EGR softwarematig laten verwijderen – omg Eindhoven?

Forumindex Forums Modellen Astra EGR softwarematig laten verwijderen – omg Eindhoven?

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    HarrieAstra
    Deelnemer

Beste allemaal,

Een hele poos geleden heb ik problemen ondervonden met mijn EGR-klep. Het MM-lampje ging hierdoor branden en bij het tot stilstand komen bij een verkeerslicht viel de motor compleet uit. De motor startte wel weer direct bij het omdraaien van de sleutel.

Hierop heb ik een EGR-cheater gekocht en in combinatie met een blindplaat gemonteerd op de plaats van de EGR-klep. Deze heeft het in eerste instantie prima gedaan. Maar naar verloop van tijd vond ik dat de auto zich zenuwachtig begon te gedragen. Hikken, bokken, onrustig in toeren… kortom, niet fijn mee te rijden.

Daarom heb ik toen de EGR-klep teruggeplaatst met de stekker aangesloten en met 1 boutje vastgezet. De opening naar het motorblok was toen nog afgedicht door de blindplaat. De EGR-klep zat er dus puur om een juist signaal door te geven zodat er geen MM-lampje zou gaan branden.

Tot voor kort reed de auto daar prima mee, zonder foutmeldingen. Echter enkele weken geleden begon het MM-lampje wederom op te lichten. Bij het afzetten van de draaiende motor was er ook een zeer harde knetter hoorbaar (lijkt net op het geluid van kortsluiting).

Daarom de EGR-klep afgekoppeld en de EGR-cheater weer aangesloten…. Voilá, foutcode weg en rare geluid dus ook. Zat hem dus IN het EGR-potje.

Nu ervaar ik weer hetzelfde vervelende zenuwachtige rijgedrag met de EGR-cheater.

Kortom; ik wil graag van deze problemen af. Nu las ik dat verschillende leden de EGR al softwarematig hebben laten verwijderen uit hun ECU.

Ik vroeg mij af of dit bij mijn Opel Astra G Z1.6XE uit 2004 ook mogelijk is, en of dit geen verdere consequenties heeft.

Ik las in dit topic dat iemand het bij zijn Astra heeft laten doen, en dat garages hier nogal geheimzinnig over doen. Kan iemand mij vertellen wat de eventuele gevaren zijn met een software update?

De belangrijkste vraag;
      Is er iemand in de omgeving van Eindhoven die beschikt over de benodigde apparatuur en dit voor mij zou kunnen doen?

Graag hoor ik van jullie, mijn dank is groot!

liviu2004
      Deelnemer

Kijken voor uw laaste software versie:

https://tis2web.service.gm.com/tis2web/” onclick=”window.open(this.href);return false;

HarrieAstra
        Deelnemer

Liviu, ik krijg deze informatie te zien zodra ik alles goed ingevoerd heb:

Opel-onderdeelnummer 12249813
          Software-versienummer 1

Buitendienstoplossing: – gewijzigde ventilatorregeling – verbeterde diagnoseprocedure, 58X, TPS,.. – pingelprobleem verhelpen

Kun jij deze voor me ontcijferen? Snap namelijk niet alles wat daar staat…

liviu2004
          Deelnemer

813 is met egr.

1 of 2 terug stappen, u kan selecteren Zonder Egr.

HarrieAstra
            Deelnemer

Dan krijg ik er dit uit:

Opel-onderdeelnummer 12242040
              Software-versienummer 9

liviu2004
              Deelnemer

Jep, als u kom naar mijn plaats, ik kan uw ecu update. Of gebruik postnl.

HarrieAstra
                Deelnemer

Super dat je dit aanbiedt Liviu, maar ik vroeg me af of er ook mensen zijn in de omgeving van Eindhoven.
                  Dit aangezien het anders een behoorlijk stuk rijden is voor me.

Ik heb de auto elke dag nodig, dus opsturen van de ECU via PostNL is ook geen optie.

Ik begrijp overigens uit jou reactie dat dit de software-update betreft die ik moet hebben?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.