Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › egr z 2,2se
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 april 2014 om 18:48 #18184920
Ik heb toegang tot een tech2 en tis2web zodat het motorstuurapparaat kan herprogrammeren (sps).
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
27 april 2014 om 19:50 #18184921Tof dan. Maar dat zou ik niet kunnen. Maar zoals ik gelezen heb hebben inmiddels meer mensen met de zelfde motor een blind plaat gemonteerd zonder problemen.
Ik ga morgen mijn nieuwe deurdranger voor linksachter ophalen samen met een blind plaat. En ga het meteen monteren. Ben erg benieuwd.
Als je de blind plaat monteert kan je dan ook de EGR klep eerst nog schoonmaken of heeft dat geen zin?@0Rudy0 wrote:
Ik heb toegang tot een tech2 en tis2web zodat het motorstuurapparaat kan herprogrammeren (sps).
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
27 april 2014 om 20:13 #18184922@Dolby wrote:
Als je de blind plaat monteert kan je dan ook de EGR klep eerst nog schoonmaken of heeft dat geen zin?
Niet echt nee. (tenzij je graag blinkende spullen onder je motorkap wilt hebben)
Hier zie je de onderkant van de egr:
De klep staat open in dit geval, waardoor het slecht verbrande deel terug terug in je inlaatspruitstuk gaat.
Zodra je die 2 gaten in je motor met de afbindklep dicht hebt, gemaakt, heeft het open/dicht mechanisme geen zin meer.
Daarom draai je de egr pak m beet 45 graden, en zet hem op 1 bout vast, zodat de electronica nog steeds denkt dat alles zijn werk doet.
Of als je hem liever met 2 bouten terug vast zet, zet je 2 moeren tussen de egr en de afbindklep, waardoor het open/dicht mechanisme ook nog kan werken. (maar het doet natuurlijk niks)28 april 2014 om 08:11 #18184923Bedankt voor de informatie. :thumb
30 april 2014 om 22:45 #18184924Wil even doorgeven dat ik vanavond de EGR blindplaat gemonteerd heb. Na het starten geen problemen mee. Hoop morgen op de snelweg geen foutmeldingen te krijgen.
Ben benieuwt of het lekkerder rijd. :thumb1 mei 2014 om 21:17 #18184925Heb vandaag weer een stuk gereden op de snelweg. Maar helaas ging daarna het motor management lampje branden. Met op-com uitgelezen
met als foutmelding EGR klep not present.2 mei 2014 om 02:30 #18184926egr cheater z22se ebay
2 mei 2014 om 03:00 #18184927je bedoelt deze?
http://www.ebay.nl/itm/EGR-CHEATER-KIT-OPEL-VAUXHALL-1-4-1-6-16V-X14XE-X16XEL-X16SZR-X16XE-X16SZR-Z16XE-/171079593944?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item27d5236fd8&_uhb=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;2 mei 2014 om 11:53 #18184928ja maar dan voor de z22se
2 mei 2014 om 12:09 #18184929heb er anders nog wel een egr liggen
kan je gratis ophalen2 mei 2014 om 12:32 #18184930Ik snap er niks van. Gister na een rit op de snelweg met de Op-com foutmelding weggehaald blijft daarna ook weg.
Vanochtend een rit van 200KM gemaakt totaal niks aan de hand. Zet de motor even uit om wat boodschapjes te doen. Na starten motor
blijft het Motor managementlampje branden. Deze melding komt dus pas nadat ik een rit gemaakt en de motor uitgezet heb. Dus een 2 start zeg maar.
De motor blijft gewoon lekker goed rijden zonder enige probleem. Houd totaal niet in of iets dergelijks. Vind het alleen niet prettig dat het motor management lampje brand.Ik dacht dat andere mensen hier op het forum met de zelfde motor totaal geen problemen hebben. Waar zou het kunnen aan liggen dan?
Mijn Zafira komt uit bouwjaar 2002.2 mei 2014 om 12:43 #18184931had ik ook je moet er echt een egr cheater aan pluggen vectra uit 2004 geloof het of niet je kunt de egr niet zomaar dicht gooien bij jou auto
2 mei 2014 om 16:05 #18184932@Dolby wrote:
Ik snap er niks van. Gister na een rit op de snelweg met de Op-com foutmelding weggehaald blijft daarna ook weg.
Vanochtend een rit van 200KM gemaakt totaal niks aan de hand. Zet de motor even uit om wat boodschapjes te doen. Na starten motor
blijft het Motor managementlampje branden. Deze melding komt dus pas nadat ik een rit gemaakt en de motor uitgezet heb. Dus een 2 start zeg maar.
De motor blijft gewoon lekker goed rijden zonder enige probleem. Houd totaal niet in of iets dergelijks. Vind het alleen niet prettig dat het motor management lampje brand.Ik dacht dat andere mensen hier op het forum met de zelfde motor totaal geen problemen hebben. Waar zou het kunnen aan liggen dan?
Mijn Zafira komt uit bouwjaar 2002.vreemd. heb ik nog niet gehad. en zit er toch al ff in
welk bj is je zafira ? mijn coupe van 2001 , en is ook een z 2.2 se :hmmz2 mei 2014 om 17:01 #18184933denk dat het bij wat jongere autos wel het mm lampje laat branden ik had dezelfde probleem en is toen zo opgelost
2 mei 2014 om 17:55 #18184934Mijn blok een Z22SE Bouwjaar: 2002 inderdaad. Krijg soms een foutmelding. Niet altijd. Snap er niks van.
@turbootje wrote:
@Dolby wrote:
Ik snap er niks van. Gister na een rit op de snelweg met de Op-com foutmelding weggehaald blijft daarna ook weg.
Vanochtend een rit van 200KM gemaakt totaal niks aan de hand. Zet de motor even uit om wat boodschapjes te doen. Na starten motor
blijft het Motor managementlampje branden. Deze melding komt dus pas nadat ik een rit gemaakt en de motor uitgezet heb. Dus een 2 start zeg maar.
De motor blijft gewoon lekker goed rijden zonder enige probleem. Houd totaal niet in of iets dergelijks. Vind het alleen niet prettig dat het motor management lampje brand.Ik dacht dat andere mensen hier op het forum met de zelfde motor totaal geen problemen hebben. Waar zou het kunnen aan liggen dan?
Mijn Zafira komt uit bouwjaar 2002.vreemd. heb ik nog niet gehad. en zit er toch al ff in
welk bj is je zafira ? mijn coupe van 2001 , en is ook een z 2.2 se :hmmz2 mei 2014 om 18:29 #18184935@Turbootje, Wat voor blindplaat heb jij. Ik heb een blindplaat van de Opel dealer die helemaal dicht is. Dus zonder 1 gat zeg maar. Zou het kunnen zijn dat jij een andere blindplaat hebt met 1 gat erin? Dit lees ik op verschillende andere forums met foutcode: p0404 exhaust gas recirculation circuit range performance.
@turbootje wrote:
@Dolby wrote:
Ik snap er niks van. Gister na een rit op de snelweg met de Op-com foutmelding weggehaald blijft daarna ook weg.
Vanochtend een rit van 200KM gemaakt totaal niks aan de hand. Zet de motor even uit om wat boodschapjes te doen. Na starten motor
blijft het Motor managementlampje branden. Deze melding komt dus pas nadat ik een rit gemaakt en de motor uitgezet heb. Dus een 2 start zeg maar.
De motor blijft gewoon lekker goed rijden zonder enige probleem. Houd totaal niet in of iets dergelijks. Vind het alleen niet prettig dat het motor management lampje brand.Ik dacht dat andere mensen hier op het forum met de zelfde motor totaal geen problemen hebben. Waar zou het kunnen aan liggen dan?
Mijn Zafira komt uit bouwjaar 2002.vreemd. heb ik nog niet gehad. en zit er toch al ff in
welk bj is je zafira ? mijn coupe van 2001 , en is ook een z 2.2 se :hmmz2 mei 2014 om 21:42 #18184936@cano666 wrote:
denk dat het bij wat jongere autos wel het mm lampje laat branden ik had dezelfde probleem en is toen zo opgelost
De cheater is toch alleen nodig als je de egr compleet verwijderd, waardoor de electronica geen lus meer kan maken?
Speedsters rijden er honderden rond met alleen de egr mechanisch uitgeschakeld, maar met de stekker er nog op.
Ik kan me niet voorstellen dat het met de Z22SE op een astra, vectra of Zafira anders zou zijn.
@Dolby; is de p0404 ook degene die jij krijgt?
De 404 staat bij ons niet eens in de lijst :hmmz
http://www.speedsterclub.nl/bibliotheek/technische%20documentatie/z22secodes.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;2 mei 2014 om 22:06 #18184937Ik zeg ook niet dat een z22se van een astra of zafira anders zijn ik zeg alleen dat ik de zelfde probleem had met mijn vectra en dat ik het zo heb opgelost.
3 mei 2014 om 07:23 #18184938Dolby wrote:@Turbootje, Wat voor blindplaat heb jij. Ik heb een blindplaat van de Opel dealer die helemaal dicht is. Dus zonder 1 gat zeg maar. Zou het kunnen zijn dat jij een andere blindplaat hebt met 1 gat erin? Dit lees ik op verschillende andere forums met foutcode: p0404 exhaust gas recirculation circuit range performance.ook ik heb deze gewoon via de dealer (broekhuis)
3 mei 2014 om 18:28 #18184939Bij mijn 2001 zit geen cheater en een pakking met 1 gat. Geen mm lamp
4 mei 2014 om 20:21 #18184940@Turbootje, Ik heb precies de zelfde als jouw blindplaat helemaal dicht. En heb nu regelmatig mijn motormanagement lampje aan met foutcode: p0404 exhaust gas recirculation circuit range performance.
@turbootje wrote:
@Dolby wrote:
@Turbootje, Wat voor blindplaat heb jij. Ik heb een blindplaat van de Opel dealer die helemaal dicht is. Dus zonder 1 gat zeg maar. Zou het kunnen zijn dat jij een andere blindplaat hebt met 1 gat erin? Dit lees ik op verschillende andere forums met foutcode: p0404 exhaust gas recirculation circuit range performance.
ook ik heb deze gewoon via de dealer (broekhuis)
4 mei 2014 om 20:36 #18184941@Midnight, Welke pakking heb jij dan precies. Ik heb bij de Opel dealer de blindplaat gekocht voor €9,10. is een dikke zwarte dichte blindplaat zeg maar.
Dit is de blindplaat die ik nu heb gemonteerd;
Blindplaat1
Blindplaat2 met pakking
Blindplaat gemonteerd.
@midnight black wrote:
Bij mijn 2001 zit geen cheater en een pakking met 1 gat. Geen mm lamp
4 mei 2014 om 21:50 #18184942Je egr zit nu gewoon terug geschroefd met de bindplaat ertussen, en dat is niet de bedoeling.
Je egr kan mechanisch niet meer werken nu, omdat dat zwarte klepje niet meer naar beneden kan. (zie mijn foto onderkant egr)
(en dat geeft volgens mij dezelfde error als een verstopte egr)Op de foto van turbotje is de egr een kwart gedraaid, waardoor dit nog wel werkt.
Dus OF een kwartslag draaien, en met 1 bout vastzetten, OF een moer gebruiken tussen de egr en bindklep als afstandhouder zodat je hem weer met beide bouten vast kunt zetten:
Dan de code nog 1 keer resetten, en dikke kans dat die wegblijft.
5 mei 2014 om 08:36 #18184943Heel heel erg bedankt voor deze informatie. Dit ga ik vanmiddag meteen uitvoeren. Echt super.
Kreeg de ERG P0404 melding ook niet altijd. Vond het al raar. Maar met deze informatie kan ik er voor zorgen dat deze melding
weg blijft. :thumb :wors :wors5 mei 2014 om 20:16 #18184944Heb net de EGR klep een kwartslag gedraaid. En daarna gestart en de foutmelding was meteen weg. :wors
Heel erg bedankt voor deze nuttige informatie. :thumb -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.