Einde van de wereld.

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Einde van de wereld.

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 51 tot 61 (van in totaal 61)
  • Auteur
    astraTD

Ja haha Q-music :jerry

TeamWest
      Deelnemer

@FnF_racer wrote:

meteoriet?

en auto was er ook nog, dus aarde is niet vergaan voor mij. :P

Moet je een beetje corrigeren, het was een meteoor.
        Meteoor: vallende ster, een helder lichtspoor dat in de lucht zichtbaar wordt doordat het de dampkring in komt.
        Meteoriet: een die in de dampkring niet helemaal verbrand is en dus op aarde is gevallen.

@astraTD wrote:

Ja.. meteoriet kwam niet op de naam.

Dan zit je toch effen te kijken van uhmm wat gaat daar zo snel voorbij en ineens is het weg. :jerry

Hoogstwaarschijnlijk verbrand in de dampkring, verklaart ook dat ie ineens weg was.
        Blijft mooi om te zien!

En er is ook nog hoop voor de DoomScenario-aanhangers..:

Terence McKenna had in eerste instantie 23-12-2012 als ‘einddatum’ in zijn TimeWave-theorie..
        Best een interessante theorie gebasseerd op ‘I Ching’ (uit het oude China, het boek is bekend als 1 van de 5 klassieken).

En btw, in het kort, de Maya’s hadden gewoon gelijk ;) , het einde van de huidige baktun van hun telling stond voor een periode van verandering..ik zeg kijk om je heen in de wereld, en zie met eigen ogen wat de mensheid vooral de laatste 100 jaar heeft bereikt.

soepkiepe
        Deelnemer

@TeamWest wrote:

En btw, in het kort, de Maya’s hadden gewoon gelijk ;) , het einde van de huidige baktun van hun telling stond voor een periode van verandering..ik zeg kijk om je heen in de wereld, en zie met eigen ogen wat de mensheid vooral de laatste 100 jaar heeft bereikt.

een hoop ellende.
          ze hadden met hun poten van veel dingen af moeten blijven.
          als iets goed is is het goed, maar het moet steeds beter worden.

mij is altijd verteld, niet elke verandering is een verbetering ;)

corsakupesh

Well said :thumb

turbootje
            Deelnemer

soepkiepe
              Deelnemer

haha geloven?

geloven doe je in de kerk..
                maar ik geloof alleen maar in mij zelf.

ander soort fabeltjes wat weet ik hoeveel eeuwen gezegd schijnt te zijn geloof ik niet in :agent

TeamWest
                Deelnemer

@soepkiepe wrote:

@TeamWest wrote:

een hoop ellende.

Eens, wat dat betreft ontbreekt het de mensheid nog aan een collectief bewustzijn.
                  De negatieve veranderingen die je beschrijft zijn gevolgen van belangen die de verschillende partijen hebben.
                  Materialisme heerst.

Behalve dat de meest accurate kalender die ooit op aarde ontdekt is die van de Maya’s is..
                  Zij het positief, zij het negatief, veranderd is er de laatste eeuw in ieder geval veel.
                  En dat is nu wat de Maya’s onder andere voorspelden, de overgangsfase.

Vanuit de Astrologie (gaat een ingewikkeld verhaal over de precessie van de equinoxen aan vooraf) staat het komende Watermantijdperk (age of Aquarius) voor transfomatie in iets positiefs. En laat dat nu het vakgebied zijn van de Maya’s.

Een HLN-artikel (klik)

Verder, gaat het niet om geloven (ik heb dan ook geen geloof), maar om de feiten. Ik kan tot dusver de Astologische kennis van de Maya’s niet ontkennen (ze beschreven immers de precessie cyclus al duizenden jaren voordat wij dit konden bevestigen met de huidige wetenschap), en herken de chaos waarin de wereld momenteel verkeert.

petrolhead

@TeamWest wrote:

@soepkiepe wrote:

@TeamWest wrote:

een hoop ellende.

Eens, wat dat betreft ontbreekt het de mensheid nog aan een collectief bewustzijn.
                    De negatieve veranderingen die je beschrijft zijn gevolgen van belangen die de verschillende partijen hebben.
                    Materialisme heerst.

Behalve dat de meest accurate kalender die ooit op aarde ontdekt is die van de Maya’s is..
                    Zij het positief, zij het negatief, veranderd is er de laatste eeuw in ieder geval veel.
                    En dat is nu wat de Maya’s onder andere voorspelden, de overgangsfase.

Vanuit de Astrologie (gaat een ingewikkeld verhaal over de precessie van de equinoxen aan vooraf) staat het komende Watermantijdperk (age of Aquarius) voor transfomatie in iets positiefs. En laat dat nu het vakgebied zijn van de Maya’s.

Een HLN-artikel (klik)

Verder, gaat het niet om geloven (ik heb dan ook geen geloof), maar om de feiten. Ik kan tot dusver de Astologische kennis van de Maya’s niet ontkennen (ze beschreven immers de precessie cyclus al duizenden jaren voordat wij dit konden bevestigen met de huidige wetenschap), en herken de chaos waarin de wereld momenteel verkeert.

Ik ben geloof ik niet de enige die dit soort onderwerpen reuze interessant vind :D

TeamWest
                    Deelnemer

:thumb you got that right!

Ik zie dat je ook vooral een open mind hebt voor dit soort onderwerpen.

@petrolhead wrote:

klinkt heel gek, maar er zijn wel degelijk theorieën die geloofwaardig zijn en die dit soort “doom” senario’s beschrijven … ( wat vaak een door de mens veroorzaakte oorzaak heeft )

denk aan zwarte gaten die de Wetenschappers maken met de deeltjes versneller( zijn nu nog microscopische klein maar niemand kent de gevolgen..)
                      of kometen die op de aarde afdenderen. epidemieën etc etc..
                      alleen is de kans dat de totale wereldbevolking of de hele wereld verloren gaat net zo microscopisch klein als de zwarte gaten die ze nu creëren.

en hier is ook totaal geen datum aan te binden, als het gebeurt dan gebeurt het. tot die tijd blijf ik lekker investeren in mijn opeltje(s)

btw; is de maan niet een heel geschikte plek, kunnen beter zorgen dat we sneller naar een ander sterrenstelsel kunnen vliegen.. met een vergelijkbare planeet king:

Ben het volledig met je eens.
                      Wat betreft het uitwijken naar een andere planeet, ik vrees dat we nu al goed in het donker worden gehouden omtrent ruimteprogramma’s. Daar heeft (I’m sure you know) de NASA bijv. een reputatie van (Never A Straight Answer :vertag ).

Je hebt trouwens vast de DWDD University uitzendingen, de Oerknal & het Allerkleinste, al gezien. Gezien je interesse ;) .
                      Vond dat wel verfrissend/toegankelijk uitgelegd door die Robert Dijkgraaf, bereikt zo meteen een heleboel mensen die er zich niet eerder in verdiept hebben. Mocht wel wat dieper ingaan bijv. bij het Allerkleinste op de kwantumfysische kant. Vind dat toch wel erg interessant.

petrolhead

@TeamWest wrote:

:thumb you got that right!

Ik zie dat je ook vooral een open mind hebt voor dit soort onderwerpen.

@petrolhead wrote:

klinkt heel gek, maar er zijn wel degelijk theorieën die geloofwaardig zijn en die dit soort “doom” senario’s beschrijven … ( wat vaak een door de mens veroorzaakte oorzaak heeft )

denk aan zwarte gaten die de Wetenschappers maken met de deeltjes versneller( zijn nu nog microscopische klein maar niemand kent de gevolgen..)
                        of kometen die op de aarde afdenderen. epidemieën etc etc..
                        alleen is de kans dat de totale wereldbevolking of de hele wereld verloren gaat net zo microscopisch klein als de zwarte gaten die ze nu creëren.

en hier is ook totaal geen datum aan te binden, als het gebeurt dan gebeurt het. tot die tijd blijf ik lekker investeren in mijn opeltje(s)

btw; is de maan niet een heel geschikte plek, kunnen beter zorgen dat we sneller naar een ander sterrenstelsel kunnen vliegen.. met een vergelijkbare planeet king:

Ben het volledig met je eens.
                        Wat betreft het uitwijken naar een andere planeet, ik vrees dat we nu al goed in het donker worden gehouden omtrent ruimteprogramma’s. Daar heeft (I’m sure you know) de NASA bijv. een reputatie van (Never A Straight Answer :vertag ).

Je hebt trouwens vast de DWDD University uitzendingen, de Oerknal & het Allerkleinste, al gezien. Gezien je interesse ;) .
                        Vond dat wel verfrissend/toegankelijk uitgelegd door die Robert Dijkgraaf, bereikt zo meteen een heleboel mensen die er zich niet eerder in verdiept hebben. Mocht wel wat dieper ingaan bijv. bij het Allerkleinste op de kwantumfysische kant. Vind dat toch wel erg interessant.

inderdaad gezien :thumb

kermitc
                        Deelnemer

dacht hoef dan ook geen kerst inkopen te doen.

moet ik morgen toch nog :(

11 berichten aan het bekijken - 51 tot 61 (van in totaal 61)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.