EGR klep schoongemaakt

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum EGR klep schoongemaakt

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
  • Auteur
    Berichten
  • #17665745
    roy290
      Lid sinds:
      9 May 2010

      ik heb een vectra met z1.6xe motor

      #17665746
      sw_reijnders
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 October 2005

        tussen de motor en de accu zit die aan de zijkant

        #17665747
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Als ie er al zit..

          Zit niet op alle Z16XE motoren..

          Willem

          #17665748
          jaimey
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2006

            origineel gepost door sakin

            origineel gepost door jaimey

            Tipje van mijn kant maak deze even schoon je kan hem zo los schroeven is volgends mij de sensor die gaf bij mij de storing,
            Heb hem met een zacht kwasje en wasbenzine helemaal nieuw gekregen sinds dien geen storing meer:D

            twee maanden terug ben ik dealer geweest voor de storing ze hebben sensor vervangen, maar voor de rest hebben ze niks schoongemaakt omdat het binnen vol zit met troep na een maand af en toe weer storingen daarom heb ik alles schoongemaakt. Alleen sensor helpt niet voor een lange termijn. [/quote]

            Ik rij toch al echt een half jaar storingsvrij…….

            #17665749
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              origineel gepost door nova….

              origineel gepost door sw_reijnders

              origineel gepost door roy290
              wie kan mij vertellen waar ik de egr klep kan vinden bij een vectra b uit aug 2000 .ben benieuwd , liefst met een plaatje ben niet zo heel techinisch.
              mvr

              sterk afhankelijk van de motor . . . ik zou het je zo niet kunnen zeggen

              Van een V6 uit 2001 dan?;)

              V6:
              – X25XE heeft EGR zit bovenop inlaat aan bijrijders zijde naast de veerpoot.
              – Y26SE heeft GEEN EGR

              Willem

              #17665751
              Marcelve
                Lid sinds:
                9 July 2011

                Helemaal nieuw hier op het forum
                Rij een Vectra-C station uit 2004. Inmiddels 140000 km op de teller van de 2.0 DTI.

                Af en toe ging die in noodloop op de snelweg. Zeg 2-3 keer per jaar. Nu bij de laatste beurt een door de garage naar laten kijken. Gevolg: meerdere keren per dag plus in het geheel geen vermogen meer. Kost me kms om op 120 te komen)
                Garage zeg de EGR schoon gemaakt te hebben, maar dat ie op korte termijn aan vervanging toe is.

                Nu heeft die garage het helemaal verkloot
                -APK niet afgemeld
                -Ecotec dekplaat vergeten terug te monteren
                -Bandensensor verkloot en doorberekend (Heb het wel terug gekregen na bezwaar)

                Kortom, vertrouw de garage dus niet.
                Net even de EGR open gehad….smerig (Althans het bovenste deel met de luchtmassa meter). De garag heeft er dus geheel niet naar gekeken.
                Spul schoongemaakt. Kreeg alleen dat lagere deel, de echte EGR niet los (Kwam wat olie uit de slangen die er naar toe liepen, dus durfde het eigenlijk niet goed los te maken).

                Wat is nu feitelijk de echte EGR? Dat bovensted ding of dat brok electronica met twee slangen daar onder.
                Kan ik die slangen zo los maken (Wat gaat er door die slangen?)

                Thanks!

                (Excuses voor mijn onwetendheid)

                (VeCtra Station, 2 liter diesel, 140000km)

                #17665752
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  De rechtse op de foto, en gelijk de onderste:

                  Wat vaak word vergeten is het inlaat zelf even los halen die zit namelijk ook helemaal vol meuk!!:

                  reinig deze sensor ook inwendig:

                  na de schoonmaak:

                  Eigenlijk moet je na deze opschoon beurt gelijk een GOEDE rit bij de oosterburen maken, lekker lang met het pedaal op de bodem.

                  zo word de turbo ook weer roetaanslagvrij, en kunnen de varianbele schoepen hun werk weer goed doen (meestal de oorzaak van de storingen).

                  Willem

                  #17665750
                  tuono
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    22 January 2008

                    Hallo allemaal,

                    Wat vaak word vergeten is het inlaat zelf even los halen die zit namelijk ook helemaal vol meuk!!:

                    inderdaad dit kom ik ook in dit topic niet tegen, zo helpt het nog niet helemaal, vorige week zaterdag heb ik alles schoongemaakt, was wel nodig na 265000 km.

                    Wat ik niet begrijp is dat de rechterkant nagenoeg schoon was, en links echt vol met troep zat, ook gelijk het kapje in de luchtfilter eraf gehaald.

                    Een tip, als je alles eraf hebt gehaald, dus ook de inlaat, laat dan de diesel leidingen boven even los, en start eerst een paar keer tot er diesel uitkomt, dit scheelt een hoop lucht in het systeem(ik heb dus de leidingen vanaf de pomp los gehaald, anders kreeg ik de inlaat er niet af),

                    grtjes arius

                    #17665753
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Links vervuild en links schoon komt mij bekend voor:

                      Willem

                      #17665754
                      Marcel28
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        10 April 2007

                        Volgens mij is bij een 2.2 diesel met een Denso wel de EGR uit te schakelen, alleen niet elke tuner kan dit doen.
                        Heb zelf een V6 diesel Z30DT, Heb wat rondgebeld wie bij deze motor de EGR wel uit kon schakelen.
                        Heb er wel geteld 1 kunnen vinden, daar zat EDS helaas niet bij. ( was tuningfactory geloof ik )

                        Vandaag m’n EGR maar een compleet vervangen, ding gaf na schoonmaak nog steeds problemen.
                        Nu de nieuwe EGR klep er op zit…. geen problemen meer.

                        Zie fototje van oud en nieuw. Klep zit vol roet.

                        Zodra het gelukt is EGR uit te schakelen bij een Denso motor management laat ik het zeker weten.
                        Denso heeft de boel dus danig beveiligd dat het niet zomaar mogelijk is dingen aan te passen.

                        Groetjes
                        Marcel

                        #17665755
                        Marcel28
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          10 April 2007

                          Zijn hier verder nog vectra of signum rijders die problemen hebben met de EGR en die wat meer info hebben over het uitprogrameren van deze klep?
                          Bij welk type diesel en motormanagment kan dit gedaan worden?

                          Gr
                          Marcel

                          #17665756
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            uitprogrammeren alleen mogenlijk bij de 1.9 diesels, de 2.0 diesels kan dit niet bij.

                            Willem

                          12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.