Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › EINDELIJK LET-> LEH turbo en KLAAR bij V-max
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 juni 2010 om 18:06 #17222549
na een jaar onderdelen bij elkaar sprokkelen is het EINDELIJK zover!!!de LET turbo ombouw gaat nu vrijdag van start :P
hier f een fotootje van het gehele pret-pakket,ik heb ALLES nieuw gehaald :vertag
er komt dan de LEH-waterkoeling en de olie-restrictie aanpassing op..
ook bouw ik de open HKS om naar recirculatie-blow off.
hier heb ik (nog) geen foto van omdat ik nog op de HKS aansluiting wacht.er komt wel een “how to” van binnenkort.
van de ombouw zal ik een paar foto’s posten,anders wordt het een beetje vol op het forum met al die ombouwen :Pmaandag kan ik meteen terecht bij V-max en ga ik voor de EVO-240 met LEH-injectoren….
ik hou jullie op de hoogte en meer foto’s/filmpjes zullen volgen..(aangezien ik na de ombouw een hoop spul over heb,zal ik dat te koop zetten.als er nu al geïnteresseerden zijn hoor ik het wel)
16 juni 2010 om 18:11 #17688823goed dat je de olieretourleiding vanaf turbo vervangt!:thumbup
had ik laten zitten was na een dag alsnog lek!! wel duur ding trouwens voor zon klein stukje “pijp”:hmmz:vertag:cry
MyzterOpel
16 juni 2010 om 18:13 #17688824Ouwe foto? Ik zie nog kerstkransjes!!:P
Zonder gekheid ben benieuwd hoe de HKS aansluiting eruit gaat zien.
Groet en succes Marcel.
16 juni 2010 om 18:22 #17688825:jerry kerstkransjes……
dr zitten idd een hoop dure stukjes pijp en ijzer tussen….daarom heeft het ook zo lang geduurd.aangezien alles los moet kan ik het net zogoed vervangen…en als er iets breekt of wat heb ik altijd reserve onderdelen :P
(oh ja,de oude turbo is al verkocht)
16 juni 2010 om 19:11 #17688826Ja maar ik had er ook net trek in, HaHa :D (Linksboven op je foto)
Die spulletjs zijn prachtig natuurlijk en je pakt het goed aan , incl.
reservemateriaal.
Hoeveel heeft de oude gedraaid ?16 juni 2010 om 20:18 #17688827Succes man!! Je krijgt r geen spijt van! Als je hulp nodig hebt kom ik wel ff mee sleutelen! :D
17 juni 2010 om 20:19 #17688828is tering endje rijden voor je,baas j.
zit net onder venlo….is wel lekker dichtbij V-max (113km) :D
heb net hitteschild losgehaald en alles volgespoten met kruipolie.wagen staat al in werkplaats bij familie.morgenvroeg om 8.00 uur begin ik eraan………19 juni 2010 om 14:48 #17688829zo…turbo zat dr snel op…..vrijdag morgen om 8.15 begonnen en om 15.00 stond ie alweer warm te draaien :D. nix afgebroken (evengoed alle draadeinden e.d. vervangen)
had de hele voorkant eraf gehaald.kun je overal lekker bij…ook meteen de olie-restrictor en de LEH koeling erop gezet.maandagmorgen 8.30 bij V-max zijn.foto’s volgen nog….19 juni 2010 om 15:06 #17688830Vette shit man! Je krijgt geen spijt van V-max!!
21 juni 2010 om 16:14 #17688831Nou en hoe staat her er mee ben benieuwd:)
21 juni 2010 om 17:25 #17688832nou,we zijn weer terug!waren vanmorgen om 9.30 aan de beurt…was in the middle of nowhere,leek wel een boerderij.
stond leuk spul buiten (en idd allemaal met een 6-bak :o )zeer vriendelijke mensen bij V-max.waren ook bezig aan de M3LET van hun.krijgt 700pk dat ding :o:ohadden eerst probleem om de mijne vast te sjorren i.v.m. motorkaplifts.van zafira buiten de hendel afgeschroefd en op de mijne gezet.
na een paar testruns en metingen ging de nieuwe software erin.het een en ander werd nog aangepast
tijdens de laatste run dacht ik dat het ding opteeg :o
hierna zijn ze een uur onderweg geweest om alles te fine-tunen,en om 12.30 waren we klaar!!!
ga wel mijn open blow-off deze week ombouwen naar gesloten,omdat de TC lamp af en toe aangaat.(volgens mij had baas j. dit ook gehad met een HKS,maar volgens hun is dat met het gesloten systeem opgelost.wilde dit sowieso al inbouwen maar ik wacht hiervoor al 2 weken op een HKS-adapter.(deze moet uit de UK komen)
hier nog f een fotootje van het blokkie na de ombouw
kreeg ik nog complimentje van hun voor :thumbup
en nu waar het allemaal om ging…………..
:vertag:vertag 267 PK en 376NM :vertag:vertag
(is wel zo ingeregeld dat inlaat temp niet te hoog wordt i.v.m. originele IC,maar groter exemplaar volgt ;) )
maar alles samen gevat in 1 woord….SUPER:wub
zal grafiekje z.s.m. posten………21 juni 2010 om 19:39 #17688833oke man beter leuk om te lezen verschillende auto’s verschillende mensen verschillende tuners.
ben benieuwd naar je grafiek21 juni 2010 om 20:19 #17688834Dikke shit!!
Grappig dat er verschil in zit tov de mijne met 260pk en 400nm !
Ik wacht nog steeds op mijn grafiek…. zou t nasturen maar nog steeds niet gehad…
22 juni 2010 om 17:14 #17688835Mooie waardes hoor:thumbup, merk je veel verschil tegenover de orginele software met tussensprints op bv de autobaan? moet haast wel niet.
22 juni 2010 om 17:37 #17688836origineel gepost door Baas J.
Dikke shit!!Grappig dat er verschil in zit tov de mijne met 260pk en 400nm !
Ik wacht nog steeds op mijn grafiek…. zou t nasturen maar nog steeds niet gehad…
Zal komen doordat hij nog een originele intercooler heeft :)
22 juni 2010 om 17:38 #17688837@baas j.
elke auto is verschillend met andere aanpassingen en zo.maar als ik (hoop dit jaar nog) de grotere FMIC monteer (heb idd nog de originele) wil ik hem op hetzelfde vermogen houden.is snel genoeg zo :P …wil de zaak ook niet opblazen
ik heb de grafiek meteen meegekregen maar dr staat maar een kort stukje op…weet niet of dit normaal is,was m’n eerste testbankervaring…hier de grafiek (is beetje slechte kwaliteit,maar was al zwart-wit toen ik ‘m scande)@ ronOPC1…verschil??het is een compleet andere wagen:cool:
gaat als de brandweer en inhalen is zo gepiept:Palleen blaast m’n BOV teveel af maar m’n HKS recirc. aansluiting is ook binnen.hierover meer in m’n andere topic hierover…..
22 juni 2010 om 20:03 #17688838origineel gepost door Baas J.
Dikke shit!!Grappig dat er verschil in zit tov de mijne met 260pk en 400nm !
Ik wacht nog steeds op mijn grafiek…. zou t nasturen maar nog steeds niet gehad…
Idd wel grappig al die verschillende vermogens en setups.
kijk ik heb eds intercooler en standaart voorpijp wel met katvervanger en leh injectoren en dan tog 280pk en 424 nm. Zo zie je tog wel een hoop verschilende dingen:D
Maar ziet er netjes uit en ik blijf je topic over het gesloten systeem zeker volgen.:D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.