Forumindex › Forums › Modellen › Astra › EGR klep Z16SE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 september 2013 om 17:58 #17260921
Hallo:),
Mijn auto gaat vaker in de noodloop bij 4000 toeren.
Nu heb ik van iemand gehoord dat dit mogelijk OOK de EGR klep zou kunnen zijn. Ook vind ik in de de onderhoudshistorie terug dat er door de dealer als eens geklooid is aan de egr klep maar ze kunnen me niet vertellen wat ze gedaan hebben -.-Nu heb ik een paar vraagjes:
-Waar zit de EGR klep precies bij de Z16SE? (foto?)
-Kan ik deze TIJDELIJK gewoon uittrekken en dan gaan rijden om te kijken of dit verschil maakt? Mocht dit werken dan het permanent omzeild worden (afdoppen?)
-Mocht dit werken wat is dan de beste oplossing om het blijvend goed te krijgen zonder mm lampje? Is dit afdoppen en een “cheater” ertussen? of alleen afdoppen? En moet hij dan nog naar de dealer voor deactiveren of iets dergelijks? :hmmzAlvast heel veel dank!:)
28 september 2013 om 18:31 #18176088Jordi! Gebruik even de search, dan zul je wat topics van mij tegenkomen. Daar wordt alles haarfijn uitgelegd.
Even korte antwoorden op je vragen;
– als je voor de auto staat aan de rechterzijde van je blok.
– ja kan! Beste manier om te testen of het je EGR is. Hierdoor gaat natuurlijk wel je MM lampje op je dashboard branden. Dit gaat weer weg bij het aansluiten van de stekker.
– cheater werkt prima. EGR volledig weg, pakking en blinde plaat erop en voilà. Cheater komt op de bekabeling die normaliter op je EGR klep aangesloten zou worden.Als je geen cheater wilt; ga naar je dealer en vraag of ze de EGR functie uit kunnen programmeren. Bij sommige motor types kan dit niet. Ook kan het zijn dat de dealer meer geld vraagt voor het uitprogrammeren als dat een cheater kost. Kies hier je voordeel in.
Mocht je vragen hebben, mijn Astra is ondertussen voorzien van een cheater, en ontdaan van de EGR klep ;)
28 september 2013 om 19:12 #18176089@HarrieAstra wrote:
Jordi! Gebruik even de search, dan zul je wat topics van mij tegenkomen. Daar wordt alles haarfijn uitgelegd.
Even korte antwoorden op je vragen;
– als je voor de auto staat aan de rechterzijde van je blok.
– ja kan! Beste manier om te testen of het je EGR is. Hierdoor gaat natuurlijk wel je MM lampje op je dashboard branden. Dit gaat weer weg bij het aansluiten van de stekker.
– cheater werkt prima. EGR volledig weg, pakking en blinde plaat erop en voilà. Cheater komt op de bekabeling die normaliter op je EGR klep aangesloten zou worden.Als je geen cheater wilt; ga naar je dealer en vraag of ze de EGR functie uit kunnen programmeren. Bij sommige motor types kan dit niet. Ook kan het zijn dat de dealer meer geld vraagt voor het uitprogrammeren als dat een cheater kost. Kies hier je voordeel in.
Mocht je vragen hebben, mijn Astra is ondertussen voorzien van een cheater, en ontdaan van de EGR klep ;)
Hoi Harrie,
Had al eens gekeken maar iedereen zegt wel weer iets anders, en andere motortypes + ecu’s. :???:
Heb de stekker ff uitgetrokken en gaan rijden. Wat ik gek vind is dat er geen lampje ging branden toen ik startte?…
Eerst leek het probleem (inhouden bij 4000tpm en mm lampje branden) weg te zijn, maar al snel ging hij toch weer aan en hield hij weer in bij 4000t. hoe kan dit toch?:( :hmmz
Overigens is het een 8klepper en tikt de nokkenas. gerelateerd? :hmmz
28 september 2013 om 19:20 #18176090Mensen kunnen zeggen wat ze willen, mij werd ook gezegd dat mijn Z1.6XE EGR niet afdopbaar was, maar dit blijkt dus wel te kunnen.
Hoe zien je bougies eruit? Zijn deze wellicht aan vervanging toe? Draaien alle cilinders nog mee?
Het kan zijn dat hij in beginsel geen MM lampje laat zien. Na een aantal keer starten zal deze wel verschijnen (hetzelfde geldt waarschijnlijk als je de stekker weer monteert).
28 september 2013 om 19:38 #18176091@HarrieAstra wrote:
Mensen kunnen zeggen wat ze willen, mij werd ook gezegd dat mijn Z1.6XE EGR niet afdopbaar was, maar dit blijkt dus wel te kunnen.
Hoe zien je bougies eruit? Zijn deze wellicht aan vervanging toe? Draaien alle cilinders nog mee?
Het kan zijn dat hij in beginsel geen MM lampje laat zien. Na een aantal keer starten zal deze wel verschijnen (hetzelfde geldt waarschijnlijk als je de stekker weer monteert).
Klopt, veel verschillende verhalen en er kan er maar een deel van kloppen.
Mijn bougies wil ik er morgen uit gaan halen (deze zitten bij een 8v toch gewoon boven het spruitstuk als ik de bougiekabels volg?
Hoe kan ik zien of ze nog goed zijn?28 september 2013 om 20:14 #18176092Vast toerental in noodlot? Wat versta jij onder noodloop. Slaat die als ware in de begrenzer als ware.
28 september 2013 om 20:32 #18176093@Haasje17 wrote:
Vast toerental in noodlot? Wat versta jij onder noodloop. Slaat die als ware in de begrenzer als ware.
Ja precies, inhouden begrenzer en mm lampje aan (eerst knipperen dan constant).
Uitlezen zegt: overslaan cilinder 4Tikken van nokkenas kan mischien meespelen?
28 september 2013 om 21:21 #18176094Als die al bij 4000 toeren in de begrenzer slaat. Staat of je distributie niet meer optijd of is je nokkenassensor stuk.
28 september 2013 om 21:34 #18176095Oke dan moet ie maar naar de garage voor distributiecontrole. Nokkenassensor stuk, kan niet zijn dat hij tikt dat dit het veroorzaakt?
29 september 2013 om 05:12 #18176096Nee dat tikken is meestal versleten nokkenasje, maar daarvan gaat die niet eerder in de begrenzer of je distributie timing verlopen.
Je kunt zelf ook controleren. Distributiekap eraf. en dan met de hand (rechtsom draaien) todat de merktekens goed staan. Komen ze niet goed te staan (nauwkeuring controleren want 1 tand kan al problemen veroorzaken) is dat je probleem anders. Sensor vervangen.8 oktober 2013 om 17:57 #18176097@Haasje17 wrote:
Nee dat tikken is meestal versleten nokkenasje, maar daarvan gaat die niet eerder in de begrenzer of je distributie timing verlopen.
Je kunt zelf ook controleren. Distributiekap eraf. en dan met de hand (rechtsom draaien) todat de merktekens goed staan. Komen ze niet goed te staan (nauwkeuring controleren want 1 tand kan al problemen veroorzaken) is dat je probleem anders. Sensor vervangen.Heei Haasje,
Zojuist mijn Bobine gewisseld, gaan rijden en goed doorgetrokken. De auto ging weer inhouden (ook mm lampje flikkeren) en daarna liep hij weer op 3 cilinders.
Uitgelezen en voorheen was het storing: Overslaan Cilinder 4, en nu (na vervanging bobine) stond er Nokkenassensor (mm lampje bleef nu niet branden)
Storing gewist en meteen liep de auto weer goed.Is mijn nokkenassensor kapot of ECU?:(
20 oktober 2013 om 22:11 #18176098De auto krijgt binnenkort nieuwe distributieriem (compleet), thermostaat, nokkenassensor en als het probleem dan niet weg is zal het wel de ecu zijn. Helaas is dit blijkbaar niet te testen?? :hmmz :wtf
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.