Eindelijk mijn eigen manta

Forumindex Forums Modellen Manta Eindelijk mijn eigen manta

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    jeroen3
    Deelnemer

beste forumleden, ik ben jeroen 21 jaar uit beltrum(achterhoek) ook bekend in het kadett gedeelte met mn 16v
      dus laten we maar ns beginnen,

ik ging met mijn kameraad heen kijken naar zijn commodore,
      poortje door en voila:

kontje :wub

het gaat hier dus om een b1 van 78 orgineel een 19n 4bak toen een 2.2 5bak sper koni etc. etc. toen half gesloopt dus complete aandrijflijn eruit… en op een haar na de papieren ingeleverd :P was dus net op tijd
      hier even een paar fotos uit het verleden van de auto miss een vorige eigenaar hier op het forum?

na een grondige inspectie de bodem 95% rotvrij bevonden, ik kan alle plekken over de hele auto op 1 hand tellen :thumbup :thumbup
      dus opladen maar:

meteen een paar nogal handige onderdelen gevonden, opgehaald en ondergeschroefd:

asje er onder:

even geen foto maar hij staat op zn wielen en kan dus binnekort aangepakt worden echter moet er eerst even een e39 bmw een motor wisseltje ondergaan (525tds dis.ketting zei boem)

dus wees geduldig deze manta gaat langzaam aan de goeie kant weer op :thumb

24/04 ‘t torretje
      CIH natuurlijk en wel een 2.0s met behulp van ‘t opelboertje :thumb

in de bok

dat ziet er heel leuk uit king:

pannetjes er weer op en laden en ff een fototje maken natuurlijk

op zn voorlopige plekkie

kaal maken voor opfrissen en kietelen

dat was het weer even voor deze keer, iedereen ontzettend bedankt voor de reacties we gaan rustig verder met t’ beesie

mantameijel
      Deelnemer

Mooi,

en toevallig. Ik ben namelijk een vorige eigenaar van deze Manta. In die tijd had hij idd een 2.2i, Getrag bak en 40% sper. Ding liep echt als een gek.
        Goed dat deze wordt aangepakt. Was inderdaad een erg harde auto.
        Heb er nog spijt van dat ik deze heb verkocht. Mocht je hem ooit verkopen hou ik mezelf aanbevolen.

variant
        Deelnemer

Mooi dat je net op tijd was , gave exemplaren worden zeldzaam !

Maak er wat moois van …..strakmaken en in de originele kleur zetten of zow king:

gr

Ghanz
          Deelnemer

kijk aan… gered van de ondergang

veel knutzel plezier en later veel fijne km’s toegewenst ! :thumb

voederbiet
            Deelnemer

Gaaf dat deze harde b1 weer gered gaat worden :thumb

gelukkig net voordat het enveloppie naar de rdw gestuurd werd :jerry

geert opel
              Deelnemer

dus mooi op tijd mooi weer klaar maken :thumb :thumb

jeroen3
                Deelnemer

Klein updatje op de motor, waar het draaiend gedeelte helemaal super is is het aan de koel zijde van dingen niet helemaal super:

lijkt alsof er een paar kanalen missen?? en valt dit relatief goed schoon te krijgen (ontstopper en hogedruk reiniger??)

Fearless
                  Deelnemer

Daar dicht de pakking gewoon op af. Via die kleinere gaatjes kan het koelwater dan de kop in komen. Die grotere zijn voor de koeling rondom de cilinderbussen

Enige wat je kan doen is het onderblok en de kop eventueel goed schoon blazen in de koelkanalen, Misschien met schoonmaakazijn oid.

Bij mijn 6 cilinder kwam er nog een hoop rotzooi uit. Het leek wel hard geworden koelvloeistof. Brokjes die je zo kapot knijpen kon. Zoveel mogelijk er uit halen, want het kan verstoppingen veroorzaken.

jeroen3
                    Deelnemer

oke gaan we dat even proberen :thumb

Ben_M
                      Deelnemer

warm water en soda daarin oplossen en tijdje laten weken werkt heel goed. Je kunt daarna gerust bijvoorbeeld een vriesdop uit het blok halen en dan een half uur of langer spoelen met schoon water, je bent nog verrast wat daar allemaal uit kan komen. Zelf laatst ook meegemaakt met een blok dat telkens warmliep. Na een uur intensief spoelen en losweken weer mooi schoon :thumb

Anoniem

Mooie Manta!

jeroen3
                          Deelnemer

even een kleine update,

allereerst van harte bedankt voor de tips voor het blok alle zooi kwam er uit, hele oprit bruin :thumb maar wel helemaal schoon en leeg in de kanaaltjes

Vanwege het seizoen moest de manta zijn stal/sleutelplek verlaten(opslag/kippenschuur bij de boer) er is hiervoor inmiddels eindelijk een nieuw thuis voor gevonden en nog dichter bij huis ook :)

tevens een probleem met de papieren van de auto auto is gekocht al zijnde gesloopt dus papieren waren bij de vorige eigenaar niet aanwezig maar de eigenaar daar voor. deze zouden dus via de post verzonden worden maar al 2 maand niks gehoor of ontvangen.. en het euvel bij de rdw lijkt me nogal wat voor een auto waar geen papieren of platen bij zijn… mogenlijk moet er iets voor worden geregeld maar dat zou jammer zijn vanwege zn orginele platen zonder duplicaatcode oid. maarjah dat komt later wel (tips zijn welkom voor 75-78)

even over de auto zelf:
                            fotos komen later maar iniedergeval:

motor is helemaal uit elkaar onderblok gaat deze week weer opgebouwd worden, kop ligt bij de revisieboer voor vlakken,reinigen etc..

plaat werk is onderweg spatborden zijn inmiddels eraf en weinig tot geen roest op A-stijlen of wielbakken enkel is het front aan de onder zijde er nogal slecht aan toe dus dat wordt waarschijnlijk vervangen.

fotos worden aan het eind van de week gepost.

mvg, Jeroentje

dus wees niet bang vanaf deze week gaat de boel weer in de hogere versnelling!

cas1

mooi project heb je daar,

ik ben ook opzoek naar een Manta. heb me aangemeld om wat meer over de auto’s te weten te komen, dus mocht een van de forum members een leuk project weten te staan hoor ik het graag :)
                              als ik zo brutaal mag zijn, wat kost een zo’n Manta ongeveer in die staat?

ik kom trouwens bij jou uit de buurt, Harreveld

Groeten Cas

anoniem

volgens mij kun je altijd het originele kenteken er weer bij krijgen, gegevens zijn vast nog bekend bij de RDW, en oude (blauwe)kentekenplaten kun je gewoon bestellen, je hoeft de oude niet in te leveren, dit geld alleen voor nummerplaten met 3 of 4 letters

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.