egr klep opel signum

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum egr klep opel signum

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    aadenciska01
    Deelnemer

hallo,

ik ben voornemens om de egr klep van mijn signum uit te schakelen.
      heeft iemand hier ervaringen mee misschien?

heb hier veel over gelezen en het schijnt dat je vroeg of laat problemen krijgt met die klep.

met vriendelijke groet,

a de graaf

opel signum 1.9 cdti 150pk met 95000km uit 2007.

bij voorbaat dank voor degene die reageert.

GRSBK

Dat je er veel over gelezen hebt is dat specific over de Signum of algemeen.
        Want de EGR lees ik binnen Opel wel meer over dat deze kapot gaat.

DennisD
        Deelnemer

Mits je nog een DPF (roetfilter) hebt, welke standaard op een signum met de 1.9dth motor zit, zou ik je egr gewoon “aan” laten staan. Bij de regeneratie van het roetfilter word de egr klep gebruilt om de betreffende uitlaat temperatuur (650 gr) te behalen. Als je de egr eruit programmeert is de kans heel groot dat de temperatuur niet gehaald word en de regeneratie niet succesvol is met als gevolg dat je roetfilter verstopt raakt, met alle gevolgen van dien.

Wil je het echt dan kan je altijd het IPF systeem van EDS nemen hiermee kan je naast het chippen van je auto ook ervoor kiezen om de egr “uit” te zetten.

@GRSBK
          , de egr klep in de meeste motoren (niet specifiek opel) schijnt ERG gevoelig te zijn, LANG LEVE alle milieu eisen.

speaker
          Deelnemer

^^^ wat Dennis zegt ^^^ king:

aadenciska01
            Deelnemer

hallo,

bedankt voor jullie reacties.
              er is een hoop twijfel ontstaan bij mij. moet ik hem nu wel of niet uit schakelen ? :hmmz
              en bij twijfel moet ik het maar niet doen denk ik.

de optie van tunen bij eds hou ik nog even open. (zit in duitsland toch) en wat houdt dat ipf precies in ?

groetjes aadje

aadenciska01
              Deelnemer

@DennisD wrote:

Mits je nog een DPF (roetfilter) hebt, welke standaard op een signum met de 1.9dth motor zit, zou ik je egr gewoon “aan” laten staan. Bij de regeneratie van het roetfilter word de egr klep gebruilt om de betreffende uitlaat temperatuur (650 gr) te behalen. Als je de egr eruit programmeert is de kans heel groot dat de temperatuur niet gehaald word en de regeneratie niet succesvol is met als gevolg dat je roetfilter verstopt raakt, met alle gevolgen van dien.

Wil je het echt dan kan je altijd het IPF systeem van EDS nemen hiermee kan je naast het chippen van je auto ook ervoor kiezen om de egr “uit” te zetten.

@GRSBK
                , de egr klep in de meeste motoren (niet specifiek opel) schijnt ERG gevoelig te zijn, LANG LEVE alle milieu eisen.

bedankt voor je reactie dennis.
                wat houdt IPF precies in ?

gr aadje

speaker
                Deelnemer

IPF houdt in dat je een apparaatje thuisgestuurd krijgt , daarmee verbinding maakt met via je computer met EDS en dat hij zo getuned wordt.
                  Voordeel hiervan is dat je niet naar Duitsland hoeft ( tis net over de grens bij Arnhem ! ) en als je een keer een update krijgt bij de opeldealer , ben je niet je EDS software kwijt , maar kan je de ipf er weer aanhangen ( of gewoon niet naar de VOD gaan ! )

Het nadeel ( vind ik ) is dat je een mooi ritje naar Duitsland mist.
                  En dat het toch een leuke happening is om daar te zijn … en dat hij niet op de rollerbank gaat , zodat je niet weet hoeveel pk’s je precies hebt.
                  ( de mijne bleek de eerste dynorun ( rollerbank ) op 222pk te staan , dus die hebben ze ietsje terug gezet )
                  En…………………………….. je mist een heeel mooi ritje terug naar huis !!

Is echt een genot om daar weg te rijden , te voelen dat hij niet meer een hikje heeft bij 2000rpm en hij veel soepeler rijdt… en …………………………………………….. als je de 3 ( E35) oprijdt , je heerlijk in je stoel wordt gedrukt als je gas geeft en dat je wagen niet op lijkt te houden met sneller gaan !

HEERLIJK !!

DennisD
                  Deelnemer

^^^ wat Peter zegt ^^^ king: ;)

Met deze doelstelling heb ik hem ook aangeschaft, wel mis ik inderdaad een rollerbank uitdraai, maar opzich boeit het me niet zo gek veel, de auto rijd nu zoveel lekkerder en het verbruik is hetzelfde gebleven.

Hier nog wat handige links m.b.t het IPF systeem.

Eds zelf:
                    http://www.eds3.eds-motorsport.de/index.php/ipf-online-tuning-system” onclick=”window.open(this.href);return false;

gtssignum forum van iemand met een 1.9dt(j)
                    http://gtssignum.forumup.org/about2208-gtssignum.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Corsa opc
                    http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:SvQnLXa-j9AJ:www.corsa-d-drivers.nl/viewtopic.php%3Ff%3D30%26t%3D297+ervaring+ipf&cd=8&hl=nl&ct=clnk&gl=nl&source=www.google.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;

De keuze is reuze ;)

speaker
                    Deelnemer

Ohja.. en als je een roetfilter hebt , dan kan EDS deze ook zo programmeren dat deze vaker re-genereerd , zodat hij niet verstopt raakt !

DennisD
                      Deelnemer

Dit zit standaard in het IPF systeem :)

GRSBK
                          DennisD wrote:

@GRSBK, de egr klep in de meeste motoren (niet specifiek opel) schijnt ERG gevoelig te zijn, LANG LEVE alle milieu eisen.[/quote]

LANG LEVE DE OLD-TIMERS :jerry :jerry :jerry

aadenciska01
                          Deelnemer

@DennisD wrote:

Dit zit standaard in het IPF systeem :)

hallo Dennis, bedankt voor je reactie (geldt ook voor de anderen die gereageerd hebben natuurlijk)

dus als ik het goed begrijp kan ik met gebruik van het IPF systeem gewoon de EGR uitschakelen ? of zoals jij zegt dit zit al in de IPF verwerkt.

Ben inmiddels “over de streep” voor wat betreft dit systeem. Lees ook dat dit beter is dan de tunings die ze in ons kikkerlandje aanbieden.
                            Is misschien wel ietjes duurder maar dan heb je wel wat.

Heb ik nog 1 vraag. Na het ‘upgraden’van de Signum geeft de comp. dan nog wel de goeie waardes aan ? ik bedoel bijv. het verbruik enzo ?
                            Ga er wel vanuit omdat ik er niemand over hoor eigenlijk.

groetjes aadje

DennisD
                            Deelnemer

Met het egr systeem ben je in staat een bepaalde map (noagr staat er dan achter) deze uit te zetten, nogmaals doe dit niet als je roetfilter nog werkend is.

M.b.t het aangeven van het verbuik en de b.c merk ik geen verschil met hoe deze oorspronkelijk was. Hij geeft naar mijn mening nog steeds dezelfde onnauwkeurige waardes aan (grapje).

Hier trouwens nog een link naar de engelse partner van eds welke het systeem ook verkoopt.

http://www.regal-shop.co.uk/vauxhall/acatalog/SignumD_The_EDS_IPF.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

speaker
                              Deelnemer

Volgens mij werkt alleen Courtney sport in Engeland samen met EDS. ( maar mss hebben ze nu nog een partner gevonden !)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.