen. Minder geluid uit het onderstel, iets minder overhellen in snelle lange bochten, wat scherper stuurgedrag en betere looks.
Ik houd jullie op de hoogte!
Ik ben ook zeer tevreden met de wegligging van mijn GTS. Ik vind inderdaad ook de rol geluiden nogal hard door klinken in het interieur, vooral van achter. Ik heb al eens de achter banden vervangen voor een setje on-gecupte banden, maar hij maakt nog steeds meer rol geluid dan mijn Astra G station die ik eerst had. Ik ben van plan om binnen kort de onderkant van de hoedenplank te voorzien van geluid isolerend ‘eier’ schuim. Ook ga ik eens de ruimte boven de wielkuipen voorzien van wat isolerend materiaal.
20 september 2009 om 09:58 #17523857Over de wegligging van mijn sedan ben ook ik zeer tevreden evenals de rol geluiden die veel minder zijn dan in de gts, maar voor degene die de aflevering van Top Gear destijds gemist hebben hierbij de link van de Vectra VXR en zijn discutabele stuurgedrag: http://www.youtube.com/watch?v=2FHLzWwghmU
(Na het zien van het filmpje kan je zeggen dat er nog wat verbeterd zou kunnen worden)20 september 2009 om 14:24 #17523858Ik ben ook niet tevreden met de weg ligging. Heb een gts met nieuwe achter dempers en hulpveren. Ik vind de achterkant ronduit instabiel, als ik in een (snelweg) bocht een bultje pak dan voel ik dat de achterkant wiebelt. Dit heeft hij vanaf het begin af aan. Ook ik zit andere veren/dempers (of een andere auto) te overwegen. Ik wil alleen niet tippen over de weg, dus verlagen of zo gaat niet gebeuren. Misschien zijn de eibach of koni dempers wat, ik weet het niet. Ik weet wel dat ik het raar vind dat een auto zou op de markt gebracht wordt. Misschien verwacht ik wel te veel, ik heb hiervoor eigenlijk altijd met een serieuse verlaging gereden en misschien vergelijk ik het wel te veel. Ben overigens heel erg blij met de gts, ik vind ‘m prachtig, hij rijd lekker, gewoonweg toppie. We zitten een zafira OPC te overwegen, maar ik ben bang dat ik na een half jaar spijt krijg, en de kleur van onze gts vind je niet of nauwelijks, dus dat maakt de beslissing niet makkelijker. Wij willen nl. geen eenheidsworst :thumbup
21 september 2009 om 11:14 #17523859origineel gepost door 2000
Ik ben ook niet tevreden met de weg ligging. Heb een gts met nieuwe achter dempers en hulpveren. Ik vind de achterkant ronduit instabiel, als ik in een (snelweg) bocht een bultje pak dan voel ik dat de achterkant wiebelt. Dit heeft hij vanaf het begin af aan. Ook ik zit andere veren/dempers (of een andere auto) te overwegen. Ik wil alleen niet tippen over de weg, dus verlagen of zo gaat niet gebeuren. Misschien zijn de eibach of koni dempers wat, ik weet het niet. Ik weet wel dat ik het raar vind dat een auto zou op de markt gebracht wordt. Misschien verwacht ik wel te veel, ik heb hiervoor eigenlijk altijd met een serieuse verlaging gereden en misschien vergelijk ik het wel te veel. Ben overigens heel erg blij met de gts, ik vind ‘m prachtig, hij rijd lekker, gewoonweg toppie. We zitten een zafira OPC te overwegen, maar ik ben bang dat ik na een half jaar spijt krijg, en de kleur van onze gts vind je niet of nauwelijks, dus dat maakt de beslissing niet makkelijker. Wij willen nl. geen eenheidsworst :thumbupJe woont “om de hoek” volgens mij, dus misschien wil je na de 28e de Bilstein/Eibach-combi proberen? Stuur maar een u2u.
Groet, Eric
22 september 2009 om 10:08 #17523860Project loopt wat vertraging op doordat de leverancier niet alles op tijd kan leveren :cry
Maar van uitstel komt geen afstel, alleen jammer dat wachten niet m’n sterkste punt is :mad:
5 oktober 2009 om 13:59 #17523861origineel gepost door Gts32v6
Heb een set van weitec,en de gts is standaard al 2cm lager en nu met deze verenset 2,5 cm extra.Dus 4,5 cm in zijn geheel.Ben blij dat de voorspoiler zeer flexibel is:P.Gr. Gts32v6
Ik zie dat eibach een pro kit heeft met veren die ongeveer 30 mm verlagen. Ik neem aan dat dit tov een sedan is want is een set voor vectra c sedan/hatch. Als een GTS al 2 cm lager is zal je dan nog wel verschil merken/zien vooral omdat de huidige veren natuurlijk al wat ouder/meer ingezakt zijn?
Jaap
5 oktober 2009 om 14:56 #17523862als er iemand nog een verlagings setje zoekt…
http://gtssignum.forumup.org/viewtopic.php?t=1574&mforum=gtssignum
7 oktober 2009 om 02:01 #17523863origineel gepost door jaap968
Ik zie dat eibach een pro kit heeft met veren die ongeveer 30 mm verlagen. Ik neem aan dat dit tov een sedan is want is een set voor vectra c sedan/hatch. Als een GTS al 2 cm lager is zal je dan nog wel verschil merken/zien vooral omdat de huidige veren natuurlijk al wat ouder/meer ingezakt zijn?Jaap
Je zal met een GTS inderdaad weinig verandering zien. De karakteristiek zorgt ervoor dat je wel verschil voelt. Zegt men…
De set van Eibach is nog steeds niet binnen. Super irritant :argue:fy1 Bilstein en veerpootbrug liggen te wachten :swear Hopelijk gaat alles er onder over een week of twee. Dan ook nog nieuwe banden, uitlijnen en balanceren. Zal toch een heel strak rijdende vec opleveren hoop ik :wub
22 oktober 2009 om 23:14 #17523864Vandaag was het dan eindelijk zo ver; de Eibach veren, de Bilstein schokdempers en de Wiechers veerpootbrug zijn gemonteerd.
De looks zijn al super, maar nog even de komende tijd afwachten hoe alles “uitzakt”.
Het rijden was even wennen. Je moet echt je eigen auto weer opnieuw ontdekken. Aan het begin lijkt het allemaal hetzelfde, maar je ontdekt steeds meer veranderingen in het rijgedrag. Tot nu toe zeer tevreden. Vooral snelle bochten zijn genieten :cool: Er is genoeg comfort over en hij reageert veel mooier op het stuur. Ook het “nadeinen” is geheel verdwenen. Een strak weggedrag, en dat was ook het doel.
Binnenkort nieuwe banden – balanceren en vooral opnieuw uitlijnen. Daarna kunnen we een definitief oordeel geven
Nog even wat :kewlpics van voor en na, en een :kewlpics van de veerpootbrug;
23 oktober 2009 om 06:52 #17523865Ziet er strak uit !!
23 oktober 2009 om 11:56 #17523866mooi hoor, staat lekker dik:wub
23 oktober 2009 om 16:53 #17523867Kijk das ziet gleich een stuk besser aus en ik zie op de eerste ‘after ‘foto ook dat je je zijruit aan de bestuurderskant meteen verlaagd hebt :jerry:jerry.
ps Hoe zit je veerpootbrug bevestigd als ik me niet vergis zitten er standaard toch geen bouten waar je je veerpootbrug aan kunt bevestigen :hmmz:hmmz
23 oktober 2009 om 16:55 #17523868veerpootbrug moet idd 2 gaten per kant voor worden geboord…
23 oktober 2009 om 18:03 #17523869origineel gepost door ahrend
Kijk das ziet gleich een stuk besser aus en ik zie op de eerste ‘after ‘foto ook dat je je zijruit aan de bestuurderskant meteen verlaagd hebt :jerry:jerry.:D
ps Hoe zit je veerpootbrug bevestigd als ik me niet vergis zitten er standaard toch geen bouten waar je je veerpootbrug aan kunt bevestigen :hmmz:hmmz
De brug is op maat voor de C. De gaten voor de bevestiging komen precies overeen met de plek waar al boutjes zitten voor de veerpootbevestiging. Je hoeft dus niet te boren. Kwestie van schroefje los – schroefje vast.
Groet, Eric
24 oktober 2009 om 09:32 #17523870origineel gepost door rickytt3
origineel gepost door ahrend
Kijk das ziet gleich een stuk besser aus en ik zie op de eerste ‘after ‘foto ook dat je je zijruit aan de bestuurderskant meteen verlaagd hebt :jerry:jerry.:D
ps Hoe zit je veerpootbrug bevestigd als ik me niet vergis zitten er standaard toch geen bouten waar je je veerpootbrug aan kunt bevestigen :hmmz:hmmz
De brug is op maat voor de C. De gaten voor de bevestiging komen precies overeen met de plek waar al boutjes zitten voor de veerpootbevestiging. Je hoeft dus niet te boren. Kwestie van schroefje los – schroefje vast.
Groet, Eric
Kijk das beter:thumbup ,ik heb er nml mijn twijfels nogal over als je een veerpootbrug moet boren ,hij zit dan toch alleen maar vast aan het metaal van de carosserie,dat kan toch geen functie hebben en alleen maar gaan lopen wringen,:hmmzcorrect me if I’m wrong.
24 oktober 2009 om 11:27 #17523871origineel gepost door ahrend
Kijk das beter:thumbup ,ik heb er nml mijn twijfels nogal over als je een veerpootbrug moet boren ,hij zit dan toch alleen maar vast aan het metaal van de carosserie,dat kan toch geen functie hebben en alleen maar gaan lopen wringen,:hmmzcorrect me if I’m wrong.In principe is de functie van de brug om wringen cq bewegingen van de carroserie tegen te gaan. Boren zal dus waarschijnlijk ook prima werken. Met een veerpootbrug op maat is dat alleen niet nodig.
24 oktober 2009 om 15:38 #17523872Ziet er goed uit man:afro
Voor welke Bilsteins heb je nu gekozen?
Dus geen langere schroeven nodig voor de veerpootbrug?Safe driving Jurgen:kewlpics
25 oktober 2009 om 22:31 #17523873origineel gepost door jraaf
Ziet er goed uit man:afroThnx! Ben ook zeer te spreken over de looks king:
Voor welke Bilsteins heb je nu gekozen?
Het is de B4 geworden, ik was te bang voor verlies van rijcomfort met de B8. Mijn set-up is dus hetzelfde als bij jou.
Dus geen langere schroeven nodig voor de veerpootbrug?
Nee, je kunt de veerpootbrug monteren met de originele schroeven.
Groet, Eric :cool:
26 oktober 2009 om 16:32 #17523874Ziet er echt super uit zo! Niet te overdreven laag, maar gewoon netjes!
30 oktober 2009 om 00:05 #17523875Ziet er goed uit :thumbup
30 oktober 2009 om 11:55 #17523876origineel gepost door rickytt3
Degene die ook een C heeft weet dat de wegligging op z’n zachts gezegd discutabel is. Comfortabel rechtdoor maar bochten… Daarbij maakt het onderstel altijd een hoop geluid om te protesteren tegen alles wat niet vlak en strak is.Na heel veel twijfel over wat de oplossing zou zijn heb ik nu de knopen doorgehakt en ondergaat het onderstel de 28e een stevige modificatie.
Dan komen er Bilstein B4 dempers en Eibach Pro-Kit veren onder. Ook wordt er een Wiechers-Sport Racingline veerpootbrug gemonteerd.
Omdat je nergens proef kunt rijden met dit soort spul ben je geheel afhankelijk van je eigen voorstellingsvermogen en van ervaringen op diverse vectrafora. Ik hoop met deze combinatie de wegligging en het stuurgedrag substantieel te verbeteren met behoud van genoeg comfort op slecht wegdek. De ervaringen op de fora met B4/Eibach zijn in ieder geval zonder uitzondering positief.
En 3 cm omlaag doen de looks natuurlijk ook geen kwaad :P
Kan bijna niet wachten tot het spul gemonteerd is. Iemand nog tips? Ik zal in ieder geval zoveel mogelijk :kewlpics maken als het zover is!
Groet, Eric
hoi eric,
bij wie heb jij het vandaan?
en wat heb je ervoor betaald?groet,
moshe31 oktober 2009 om 14:52 #17523877origineel gepost door c-dett16v
hoi eric,
bij wie heb jij het vandaan?
en wat heb je ervoor betaald?groet,
mosheHoi Moshe,
Alles is gemonteerd in Marrum Fr. en ik heb de rekening nog niet binnen. Montage was een paar uur werk. Ik was er in totaal 4 uur, maar dat was inclusief telefoontjes, koffie en gezelligheid. Degene die de garage kennen weten wat ik bedoel ;)
De schokdempers had ik zelf via e-bay in D gekocht. Set van 4 dempers Bilstein B4 totaal € 220. Origineel, nieuw in doos thuisbezorgd.
De veren en veerpootbrug zijn door de garage besteld, maar reken op een kleine € 200,- voor de Eibach veren en zo’n € 150 voor de veerpootbrug.
Groet, Eric
31 oktober 2009 om 15:23 #17523878hmmzzz.. is dat bij onze oranje combo vriend…?
31 oktober 2009 om 15:47 #17523879origineel gepost door Edvries
hmmzzz.. is dat bij onze oranje combo vriend…?U kent hem :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.