Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Eindelijk strak sturen met m'n C!! Alles gemonteerd (me
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 september 2009 om 12:02 #17212200
Degene die ook een C heeft weet dat de wegligging op z’n zachts gezegd discutabel is. Comfortabel rechtdoor maar bochten… Daarbij maakt het onderstel altijd een hoop geluid om te protesteren tegen alles wat niet vlak en strak is.
Na heel veel twijfel over wat de oplossing zou zijn heb ik nu de knopen doorgehakt en ondergaat het onderstel de 28e een stevige modificatie.
Dan komen er Bilstein B4 dempers en Eibach Pro-Kit veren onder. Ook wordt er een Wiechers-Sport Racingline veerpootbrug gemonteerd.
Omdat je nergens proef kunt rijden met dit soort spul ben je geheel afhankelijk van je eigen voorstellingsvermogen en van ervaringen op diverse vectrafora. Ik hoop met deze combinatie de wegligging en het stuurgedrag substantieel te verbeteren met behoud van genoeg comfort op slecht wegdek. De ervaringen op de fora met B4/Eibach zijn in ieder geval zonder uitzondering positief.
En 3 cm omlaag doen de looks natuurlijk ook geen kwaad :P
Kan bijna niet wachten tot het spul gemonteerd is. Iemand nog tips? Ik zal in ieder geval zoveel mogelijk :kewlpics maken als het zover is!
Groet, Eric
17 september 2009 om 12:53 #17523832Wow, da’s een behoorlijk plan. Benieuwd naar de :kewlpics
Greetz Roel met een C
17 september 2009 om 13:33 #17523833Kan je dan niet beter B6 of B8 dempers nemen?
17 september 2009 om 15:22 #17523834ben ook wel benieuwd!!!
als ik eerlijk ben is de wegligging niet helemaal top nee:hmmz
17 september 2009 om 18:00 #17523835origineel gepost door SjaakV6
Kan je dan niet beter B6 of B8 dempers nemen?Jaaah, dat is dus de grote vraag. Daar heb ik heel lang over getwijfeld. Voor zover ik kon vinden is de B8 een ingekorte B6, gemaakt voor verlaagde auto’s en behoorlijk stijf. Er zou geen verschil in de demping zijn.
Ik geloof meteen dat dan de wegligging nog beter zou worden, het was ook de eerste keuze. Maar ik kan nergens enthousiaste ervaringen van C-rijders vinden over de B8/B6.
Wel ervaringen van C-rijders die ze weer vervangen hebben omdat het te stug zou zijn. Ik vrees dan ook dat ze toch iets te hard zullen zijn voor mijn smaak.
En ten derde scheelt het ongeveer 400….
17 september 2009 om 18:11 #17523836Ben ik dan de enige die geen klachten heeft over de wegligging??
Ook deze gaat ( net als m’n oude B-tje ) met gemag door de bochten heen hoor. Zowel hard als zacht door de bocht is geen probleem !
Aan het onderstel van m’n C-tje is nog nooit iets veranderd ( gezien de onderhoudshistory ! )
17 september 2009 om 18:15 #17523837Heb ook geen moeite met snelle strakken bochten……
Ik heb een GTS en die ligt al iets lager,,,,als een sedan of station..
Hiervoor had ik een Zafira A 2.2 en daar durfde ik ook in buitenland niet erg hoog te gaan helt behoorlijk over..en is zoekerig en onzeker…hoog…..van de grond.
Ligt als een blok op de weg………misschien ga ik iets rustiger misschien ik 46 ben lol..
Maar ik spaar hem echt niet……ook langere reis Duitsland Luxemburg echt een makkie..
Ook in de ijffel/ardenne heb je toch stukken snelweg waar je best even ….snel rijd en opeens vooral in Belgie een haakse s bocht hebt…maar proef glansrijk doorstaan.
Je hebt behoorlijke afdalingen waar je toch enorme snelheden kunt halen,,,voor het bergje weer op te gaan…
Natuurlijk kun je niet achterlijk en te gek doen, alles kan foutgaan of…stuk, en een bekeuring dik over de 200 km is niet echt lekker meer in Belgie..:thumbdown:swearIn Belgie wel oppassen met snelheid…dure bonnen daar:vertag
Wel succes met je voornemen , het is veel geld, het zal maar tegen vallen, je zegt kon/kan niet proefrijden
17 september 2009 om 18:19 #17523838origineel gepost door aapje1963
………misschien ga ik iets rustiger………….jep, ik ook ! vandaag 2 keer over de buitenring gereden met 110km/h ( kwam de 2e keer er achter dat er een flitser stond ! :swear
sorry voor -offtopic
17 september 2009 om 18:29 #17523839origineel gepost door speaker
Ben ik dan de enige die geen klachten heeft over de wegligging??Ook deze gaat ( net als m’n oude B-tje ) met gemag door de bochten heen hoor. Zowel hard als zacht door de bocht is geen probleem !
Aan het onderstel van m’n C-tje is nog nooit iets veranderd ( gezien de onderhoudshistory ! )
Het is ook niet slecht, anders had ik niet al drie jaar met veel plezier C gereden. Maar ga bijvoorbeeld eens met een mondeo station (huidig of vorig type) rijden en je weet wat ik bedoel met dat het bij de vec zo nu en dan een beetje “vaag” is.
Dit is een mooi moment voor aanpassing omdat de dempers toch al een eind heen zijn.
Groet, Eric
17 september 2009 om 18:42 #17523840Onze Gts is standaard al iets lager dan een gewone c,maar heb vorig jaar andere veren gemonteerd en hij is nog eens 2,5cm extra gezakt en stuurt perfect en is niet stug.
Gr. Gts32v6
17 september 2009 om 18:48 #17523841origineel gepost door rickytt3
Degene die ook een C heeft weet dat de wegligging op z’n zachts gezegd discutabel is. Comfortabel rechtdoor maar bochten… Daarbij maakt het onderstel altijd een hoop geluid om te protesteren tegen alles wat niet vlak en strak is.Na heel veel twijfel over wat de oplossing zou zijn heb ik nu de knopen doorgehakt en ondergaat het onderstel de 28e een stevige modificatie.
Dan komen er Bilstein B4 dempers en Eibach Pro-Kit veren onder. Ook wordt er een Wiechers-Sport Racingline veerpootbrug gemonteerd.
Omdat je nergens proef kunt rijden met dit soort spul ben je geheel afhankelijk van je eigen voorstellingsvermogen en van ervaringen op diverse vectrafora. Ik hoop met deze combinatie de wegligging en het stuurgedrag substantieel te verbeteren met behoud van genoeg comfort op slecht wegdek. De ervaringen op de fora met B4/Eibach zijn in ieder geval zonder uitzondering positief.
En 3 cm omlaag doen de looks natuurlijk ook geen kwaad :P
Kan bijna niet wachten tot het spul gemonteerd is. Iemand nog tips? Ik zal in ieder geval zoveel mogelijk :kewlpics maken als het zover is!
Groet, Eric
Hoi Eric,
Ik doe het nu al een tijdje met de B4 in combinatie met de eibach set. Het is zeker een verbetering van het gehele weggedrag. Een veerpootbrug zal dit idd alleen nog maar kunnen verbeteren. Die optie houd ik nog in gedachten. Ik hoor graag van je of je dan langere bevestigingsbouten nodig hebt voor de bovenste veerpoot verbinding.
Echter zou ik denk ik achteraf gezien toch gaan voor de B6 op de vooras. Ik merk bij mijn C SW dat de achterkant nu prima ligt maar de voorkant wil nog wel eens doorslaan als ik flink hard over een hobbelige (snel) weg rijd. A6 almere bijvoorbeeld komende vanuit richting Lelystad.
Ook in duitsland roemt men de combinatie Bilstein en Eibach.
Safe driving Jurgen
17 september 2009 om 18:55 #17523842origineel gepost door rickytt3
Kan bijna niet wachten tot het spul gemonteerd is. Iemand nog tips? Ik zal in ieder geval zoveel mogelijk :kewlpics maken als het zover is!
Groet, Eric
Oja, als tip kreeg ik mee dat je bij he verwisselen van de voor dempers de volgende bouten dient te vernieuwen, zie pic. Kun je gewoon bij de VOD bestellen kost slechts een paar tientjes.
Dit zijn de 3 bouten die je er bven in draaid en de onderste.
Safe driving Jurgen
17 september 2009 om 18:57 #17523843origineel gepost door jraaf
Echter zou ik denk ik achteraf gezien toch gaan voor de B6 op de vooras.
Alleen de vooras, dus voor B6 (of misschien beter nog de B8) en achter de B4? :hmmz Zou dat geen vreemde effecten kunnen geven, twee zulke verschillende karakteristieken op één auto?
Ik houd je op de hoogte of de montage van de veerpootbrug probleemloos gaat!
Groet, Eric
17 september 2009 om 19:01 #17523844origineel gepost door rickytt3
origineel gepost door jraaf
Echter zou ik denk ik achteraf gezien toch gaan voor de B6 op de vooras.
Alleen de vooras, dus voor B6 (of misschien beter nog de B8) en achter de B4? :hmmz Zou dat geen vreemde effecten kunnen geven, twee zulke verschillende karakteristieken op één auto?
Ik houd je op de hoogte of de montage van de veerpootbrug probleemloos gaat!
Groet, Eric
Het verschil tussen de B4 en de B8 lijkt mij te groot. B8 is de verkorte versie van de B6 die ten opzichte van de B4 30 % straffer is. De B4 is weer 30% straffer dan een originele versie. Als je dan B4 achter hebt en B6 voor lijkt mij dat een goede combi. Wellicht dat ik dit volgend jaar een uitprobeer.
Veel plezier de 28ste en ik kijk uit naar de pic’s.
Safe driving Jurgen
17 september 2009 om 19:03 #17523845origineel gepost door jraaf
Oja, als tip kreeg ik mee dat je bij he verwisselen van de voor dempers de volgende bouten dient te vernieuwen, zie pic. Kun je gewoon bij de VOD bestellen kost slechts een paar tientjes.Dit zijn de 3 bouten die je er bven in draaid en de onderste.
Heeee, thanx man! Ik wist dat ik een keer deze foto’s met bouten had gezien in een post over verlagen van een c, maar ik kon het met geen mogelijkheid meer terug vinden.
Groet, Eric
17 september 2009 om 19:09 #17523846Dat vind ik nu top aan z’n forum. Waar mogelijk elkaar helpen en de VEC verrijkenking:
Succes en safe driving Jurgen
17 september 2009 om 19:41 #17523847origineel gepost door jraaf
Dat vind ik nu top aan z’n forum. Waar mogelijk elkaar helpen en de VEC verrijkenking:Succes en safe driving Jurgen
Jah! Volgend jaar met zn allen op vakantie? :jerry
C een Eric met.
(vind het ook een topforum hoor)
17 september 2009 om 19:59 #17523848Hier een C GTS rijder en ik vind de wegligging voor een comfort auto echt niet slecht. Okee, de auto ligt niet zo strak als de Alfa 145 QV met Koni’s die ik voor de Vec had, maar de wegligging valt niet tegen. En de GTS heeft toch gewoon de zelfde veer/demper combinatie als de C-sedan toch?
Grtz,
Aad ~ Doix
17 september 2009 om 20:54 #17523849origineel gepost door Doix
Hier een C GTS rijder en ik vind de wegligging voor een comfort auto echt niet slecht. Okee, de auto ligt niet zo strak als de Alfa 145 QV met Koni’s die ik voor de Vec had, maar de wegligging valt niet tegen. En de GTS heeft toch gewoon de zelfde veer/demper combinatie als de C-sedan toch?Grtz,
Aad ~ Doix
De GTS heeft andere veren en staat 2 cm lager dan de sedan.
En begrijp me niet verkeerd, zo slecht is het allemaal niet. De vectra is een geweldige auto, de eerste auto die langer dan een paar jaar mag blijven.
Maar goede wegligging is anders, ga maar eens een potje sturen in klassegenoten als de eerder genoemde mondeo of de mazda 6. Of als je comfort zoekt de 407 of Laguna. Allemaal auto’s met heel veel minpunten, maar wel een meer uitgebalanceerd onderstel dan de vec…
En alles is maar een mening, iedereen heeft recht op z’n eigen :jerry :jerry
18 september 2009 om 04:51 #17523850origineel gepost door rickytt3
origineel gepost door speaker
Ben ik dan de enige die geen klachten heeft over de wegligging??Ook deze gaat ( net als m’n oude B-tje ) met gemag door de bochten heen hoor. Zowel hard als zacht door de bocht is geen probleem !
Aan het onderstel van m’n C-tje is nog nooit iets veranderd ( gezien de onderhoudshistory ! )
Het is ook niet slecht, anders had ik niet al drie jaar met veel plezier C gereden. Maar ga bijvoorbeeld eens met een mondeo station (huidig of vorig type) rijden en je weet wat ik bedoel met dat het bij de vec zo nu en dan een beetje “vaag” is.
Dit is een mooi moment voor aanpassing omdat de dempers toch al een eind heen zijn.
Groet, Eric
ik heb met mijn vectra ook geen probleem qua bochten.
en hij ligt als een blok op de weg.
de station heeft er mischien wat minder moeite mee omdat de wielbasis 13 cm. langer is dan de gts of sedan
rinuske18 september 2009 om 06:36 #17523851Hoi, ik rijd nu 3 weken met mijn nieuwe C station en ik moet zeggen dat ie heerlijk op de weg ligt. Hiervoor 3,5 jaar een B station gehad en ook deze was kwa wegligging echt nie verkeerd.
I love my C C C C C C C C C C C C C C C :wors
18 september 2009 om 07:11 #17523852origineel gepost door Gts32v6
Onze Gts is standaard al iets lager dan een gewone c,maar heb vorig jaar andere veren gemonteerd en hij is nog eens 2,5cm extra gezakt en stuurt perfect en is niet stug.Gr. Gts32v6
Ik zou mijn GTS ook nog wel een stukje willen verlagen, maar vraag me af of je dan niet vaak met de voorspoiler over drempels schaaft?
Welke veren heb jij gebruikt voor de verlaging?
Jaap
18 september 2009 om 11:26 #17523853:D Haha, ik merk dat ik in ieder geval een hoop los gemaakt heb met m’n topic.
Fijn om te horen dat er zoveel tevreden collega C-rijders zijn ;) Ikzelf rijd er nu ruim 3 jaar en bijna 100 dkm mee en heb ook nog nooit zo’n fijne auto gehad. Ik hoop hem alleen nog fijner te maken met de aanpassingen. Minder geluid uit het onderstel, iets minder overhellen in snelle lange bochten, wat scherper stuurgedrag en betere looks.
Ik houd jullie op de hoogte!
18 september 2009 om 22:05 #17523854Heb een set van weitec,en de gts is standaard al 2cm lager en nu met deze verenset 2,5 cm extra.Dus 4,5 cm in zijn geheel.Ben blij dat de voorspoiler zeer flexibel is:P.
Gr. Gts32v6
19 september 2009 om 01:17 #17523855origineel gepost door speaker
origineel gepost door aapje1963
………misschien ga ik iets rustiger………….jep, ik ook ! vandaag 2 keer over de buitenring gereden met 110km/h ( kwam de 2e keer er achter dat er een flitser stond ! :swear
sorry voor -offtopic
shit man 2x geflitst ook?
Je kunt wel leukere foto’s van je vectra maken lol.
Ik duitsland flitsen ze vaak de voorkant zien ze geluik of je je gordel om hebt..wel schrik je je kappot in schemer/donker opeens een felle flits vanuit het donker,,,,ook wel weer gevaarlijk, je ziet ff stipjes lol. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.