Forumindex › Forums › Modellen › Astra › EGR uitprogrameren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 februari 2010 om 14:58 #17217766
Wie weet waar men dit kan in de buurt van Roermond of Weert? Het gaat hierbij om een Astra G 17 cdti uit 2003. Ben het moe het geklooi met die EGR klep. Alleen maar ellende met die dingen.
:swearbvd
mvg Yrrah
22 februari 2010 om 16:33 #17619330Ik heb wel eens gehoord dat mensen dat hadden gedaan. Maar mensen in mijn omgeving hebben allen gekeken met de tech II met een astra G. maar allen konden ze dat niet uitzetten. Ik overigens ook niet met mijn astra G (2.2 16V) . Dus ik vraag mij sterk af of het echt kan. De Opel dealer zou dat misschien moeten kunnen met hun apperatuur, maar denk het niet…
Daarom heb ik een EGR cheater besteld van een paar euro, die simuleerd de ERG klep. en de gaten van de EGR klep dop ik af. Zodat ik de EGR-klep zelf niet eens meer nodig heb, dus die heb ik over straks,
Kopen? ;)
23 februari 2010 om 09:23 #17619331Bij de Meeste Moderne diesels word ook de stroming van de EGR gecontroleerd, dus een cheater is niet de oplossing.
Of deze weg te programmeren is zou ik niet weten.
Bij de 1.9CDTi motoren word de EGR weg geprogrammeerd als je m laat chippen bij EDS Fahrzeug technik in duitsland
Willem
23 februari 2010 om 15:04 #17619332Ik weet dat het mogelijk is om deze uit te programeren zelf uitlezen met tech II lukt me ook en de storing resetten is ook niet het probleem.
Bij The Tuning Factory BV kunnen ze het ook. Echter zoek ik een adres wat een stuk korter bij is. In de buurt van Weert, Roermond of Venlo bv.23 februari 2010 om 15:56 #17619333kan de opel dealer dat niet doen dan?
kan je niet de egr stekker eraf trekken ? natuurlijk gaat dan wel het mm lampje branden
23 februari 2010 om 15:59 #17619334origineel gepost door wim-v6
Bij de Meeste Moderne diesels word ook de stroming van de EGR gecontroleerd, dus een cheater is niet de oplossing.Of deze weg te programmeren is zou ik niet weten.
Bij de 1.9CDTi motoren word de EGR weg geprogrammeerd als je m laat chippen bij EDS Fahrzeug technik in duitsland
Willem
en als je nou een plaatje er in zet met een heel klein gaatje erin van een paar millimeter zodat die nog steeds een beetje stroming krijgt zodat niet een oplossing zijn?
23 februari 2010 om 17:06 #17619335origineel gepost door b07
kan de opel dealer dat niet doen dan?kan je niet de egr stekker eraf trekken ? natuurlijk gaat dan wel het mm lampje branden
Opel dealer kan of mag het niet doen. Heb al met meerdere dealers contact gehad hier in de buurt.
Stekker eraf dan gaat ie gelijk al in noodloop er komt een extra storing der bij namelijk storing in de bedrading van de klep wordt allemaal door de software gecontroleerd.
23 februari 2010 om 17:07 #17619336origineel gepost door b07
origineel gepost door wim-v6
Bij de Meeste Moderne diesels word ook de stroming van de EGR gecontroleerd, dus een cheater is niet de oplossing.Of deze weg te programmeren is zou ik niet weten.
Bij de 1.9CDTi motoren word de EGR weg geprogrammeerd als je m laat chippen bij EDS Fahrzeug technik in duitsland
Willem
en als je nou een plaatje er in zet met een heel klein gaatje erin van een paar millimeter zodat die nog steeds een beetje stroming krijgt zodat niet een oplossing zijn?
Hiermee gaat ie evengoed in noodloop er wordt gekeken naar de doorstroming van de klep. Ook al geprobeerd ook geprobeerd met een geheel dichte pakking allemaal geen resultaat helaas.
23 februari 2010 om 18:35 #17619337en als je nou een dichte pakking erop zet die je vast draaid met tapend en, moertjes ,daar bovenop schuif je de egr klep over het tapend nu zit de egr dus op de moertjes zodat er dus een open ruimte zit, tussen het plaatje en de egr klep , nu kan er lucht van buiten door heen stromen en zit de egr klep niet afgesloten ,zou dat werken of gaat het erom dat er co2 door heen stroomt?
23 februari 2010 om 18:56 #17619338origineel gepost door b07
en als je nou een dichte pakking erop zet die je vast draaid met tapend en, moertjes ,daar bovenop schuif je de egr klep over het tapend nu zit de egr dus op de moertjes zodat er dus een open ruimte zit, tussen het plaatje en de egr klep , nu kan er lucht van buiten door heen stromen en zit de egr klep niet afgesloten ,zou dat werken of gaat het erom dat er co2 door heen stroomt?Is te proberen alleen als het elektrische gedeelte van de klep het probleem is zal deze optie niet werken. Zal deze optie donderdag eens testen en laat je het resultaat wel weten.. Maar ja je krijgt ook vervuiling de motor binnen bv stof etc. Er komt zo immers een open verbinding met de motorruimte op het moment dat de klep wordt open gestuurd door de ECU. En dat lijkt me niet zo heel verstandig.
23 februari 2010 om 19:18 #17619339E.G.R. stroming wordt gecontroleerd door de luchtmassa meter, meer E.G.R. is minder schone lucht en dat berekend hij constant.
E.G.R. afdoppen of eraan prutsen geeft geheid een foutcode bij moderne motoren…
De dealer kan hem bij de 1.7 niet uitprogrammeren, dit kan alleen bij sommige 1.3 diesels en sommige benzine motoren.
Een chiptuner kan hem meestal wel wegprogrammeren omdat hij in dat gedeelte van het motor management de wijzigingen maakt.
Zelf gaat het je voor zover ik weet echt niet lukken zonder storingen.
23 februari 2010 om 19:24 #17619340origineel gepost door OPC Turbo
E.G.R. stroming wordt gecontroleerd door de luchtmassa meter, meer E.G.R. is minder schone lucht en dat berekend hij constant.E.G.R. afdoppen of eraan prutsen geeft geheid een foutcode bij moderne motoren…
De dealer kan hem bij de 1.7 niet uitprogrammeren, dit kan alleen bij sommige 1.3 diesels en sommige benzine motoren.
Een chiptuner kan hem meestal wel wegprogrammeren omdat hij in dat gedeelte van het motor management de wijzigingen maakt.
Zelf gaat het je voor zover ik weet echt niet lukken zonder storingen.
Zojuist ook een antwoord op poblemcar gehad de dealer kan hem wel voorzien van een turkse versie software want het schijnt dat daar geen egr in zit.
23 februari 2010 om 19:37 #17619341origineel gepost door yrrah40
Zojuist ook een antwoord op poblemcar gehad de dealer kan hem wel voorzien van een turkse versie software want het schijnt dat daar geen egr in zit.Dat met die tukse software wil voor zover ik weet alleen bij een 1.3 diesel zonder roetfilter… maar omdat er vrijwel nooit problemen met de E.G.R. van een 1.7 zijn heb ik dat daarbij nooit geprobeerd… dus wie weet…
24 februari 2010 om 11:37 #17619342origineel gepost door yrrah40
origineel gepost door b07
en als je nou een dichte pakking erop zet die je vast draaid met tapend en, moertjes ,daar bovenop schuif je de egr klep over het tapend nu zit de egr dus op de moertjes zodat er dus een open ruimte zit, tussen het plaatje en de egr klep , nu kan er lucht van buiten door heen stromen en zit de egr klep niet afgesloten ,zou dat werken of gaat het erom dat er co2 door heen stroomt?[/quote
Is te proberen alleen als het elektrische gedeelte van de klep het probleem is zal deze optie niet werken. Zal deze optie donderdag eens testen en laat je het resultaat wel weten.. Maar ja je krijgt ook vervuiling de motor binnen bv stof etc. Er komt zo immers een open verbinding met de motorruimte op het moment dat de klep wordt open gestuurd door de ECU. En dat lijkt me niet zo heel verstandig.
de motor daar komt geen vuil in want daar zit dan een dicht plaatje op geschoeft,of bedoel je dat er vuil in je egr klep komt?in dat geval ja dat zou kunnen maar ik denk dan nog dat je egr schoner blijft als die in de lucht hang ,dan dat die in het roet hangt.
24 februari 2010 om 11:57 #17619343origineel gepost door b07
origineel gepost door yrrah40
origineel gepost door b07
en als je nou een dichte pakking erop zet die je vast draaid met tapend en, moertjes ,daar bovenop schuif je de egr klep over het tapend nu zit de egr dus op de moertjes zodat er dus een open ruimte zit, tussen het plaatje en de egr klep , nu kan er lucht van buiten door heen stromen en zit de egr klep niet afgesloten ,zou dat werken of gaat het erom dat er co2 door heen stroomt?[/quote
Is te proberen alleen als het elektrische gedeelte van de klep het probleem is zal deze optie niet werken. Zal deze optie donderdag eens testen en laat je het resultaat wel weten.. Maar ja je krijgt ook vervuiling de motor binnen bv stof etc. Er komt zo immers een open verbinding met de motorruimte op het moment dat de klep wordt open gestuurd door de ECU. En dat lijkt me niet zo heel verstandig.
de motor daar komt geen vuil in want daar zit dan een dicht plaatje op geschoeft,of bedoel je dat er vuil in je egr klep komt?in dat geval ja dat zou kunnen maar ik denk dan nog dat je egr schoner blijft als die in de lucht hang ,dan dat die in het roet hangt.
Het is wel een verschil waar ga je die plaat zetten. Voo de klep op de aanvoerbuis of achter de klep tegen de aanvoerbuis van het spruitstuk. In het eerste geval komt er vervuiling de motor binnen op het moment dat de klep wordt open gestuurd. In het tweede geval komt er uitlaat gas onder je motorkap op het moent dat de klep wordt open gestuurd. Lijkt me in beide gevallen niet oke. dan zul je aan beide kanten een plaat moeten zetten zodat de klep geheel open is. Maar hiervoor is niet voldoende ruimte om dit te realiseren.
24 februari 2010 om 21:49 #17619344ik weet natuurlijk niet precies hoe jou egr systeem er uit ziet ,ik ging er eigenlijk van uit dat het ongeveer het zelfde was als bij mij astra g die maar 1 aansluiting heeft waar een pakking op moet ,bij deze foto van een astra g hangt de egr klep ook in de lucht met een dichte pakking op het gat,maar als ik het zo lees heb jij 2 aparte aansluitingen voor je egr en, dan heb je inderdaad weinig aan mij theorie
http://i50.photobucket.com/albums/f330/geordiebandit/28022009550.jpg
25 februari 2010 om 14:51 #17619345b07: een 1.7 16V CDti Diesel (isuzu) is een heel andere motor als de singlepoint (opel) benzine motor.
Stukkie moderner, meer elektronica, meer Emissie controle op motornagement.
Willem
25 februari 2010 om 14:57 #17619346origineel gepost door yrrah40
origineel gepost door OPC Turbo
E.G.R. stroming wordt gecontroleerd door de luchtmassa meter, meer E.G.R. is minder schone lucht en dat berekend hij constant.E.G.R. afdoppen of eraan prutsen geeft geheid een foutcode bij moderne motoren…
De dealer kan hem bij de 1.7 niet uitprogrammeren, dit kan alleen bij sommige 1.3 diesels en sommige benzine motoren.
Een chiptuner kan hem meestal wel wegprogrammeren omdat hij in dat gedeelte van het motor management de wijzigingen maakt.
Zelf gaat het je voor zover ik weet echt niet lukken zonder storingen.
Zojuist ook een antwoord op poblemcar gehad de dealer kan hem wel voorzien van een turkse versie software want het schijnt dat daar geen egr in zit.
Ik zou gewoon naar EDS gaan in Marl. Dat is voor jou maar 1,5 uur rijden en dan heb je een van de beste opel tuners te pakken die er zijn.
1 maart 2010 om 23:48 #17619347Ik zou gewoon naar EDS gaan in Marl. Dat is voor jou maar 1,5 uur rijden en dan heb je een van de beste opel tuners te pakken die er zijn. [/quote]
Tuningfactory in landgraaf kan het ook…
5 maart 2010 om 15:25 #17619348Vandaag de EGR eruit laten programeren bij http://www.tuningfactory.nl/ in Landgraaf.
Moet zeggen goeie service.
De ECU uitlezen via de stekker ging niet dat liet de ECU niet toe. Auto blijkt een tussen model te zijn met een tussenmodelse computer. Ze hebben de hele ECU uitgebouwd en vervolgens de chip uitgelezen. Vervolgens de EGR uit gezet. Ik moet zeggen hij loopt een stuk beter zonder de EGR. Trekt beter bv van 80 naar de 120 zonder terug te schakelen naar de 4.
Bij thuis komst nog ff een plaatje gemonteerd zodat ie ook echt helemaal dicht is.Groetjes en iedereen bedankt voor het meedenken en alle reacties.
6 maart 2010 om 14:18 #17619349en hoeveel kosten dat?
6 maart 2010 om 15:48 #17619350origineel gepost door b07
en hoeveel kosten dat?150 euro ze zijn er dik 2 uur mee bezig geweest doordat het niet via de stekker ging.
6 maart 2010 om 16:18 #17619351vandaag de EGR cheater gemonteerd…
eerst een beetje kabeltjes aan elkaar knuppen en knippen
EGR verwijderen en netjes afdoppen en draden netjes afwerken
en de boosdoener die alles versmeerd
en het werkt ook nog! tenminste, heb geen storingscodes :wors
kosten; 10 euro materiaal, 15 minuten werk
6 maart 2010 om 16:55 #17619352origineel gepost door AsconaC20NE
vandaag de EGR cheater gemonteerd…eerst een beetje kabeltjes aan elkaar knuppen en knippen
EGR verwijderen en netjes afdoppen en draden netjes afwerken
en de boosdoener die alles versmeerd
en het werkt ook nog! tenminste, heb geen storingscodes :wors
kosten; 10 euro materiaal, 15 minuten werk
Ziet er goed uit alleen werkt dat niet bij een 17 cdti bij deze wordt constant gecontroleerd op doorstroming door de ECU hierdoor zal ie gelijk in storing vallen. Daarbij demonteren van de EGR gaat bij de 17cdti bijna niet de turboklep zit er ook op aangesloten. Klep moet blijven zitten elaktrisch gedeelte kan wel verwijderd worden maar dan nog controleerd de ECU de doorstroming middels de LLM.
Hij is nu helemaal uitgeschakeld en moet zeggen motor loopt een stuk mooier dan met een werkende klep.6 maart 2010 om 17:47 #17619353ja dan zit je idd aan software aanpassing vast, helaas… maargoed, je bent er nu wel van af!
gelukkig heb ik nog zo’n old-skool motorblok, gewoon afdoppen en klaar. Hij meet geen doorstroming
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.