EGR uitprogrameren

Forumindex Forums Modellen Astra EGR uitprogrameren

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Berichten
  • #17619354
    Dietrich Concept
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 December 2004

      hallo

      hoe zit dat bij de 19 cdti met 150 pk in een signum kun je die ook afsluiten

      #17619355
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        origineel gepost door Dietrich Concept
        hallo

        hoe zit dat bij de 19 cdti met 150 pk in een signum kun je die ook afsluiten

        Laten Chippen bij EDS, hun schakelen ook de EGR uit.

        ook bij de 1.9 diesels word de stroming gecontroleerd.

        daar is weer een mod voor, staat hier omschreven.

        Willem

        #17619356
        yrrah40
          Lid sinds:
          20 May 2009

          Yep ben er vanaf en blij toe. Ben hier ook al lang genoeg mee bezig geweest.
          Alle opties bekeken, daarbij ook overwogen om een nieuwe klep te monteren maar hierbij was het risico dat het euvel na etelijke 10000 den kilometer weer terug komt te groot.
          En nu doet ie gewoonweg niet meer mee en moet zeggen hij start ook gelijk veel beter als voorheen. Ook loopt ie veel mooier. Hier bedoel ik mee het slaan in een diesel is er altijd wel wat maar dit is nu beduidend minder en een heel belangrijk bijkomend voordeel is het motorblok wordt niet verder vervuild door roet. kleppen tikken veel minder.
          Hij heeft er nu 210000 op zitten en moet zeggen zo goed als ie nu loopt heeft ie nog nooit gelopen sinds ik hem heb.
          Dit is iedereen aan te raden en zekers bij een diesel vroeg of laat krijg je gerommel met die klep of andere zaken wat er mee te maken hebben zoals sterke vervuiling (zeker als je veel autobaan met constante snelheid (deellast) rijdt)in je inlaatsysteem. Nadeel is dat de NOX uitstoot wat hoger wordt doordat de verbrandingstemperatuur nu iets hoger is bij deellast. Maar ja dat wordt niet gemeten bij de apk daar kijkt men alleen naar de roet uitstoot en die wordt door het afdoppen en uitschakelen van de egr lager. oorzaak hiervan is dat de egr altijd een 4% open staat (tenminste bij dit type zit zo in de software) Dit betekend dat je over het hele toerentalbereik uitlaatgassen terug het inlaatsysteem stuurt en dit resulteert in een hogere roet uitstoot. Logisch allemaal maar ja je moet je er wel ff in verdiepen om de preciese werking te begrijpen. Lang leve google…

          Maandag APK zal de cijfers van de roetmeting wel ff hier vermelden.

          #17619357
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            origineel gepost door b07
            ik weet natuurlijk niet precies hoe jou egr systeem er uit ziet ,ik ging er eigenlijk van uit dat het ongeveer het zelfde was als bij mij astra g die maar 1 aansluiting heeft waar een pakking op moet ,bij deze foto van een astra g hangt de egr klep ook in de lucht met een dichte pakking op het gat,maar als ik het zo lees heb jij 2 aparte aansluitingen voor je egr en, dan heb je inderdaad weinig aan mij theorie

            http://i50.photobucket.com/albums/f330/geordiebandit/28022009550.jpg

            Die egr mag dr gewoon weer op met die plaat er tussen. Gaat gewoon goed. Hier ook al paar keer gedaan.

            #17619358
            yrrah40
              Lid sinds:
              20 May 2009

              Dat ging bij die van mij dus niet software controleerd de doorstroming enige optie is dan om hem uit te laten schakelen in de software. Dat heb ik dan ook maar laten doen. En ja die van mij heeft twee aansluitingen een waar de turboklep tegen aan zit en op de andere opening zit de aanvoerbuis vanaf het uitlaatspruitstuk deze pijp is ook nog eens gekoeld middels koelvloeistof. Heb na het uitprogrameren een plaat gemonteerd tussen de aanvoerbuis uitlaatgas en de EGR klep. Hier was ie het makkelijkst te monteren.

              #17619359
              yrrah40
                Lid sinds:
                20 May 2009

                Opeltje is weer goed gekeurd.
                Roetmeting was geen centje pijn. Mag bij een turbo 3 zijn gemeten waarde was 1,17 en dat voor een motortje dat er al ruim 210000 op heeft zitten.. prima toch?

                #17619360
                geert01
                  Lid sinds:
                  10 May 2010

                  [rquote=1605376&tid=121360&author=AsconaC20NE]Ik heb wel eens gehoord dat mensen dat hadden gedaan. Maar mensen in mijn omgeving hebben allen gekeken met de tech II met een astra G. maar allen konden ze dat niet uitzetten. Ik overigens ook niet met mijn astra G (2.2 16V) . Dus ik vraag mij sterk af of het echt kan. De Opel dealer zou dat misschien moeten kunnen met hun apperatuur, maar denk het niet…

                  Daarom heb ik een EGR cheater besteld van een paar euro, die simuleerd de ERG klep. en de gaten van de EGR klep dop ik af. Zodat ik de EGR-klep zelf niet eens meer nodig heb, dus die heb ik over straks,

                  Kopen? ;)[/rquote]

                  #17619361
                  geert01
                    Lid sinds:
                    10 May 2010

                    wet je of die ook te koop is voor een 1.4 motor (tigra)
                    Zo ja waar?

                    MVG

                    Geert

                    #17619362
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      [rquote=1873166&tid=121360&author=geert01]wet je of die ook te koop is voor een 1.4 motor (tigra)
                      Zo ja waar?

                      MVG

                      Geert[/rquote]

                      Niet nodig.

                      EGR kan je prima afdoppen bij deze motoren.

                      Dat af en toe het lampje gaat branden is niks mis mee hoor.

                      gaat niet in noodloop.

                      Willem

                      #17619363
                      Ronald79
                        Lid sinds:
                        13 September 2010

                        Hallo,

                        Misschien klinkt dit dom, maar wat doet een RGP klep, en kan hij ook bij mijn opel astra H 1.9 cdti 100pk uitgeschakeld worden? en als de motor zonder deze klep beter bromt waarom zit deze er dan tussen?

                        Hopelijk kan iemand mij van informatie voorzien.

                        Alvast bedankt.

                        Ronald

                        #17619364
                        mrmonkey
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          22 February 2006

                          Heb bij mijn Astra G 2.2 (benzine) de EGR ook verwijderd en zelf de EGR uitgeprogrammeerd (werk bij een Opel dealer)
                          Opel heeft zelf een modificatie gehad waar de EGR werd afgesloten en uitgeprogrammeerd!!!

                          Echter is deze software niet meer te verkrijgen maar als je in het chassisnummer van het motorstuurapparaat het bouwjaar naar 2005 zet kan je de EGR weer software matig uitschakelen.

                          Dus mij heeft t behalve een afdekplaatje en pakking helemaal niks gekost en rij er al een aantal maanden mee rond :afro

                          #17619365
                          Ronald79
                            Lid sinds:
                            13 September 2010

                            Hallo opelaars,

                            Nieuwe poging, t.a.v. mijn vorige reactie met verkeerde benaming.

                            Misschien klinkt dit dom, maar wat doet een EGR klep, en kan hij ook bij mijn opel astra H 2006 1.9 cdti 100pk uitgeschakeld worden? en als de motor zonder deze klep beter bromt waarom zit deze er dan tussen?

                            Hopelijk kan iemand mij van informatie voorzien.

                            #17619366
                            Paul Diesel-Power
                              Lid sinds:
                              10 May 2010

                              Roermond….?

                              Een half uurtje Gas geven en je zit zo in Oirschot bij ‘mijn’ tuner!
                              Matthijsentechnicks

                              Als je hem ook laat tunen daar kun je voor 50 euries extra de egr laten afblinden en wegprogrammeren.

                            13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.