Einddemper Opel Astra G Sport editie (2002)

Forumindex Forums Modellen Astra Einddemper Opel Astra G Sport editie (2002)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18348517
    touro_louco
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 May 2011

      Hallo mensen,

      Ik wil graag online een goede einddemper bestellen voor mijn Astra G, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb de 125PK-uitvoering en blijkbaar is de demper van de Sport-uitvoering anders dan “normaal”, als ik de BOSAL-website moet geloven (de 2 types die ik vind via mijn motor X18XE, hebben allebei de waarschuwing: “niet voor Sport-type”. Waarin is deze anders? En wat is bijvoorbeeld het juiste BOSAL- of OM-nummer hiervoor? BOSAL 185-471, 185-455, 185-481 etc.?

      #18348645
      Dolby
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 May 2008

        Volgens bij zijn alle einddempers het zelfde. Maar als je een sporteindedemper wilt moet je een sporteindedemper pakken. Ik heb zelf een Irmscher einddemper. En die past voor alle modellen motorinhoud benzine 1.6v t/m 2.2 16V. Behalve de OPC versies.

        #18348664
        touro_louco
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 May 2011

          Het lastige van een Sport uitvoering is dat deze af fabriek 2 cm verlaagd is. Daarom moet je dus een platte einddemper hebben, ben ik achter gekomen. Maar die info is erg lastig te bemachtigen. Uiteindelijk maar via Ebay/Autoteilemann gedaan, daar kon je tenminste echt je model uitkiezen e.d. en maar 9 euro verzendkosten..

          #18348667
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            De sport 2 is inderdaad verlaagd, maar dat maakt niets uit voor de demper, dus gewoon die je vindt op de sites ondanks de vermelding bestellen.
            Enige sport versie waarbij de demper daadwerkelijk verschilt is de OPC.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.