Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › einde project.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 september 2010 om 20:45 #17717665
origineel gepost door pipo
en binnekort naar benee;) veren zijn besteld denk dat ze donderdag binnen zijn bij v-maxx ze hadden een beurs dus kon ze deze keer niet eerder leveren:Pprima ,ik hoor wel wanneer ze binnen zijn dan kachel ik wel een keertje op en neer.
22 september 2010 om 09:29 #17717666met al die boxen en subwoofers komt ie zo wel naar beneden:jerry heb je geen verlaging meer nodig:D
mooie kadett, vooral met die wielen. :wub
22 september 2010 om 20:42 #17717667origineel gepost door Christian-tsx
met al die boxen en subwoofers komt ie zo wel naar beneden:jerry heb je geen verlaging meer nodig:Dmooie kadett, vooral met die wielen. :wub
nee er komen gewoon fatsoenlijke verlagingsveren en dempers onder,dat hij ook wat stugger wordt.
nu staat de auto op stand beun. aan de linkse kant zijn de spiraalveren +- 40mm doorgezakt en rechts is ongeveer nog origineel hoogte:hmmz. iedereen valt het op dat hij scheef staat die hem in het echt gezien heeft.maar het komt allemaal goed , heb vandaag ook de compo set in de voorportieren gebouwd.
ik had in augustus op de meeting in sevenum een extra setje deurpanelen gekocht om speaker gaten in te zagen en de mooiste bewaard om ooit nog eens origineel te kunnen maken bij de verkoop “over jaren”.22 september 2010 om 20:59 #17717668origineel gepost door tom Kadettielac
origineel gepost door Christian-tsx
met al die boxen en subwoofers komt ie zo wel naar beneden:jerry heb je geen verlaging meer nodig:Dmooie kadett, vooral met die wielen. :wub
nee er komen gewoon fatsoenlijke verlagingsveren en dempers onder,dat hij ook wat stugger wordt.
nu staat de auto op stand beun. aan de linkse kant zijn de spiraalveren +- 40mm doorgezakt en rechts is ongeveer nog origineel hoogte:hmmz. iedereen valt het op dat hij scheef staat die hem in het echt gezien heeft.maar het komt allemaal goed , heb vandaag ook de compo set in de voorportieren gebouwd.
ik had in augustus op de meeting in sevenum een extra setje deurpanelen gekocht om speaker gaten in te zagen en de mooiste bewaard om ooit nog eens origineel te kunnen maken bij de verkoop “over jaren”.had maar gezegt ik had er nog liggen met gaten had je er niet in hoeven zagen hahahah
25 september 2010 om 19:35 #17717669mijn tomtom stuurde mij een doodlopende straat in
lol een doodlopende straat ergens in vlijmen, blijkt gewoon een geblokkeerde parrallel weg van de snelweg te zijn. ik kon er tussendoor met aan weerszijden 5cm tussen de spiegels ,een fiat stilo die mij achterna was gereden kon omdraaien.28 september 2010 om 20:36 #17717670zo vandaag de auto verlaagd.
de set
voor:
de auto stond rechtsachter horger als links, er zater achter 2 verschillende veren onder, waarschijnlijk 1 van de Caravan types en 1 gewone voor sedan en coupe.tijdens(lowrider):
na:
die rooie zater er eerst onder.
helaas ligt de spiraal veer een paar mm los wanneer de auto opgekrikt staat.er komen nog betere fotos van het resultaat zodat ik zelf ook nog eens goed kan kijken of ik er misschien -40 achter onder leg in plaats van -60 (ruilen was geen probleem volgens pipo waar ik het spul gehaald heb).
28 september 2010 om 21:33 #17717671nope ruilen is geen probleem mits ze niet een jaar er onder zitten:P als het gewoon onbeschadigt is kun je de veren gewoon ruilen.weet ook niet of hij door de hoeveelheid muziek achterover gaat hangen:hmmz
28 september 2010 om 21:40 #17717672ik zal morgen bij daglicht is wat gewicht achterin leggen en fotos maken ,dan kunnen we samen discussieren of de hoogte goed is.
29 september 2010 om 19:07 #17717673voor
na -60 -60
misschien is het mooier als hij achter hoger of juist voor iets lager zou staan, of zo laten
mag ik jullie oordeel.29 september 2010 om 19:11 #17717674vanvoor zeker iets lager gaan ;)
ferme kadett !29 september 2010 om 19:26 #17717675hij mocht voor wel wat lager maar moet hem eerst maar eens een week zo laten kijken of hij nog zakt.je moet je stabilisators inkorten en eigenlijk alle bouten van je draagarmen een keer los maken en weer vast maken.
en misschien de bovenste fuse s 180 graden draaien kan hij ook ooit 1 a 1,5 cm zakken. en anders kan ik nog veren naar -85 laten drukken dan wissel je ze maar om en hoef je alleen de drukkosten maar te betalen dan is hij nog lager.:thumbup29 september 2010 om 19:28 #17717676:wub ziet er zoveel beter uit nu die wat lager ligt.
29 september 2010 om 20:10 #17717677origineel gepost door pipo
hij mocht voor wel wat lager maar moet hem eerst maar eens een week zo laten kijken of hij nog zakt.je moet je stabilisators inkorten en eigenlijk alle bouten van je draagarmen een keer los maken en weer vast maken.
en misschien de bovenste fuse s 180 graden draaien kan hij ook ooit 1 a 1,5 cm zakken. en anders kan ik nog veren naar -85 laten drukken dan wissel je ze maar om en hoef je alleen de drukkosten maar te betalen dan is hij nog lager.:thumbupweet jij misschien ook hoe lang de ingekorte stabilisators dan moeten zijn ?
ik kan hem op de 4 kollommer zetten en een keer de bouten loszetten en weer vast.
dat met die fusees draaien snap ik niet goed wat je bedoel je precies?29 september 2010 om 21:33 #17717678volgensmij moeten de buisjes van de stabi 4 cm zijn en je moet hem op een 4 kolomer zetten bouten los paar keer veren en dan als hij gewoon op de wielen staat vast draaien.omdat de rubbers ipc nou op de hoge stand staan en altijd wat tegenwerken.de fusekogels aan de bovenkant hebben 2 standen . die dienen ook afgesteld te worden met verlaging.en ik weet dat als ze 180 gedraaid zijn er 1 tot 1,5 cm verschil in zit maarja als ze al gedraait zijn dan komt hij weer iets omhoog:P hanzel had het toen bij zijn coupe links en rechts verschillend en die stond gewoon scheef:hmmz
30 september 2010 om 14:44 #17717679origineel gepost door tom Kadettielac
mijn tomtom stuurde mij een doodlopende straat in
lol een doodlopende straat ergens in vlijmen, blijkt gewoon een geblokkeerde parrallel weg van de snelweg te zijn. ik kon er tussendoor met aan weerszijden 5cm tussen de spiegels ,een fiat stilo die mij achterna was gereden kon omdraaien.Haha, hier rij ik ook weleens doorheen met de Manta als ik naar school ga. Fijn smalle auto’s;)
Is trouwens Den Bosch ipv Vlijmen, net tegen het kamp1 oktober 2010 om 20:33 #17717680zo net weer even bezig geweest, ik heb de stabilisators ingekort en de rubbers ingevet.
ik merk het verschil wel kwa rijgedrag en hij staat erdoor 0.5 cm lager.
ook meteen effen een beurtje gedaan,ik zag toen ik de kleppen deksel eraf haalde dat er een hoop troep in het blok zat ,dus heb ik er een engineflush bij gegooit ,de motor met de oude olie een kwartiertje stationair laten lopen ,af en toe een keertje gas geven ,daarna de olie en filter vervangen.
de motor is stiller geworden.toen nog even wese proefrijden, het had geregend ,dus een keer over de rontonde gejaagd, driften lukt al aardig, ik kreeg 3 hele rondjes voor mekaar ,en toen kwam er verkeer dus scheet ik er maar mee uit:P
2 oktober 2010 om 07:53 #17717681Olie van de Action rules :jerry Nette kadett hoor!
2 oktober 2010 om 09:05 #17717682origineel gepost door *Jurgen*
Olie van de Action rules :jerry Nette kadett hoor!ideaal , om de olie eerst een paar keer mee te vervangen omdat er een hoop troep in het blok zat en daarna eeen keer fatsoenlijke olie erop, die zijn smerende werking langer behoud.
3 oktober 2010 om 11:34 #17717683:thumbup
6 oktober 2010 om 17:27 #17717684mn koplamp glas was los getrild.
ik kon hem net op tijd eruit pakken anders denk ik dat deze kapot was gevallen.
er was al iemand met ducktape aan de gang geweest dus dit zat al langer los.
ik had alles goed zuivergemaakt en ondvet. toen hechtprimer voor ruitenkit in de koplamp en het glas aangebrachttoen even laten drogen.
vervolgens de ruitekit in de koplamp aangebracht en het glas ertegen gedrukt en met tape aangedrukt gehouden.[/quote]12 oktober 2010 om 16:40 #17717685in eindhoven reed ik achter een andere auto +- 20m ertussen , komt er in eens een vrachtwagen van een bouwterrein de weg op gedraait en schiet achter de auto waar ik ook achterzat de weg op. klabots! het ging met een gangetjhe van +-40km/h en de vrachtwagen reed gewoon door.
dus ik erachteraan , maar hij schoot een stukje verder weer de bouwplaats op dus sprak ik de chaufeur aan ,hij had helemaal niks in de gaten gehad.
maargoed de kop is krom ,scherm plat ,motorkap beschadigt ,knipperlicht eruit ,koplamp bekrast ,voorbumper heeft de kop omgetrokken.
ik ben benieuwd hoe het verders af word gehandeld.
12 oktober 2010 om 16:59 #17717686nou leuk dat het niet eens gemerkt heeft is maar goed dat je achter hem aan bent gegaan
zonde :(12 oktober 2010 om 17:11 #17717687das weer klote dan.en nu meteen naar binnen en de hele auto aanpakken??
en dan met de meeting een mooie restou kadett:P12 oktober 2010 om 17:37 #17717688origineel gepost door pipo
das weer klote dan.en nu meteen naar binnen en de hele auto aanpakken??
en dan met de meeting een mooie restou kadett:Pbij ons in de schuur ben ik een jeepje aan het opknappen ,wanneer deze klaar is kan ik aan mn kadett beginnen , want ik maak het natuurlijk wel meteen goed voor dat er gespoten wordt
12 oktober 2010 om 19:33 #17717689Met een nieuw glaasje oogt het iig al wat completer ;)
gr. Joep -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.