Egr laten uitschakelen Egr afgedopt mm brand nog geen power

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Egr laten uitschakelen Egr afgedopt mm brand nog geen power

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Sneedjebrood

Beste Opel rijders

Ik ben sinds kort een trotse eigenaar van een Vectra C 2004 3.0v6. Ik heb veel probemen gehad met de egr motordraaide ook niet stationair steeds bij opstarten 1000rpm. Zodra ik mijn rem heb ingetrapt dan loopt hij wel stationair,en dan staat hij inzijn P stand. Nu heb ik de Egr laten uitschakelen en laten afdoppen maar mm brand nog steeds auto rijd wel beter dan hiervoor alleen heb ik geen power bij optrekken lijkt wel of hij inhoud wel veel rook als ik gasvol in druk, wie o wie kan mij helpen of heeft advies
      Alvast mijn harte dank

bart-gsi
      Deelnemer

Veel roken kan niet door de egr komen.. Daar gaan uitlaatgassen door..
        Welke kleur rookwolk komt er achteruit??
        En bij wie heb je de egr laten afdoppen en verwijderen uit de ecu??

arjontje
        Deelnemer

Pm c00kie eens.
          Dat is de man voor de 3,0 v6 diesel.

Sneedjebrood

He bart jah de.rookwolk is.gewoon zwart bij kickdown laat ik zelfs een hele rookgordijn achterme, merk wel dat hij beter begint te rijden en reageren maar nog niet 100%
            Egr en afdooen heb ik bij een garage in amsterdam laten doen. (Garage Buurman) hun zijn geen tuning experts kosten voor dit geintje 250,-(

Sneedjebrood

Dank je Arjontje
              Zal effe cookie vragen hij is bij KC Performance geweest
              Had ook contact met hun over evt EGR simulator ertussen te zetten lijkt mij tog het zelfde als uitschrijven

bart-gsi
              Deelnemer

zwarte rookwolken bij kickdown is roet dat eruit gegooit wordt dat met een tijd rustig rijden opbouwd in de uitlaat.. hij moet het alleen niet constant doen…
                kan zijn dat je roetfilter of regeneratie filter problemen geeft…
                cookie is idd een goede voor de 3.0 diesel v6 motoren..

Sneedjebrood

Oke hij doet niet constant klopt ik had ergens gelezen dat mijn type geen roetfilter had tog?

bart-gsi
                  Deelnemer

is vanaf een bepaald bouwjaar.. volgens mij 2008.. even weer boven gekeken die van jouw is uit 2004 dus zou die van jouw het idd niet moeten hebben

bart-gsi
                    Deelnemer

rustig rijden niet voor de meeste hedendaagse diesels niet goed.. dan komt je motor niet op werk temperatuur.. dan verstopt de boel en bouwt je uitlaat roet op en met een keer kickdown dan kan het er allemaal uitzetten…

Sneedjebrood

Haha ja klopt :)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.