EINDELIJK LET-> LEH turbo en KLAAR bij V-max

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) EINDELIJK LET-> LEH turbo en KLAAR bij V-max

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222549
    DEEF
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 May 2007

      na een jaar onderdelen bij elkaar sprokkelen is het EINDELIJK zover!!!de LET turbo ombouw gaat nu vrijdag van start :P
      hier f een fotootje van het gehele pret-pakket,ik heb ALLES nieuw gehaald :vertag

      er komt dan de LEH-waterkoeling en de olie-restrictie aanpassing op..
      ook bouw ik de open HKS om naar recirculatie-blow off.
      hier heb ik (nog) geen foto van omdat ik nog op de HKS aansluiting wacht.er komt wel een “how to” van binnenkort.
      van de ombouw zal ik een paar foto’s posten,anders wordt het een beetje vol op het forum met al die ombouwen :P

      maandag kan ik meteen terecht bij V-max en ga ik voor de EVO-240 met LEH-injectoren….
      ik hou jullie op de hoogte en meer foto’s/filmpjes zullen volgen..

      (aangezien ik na de ombouw een hoop spul over heb,zal ik dat te koop zetten.als er nu al geïnteresseerden zijn hoor ik het wel)

      #17688823
      MyzterOpel
        Lid sinds:
        7 July 2008

        goed dat je de olieretourleiding vanaf turbo vervangt!:thumbup

        had ik laten zitten was na een dag alsnog lek!! wel duur ding trouwens voor zon klein stukje “pijp”:hmmz:vertag:cry

        MyzterOpel

        #17688824
        OPCdriver
          Lid sinds:
          1 August 2009

          Ouwe foto? Ik zie nog kerstkransjes!!:P

          Zonder gekheid ben benieuwd hoe de HKS aansluiting eruit gaat zien.

          Groet en succes Marcel.

          #17688825
          DEEF
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 May 2007

            :jerry kerstkransjes……

            dr zitten idd een hoop dure stukjes pijp en ijzer tussen….daarom heeft het ook zo lang geduurd.aangezien alles los moet kan ik het net zogoed vervangen…en als er iets breekt of wat heb ik altijd reserve onderdelen :P

            (oh ja,de oude turbo is al verkocht)

            #17688826
            OPCdriver
              Lid sinds:
              1 August 2009

              Ja maar ik had er ook net trek in, HaHa :D (Linksboven op je foto)

              Die spulletjs zijn prachtig natuurlijk en je pakt het goed aan , incl.
              reservemateriaal.
              Hoeveel heeft de oude gedraaid ?

              #17688827
              Baas J.
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 May 2008

                Succes man!! Je krijgt r geen spijt van! Als je hulp nodig hebt kom ik wel ff mee sleutelen! :D

                #17688828
                DEEF
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 May 2007

                  is tering endje rijden voor je,baas j.
                  zit net onder venlo….is wel lekker dichtbij V-max (113km) :D
                  heb net hitteschild losgehaald en alles volgespoten met kruipolie.wagen staat al in werkplaats bij familie.morgenvroeg om 8.00 uur begin ik eraan………

                  #17688829
                  DEEF
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 May 2007

                    zo…turbo zat dr snel op…..vrijdag morgen om 8.15 begonnen en om 15.00 stond ie alweer warm te draaien :D. nix afgebroken (evengoed alle draadeinden e.d. vervangen)
                    had de hele voorkant eraf gehaald.kun je overal lekker bij…ook meteen de olie-restrictor en de LEH koeling erop gezet.maandagmorgen 8.30 bij V-max zijn.foto’s volgen nog….

                    #17688830
                    Baas J.
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 May 2008

                      Vette shit man! Je krijgt geen spijt van V-max!!

                      #17688831
                      opctje
                        Lid sinds:
                        18 May 2010

                        Nou en hoe staat her er mee ben benieuwd:)

                        #17688832
                        DEEF
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          26 May 2007

                          nou,we zijn weer terug!waren vanmorgen om 9.30 aan de beurt…was in the middle of nowhere,leek wel een boerderij.
                          stond leuk spul buiten (en idd allemaal met een 6-bak :o )zeer vriendelijke mensen bij V-max.waren ook bezig aan de M3LET van hun.krijgt 700pk dat ding :o:o

                          hadden eerst probleem om de mijne vast te sjorren i.v.m. motorkaplifts.van zafira buiten de hendel afgeschroefd en op de mijne gezet.

                          na een paar testruns en metingen ging de nieuwe software erin.het een en ander werd nog aangepast

                          tijdens de laatste run dacht ik dat het ding opteeg :o
                          hierna zijn ze een uur onderweg geweest om alles te fine-tunen,en om 12.30 waren we klaar!!!
                          ga wel mijn open blow-off deze week ombouwen naar gesloten,omdat de TC lamp af en toe aangaat.(volgens mij had baas j. dit ook gehad met een HKS,maar volgens hun is dat met het gesloten systeem opgelost.wilde dit sowieso al inbouwen maar ik wacht hiervoor al 2 weken op een HKS-adapter.(deze moet uit de UK komen)
                          hier nog f een fotootje van het blokkie na de ombouw

                          kreeg ik nog complimentje van hun voor :thumbup

                          en nu waar het allemaal om ging…………..

                          :vertag:vertag 267 PK en 376NM :vertag:vertag

                          (is wel zo ingeregeld dat inlaat temp niet te hoog wordt i.v.m. originele IC,maar groter exemplaar volgt ;) )

                          maar alles samen gevat in 1 woord….SUPER:wub
                          zal grafiekje z.s.m. posten………

                          #17688833
                          chucky66
                            Lid sinds:
                            12 July 2004

                            oke man beter leuk om te lezen verschillende auto’s verschillende mensen verschillende tuners.
                            ben benieuwd naar je grafiek

                            #17688834
                            Baas J.
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              19 May 2008

                              Dikke shit!!

                              Grappig dat er verschil in zit tov de mijne met 260pk en 400nm !

                              Ik wacht nog steeds op mijn grafiek…. zou t nasturen maar nog steeds niet gehad…

                              #17688835
                              ronOPC1
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 December 2007

                                Mooie waardes hoor:thumbup, merk je veel verschil tegenover de orginele software met tussensprints op bv de autobaan? moet haast wel niet.

                                #17688836
                                InjectTheVenom
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 December 2004

                                  origineel gepost door Baas J.
                                  Dikke shit!!

                                  Grappig dat er verschil in zit tov de mijne met 260pk en 400nm !

                                  Ik wacht nog steeds op mijn grafiek…. zou t nasturen maar nog steeds niet gehad…

                                  Zal komen doordat hij nog een originele intercooler heeft :)

                                  #17688837
                                  DEEF
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    26 May 2007

                                    @baas j.
                                    elke auto is verschillend met andere aanpassingen en zo.maar als ik (hoop dit jaar nog) de grotere FMIC monteer (heb idd nog de originele) wil ik hem op hetzelfde vermogen houden.is snel genoeg zo :P …wil de zaak ook niet opblazen
                                    ik heb de grafiek meteen meegekregen maar dr staat maar een kort stukje op…weet niet of dit normaal is,was m’n eerste testbankervaring…hier de grafiek (is beetje slechte kwaliteit,maar was al zwart-wit toen ik ‘m scande)

                                    @ ronOPC1…verschil??het is een compleet andere wagen:cool:
                                    gaat als de brandweer en inhalen is zo gepiept:P

                                    alleen blaast m’n BOV teveel af maar m’n HKS recirc. aansluiting is ook binnen.hierover meer in m’n andere topic hierover…..

                                    #17688838
                                    zetos
                                      Lid sinds:
                                      4 January 2009

                                      origineel gepost door Baas J.
                                      Dikke shit!!

                                      Grappig dat er verschil in zit tov de mijne met 260pk en 400nm !

                                      Ik wacht nog steeds op mijn grafiek…. zou t nasturen maar nog steeds niet gehad…

                                      Idd wel grappig al die verschillende vermogens en setups.

                                      kijk ik heb eds intercooler en standaart voorpijp wel met katvervanger en leh injectoren en dan tog 280pk en 424 nm. Zo zie je tog wel een hoop verschilende dingen:D

                                      Maar ziet er netjes uit en ik blijf je topic over het gesloten systeem zeker volgen.:D

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.