egr probleem opel signum 1.9 met 100 pk

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum egr probleem opel signum 1.9 met 100 pk

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    droeser

hey,

Ik heb een zwarte signum 1.9 met 100 pk van 2008.
      Onlangs was ik aan het rijden en begon er plots een motorblok lampje te branden op het dashboard!
      Bij het uitlezen in de garage wisten ze me te vertellen dat er een defect zou zijn met de egr klep. ze raadden me dan ook aan om een nieuwe bij hen te laten steken dat best een centje kost!
      Nu lees ik meerdere dingen over de egr klep op het forum maar ben ik er nog steeds niet uit door de veel uiteenlopende reacties en ik zie nergens iemand die ook een 1.9 met 100 pk heeft :???:

*laat ik hem vervangen en verder zo laten?
      *laat ik hem vervangen en afsluiten, met of zonder hem uit te laten schakelen via de chip?
      *probeer ik hem zelf te reinigen en hoop ik dat het dan gewoon over is?

alvast bedankt voor reacties!!

Haasje17
      Moderator

EGR reinigen en afdekplaatjes ertussen bij d1 1.9 cdti zijn het er twee geloof ik.

speaker
        Deelnemer

Welkom hierzo !

De 100pk is dezelfde motor als de 120pk alleen is deze software-matig gedown-grade naar 100pk !

Als de EGR storing heeft moet hij sowieso vervangen worden. Een plaatje er tussen kan zeker helpen , maar dat helpt je EGR klep niet , maar je inlaattraject wel , die blijft nl. schoner door een snellere luchtdoorstroming.
          Check dit topic:
          viewtopic.php?f=6&t=115642&hilit=fiat+toepassing

Haasje17
          Moderator

Ehm Dat plaatje beschermt je egr tegen vervuiling en je inlaattraject.
            Als die na schoonmaken goed functioneert kun je gewoon deze behouden.

Functioneert deze na schoonmaken niet goed nieuwe aanschaffen, maar zou er altijd plaatje tussen doen ook bij een nieuwe om herhaling te voorkomen.

speaker
            Deelnemer

Hij zit NA je EGRklep , dus zal je EGRklep niet beschermen!

Haasje17
              Moderator

Je heb hiervoor twee plaatjes nodig je kunt de egr dan zowel aan de inlaatkant als uitlaatkant afdoppen. Of enkel de uitlaatkant.

kleinegee
                Deelnemer

@Haasje17 wrote:

Je heb hiervoor twee plaatjes nodig je kunt de egr dan zowel aan de inlaatkant als uitlaatkant afdoppen. Of enkel de uitlaatkant.

Deze kan je gebruiken als je de egr compleet uit progemeer, doe je dit niet dan heb je ze met drie gaatjes nodig.
                  kan het mis hebben hoor.
                  Maar de egr zelf vervangen is zo gedaan en daar hoef je geen monteur voor te zijn. ff kijken op het net. nieuwe erg voor de 100 pk is 139 euro.

Zit op mijn werk en kan even iets uploaden naar photobucket maar hier een link met het afdekplaatje met gaatjes

http://www.google.nl/imgres?rlz=1G1GGLQ_NLXX250&biw=1280&bih=850&tbm=isch&tbnid=VLUDX04NWLpAXM:&imgrefurl=http://www.lexusownersclub.co.uk/forum/topic/69080-cleaning-or-blanking/&docid=ZbG5ICgHnsNrVM&imgurl=http://www.lexusownersclub.co.uk/forum/uploads/monthly_09_2010/post-34783-12857096159.jpg&w=400&h=234&ei=JmBxUdu8PIT7PIGpgeAK&zoom=1&iact=rc&dur=110&page=1&tbnh=135&tbnw=228&start=0&ndsp=32&ved=1t:429,r:1,s:0,i:83&tx=128&ty=52″ onclick=”window.open(this.href);return false;

sw_reijnders
                  Deelnemer

volgens mij heb je gelijk dat als de egr klep niet uit geschakeld is via chiptuning, dat deze dan foutmelding gaat geven omdat die volledig is afgesloten.

speaker
                    Deelnemer

Je kan hem idd niet afdoppen !! Bij de diesels is dit anders dan bij benzine !
                      Pas als hij uitgeprogrameerd is dan kan dit.

stef01

zie link
                        http://www.youtube.com/watch?v=acQKwb03kuM” onclick=”window.open(this.href);return false;

heb die bij mij pas gedaan en fout is nu weg .

groeten stef

droeser

Bedankt voor alle en snelle reracties!!

Heb de EGR eruit gehaald en volledig gekuisd zoals op de filmpjes te zien. Er zat best veel roet in dus dacht dat het dan wel opgelost zou zijn eens terug geinstaleerd.
                          dit was echter niet geheel zo. Bij starten had ik het gevoel dat hij wat beter draaide maar het lampje van de foutmelding brand nog steeds!

Dit wilt waarschijnlijk zeggen dat de egr klep effectief defect is waarschijnlijk?! Wat denken jullie?

(Momenteel overweeg ik hem te vervangen met een nieuwe en direct een plaatje tussen zetten met de 3 gaatjes van fiat…!)

groeten

Dries

kleinegee
                          Deelnemer

Na het reinigen van je EGR moet je wel de foutmelding wissen. dus of even langs de VOD op zelf met een Op-com of iemand met een Op-com in de buurt.

Hoop dat je geluk heb en hij na het wissen wegblijft.
                            grt Gerard

stef01

zou kunnen maar bij mij ging de fout na reinigen niet weg , na paar dagen ineens bij starten fout wel weg zonder te resetten .

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.