EGR klep Opel Frontera 2.2 benzine b.j. 2000

Forumindex Forums Modellen Antara, Frontera, Monterey, Campo, (offroads) EGR klep Opel Frontera 2.2 benzine b.j. 2000

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Leut1

Beste lezers,

Vorige week begon onze Frontera, vooral in de lagere toerengebieden, ineens onregelmatiger te lopen en moeite te hebben met het stationaire toerental op peil te houden.
      Tevens bleef het lampje van het motormanagementsysteem consequent branden. Bij het uitlezen in de garage bleek dat de EGR klep defect is (een wat bekendere Opel kwaal van dat type).
      Deze 2.2. benzinemotor ligt, naar mijn weten, ook in ieder geval in de Vectra en Omega.

Volgens het instructieboekje mag je, in verband met mogelijke schade aan de katalysator, nog maar zo weinig mogelijk rijden c.q. helemaal niet rijden. Nu komt echter het volgende probleem. Bij mijn zoektocht naar een nieuwe EGR klep voor dat type motor (onafhankelijk of het nou een Frontera, Omega of Vectra is), krijg ik telkenmale te horen dat deze nergens te verkrijgen zijn. Onderdelenlijnen, onderdelensites, onderdelenbedrijven etc. etc. Ja zelfs officiële Opeldealers kunnen een dergelijke klep niet leveren!
      Ik heb dus alles al afgebeld.

Ik zit dus met een hele nette Frontera die verder tip top in orde is, maar ik kan (beter) niet rijden omdat een dergelijke klep niet (meer) leverbaar is. Het is toch te gek voor woorden!
      Wat ik mij ook niet kan voorstellen is dat ik de enige van dat segment Opelrijders ben die met een defecte EGR klep zit.

Mijn vraag is dus, weet iemand een adres of bedrijf waar een dergelijk onderdeel nog te verkrijgen is zodat ik weer normaal met onze auto kan gaan rijden?

Alvast bedankt voor de tip/reactie!

GRSBK

Lijkt mij ook sterk dat die EGR nergens meer te krijgen is,
        maar goed als de dealer dat al weet te vertellen.

Weet niet of je in de buurt van Duitsland woont maar…

OPEL = Duits merk! (weten we natuurlijk)
        Probeer daar anders een Dealer, niet geschoten altijd mis!

SigNumberOne
        Deelnemer

heb je een Z22YH motor?
          op ebay zoeken in duitsland: abgasrückführungsventil of AGR of AGR Ventil

Denk dat ze je een nieuw uitlaatspruitstuk willen verkopen ;)
          misschien is ie nog schoon te maken?

voor de Z22YH: http://cgi.ebay.de/Opel-Vectra-C-2-2-16V-AGR-Ventil-Zafira-Signum-24404025-/380288260982?pt=DE_Autoteile&hash=item588af25b76″ onclick=”window.open(this.href);return false;

voor de Z22SE: http://cgi.ebay.de/AGR-Ventil-Opel-Astra-G-Vectra-B-C-Zafira-2-2-16V-/160489890462?pt=DE_Autoteile&hash=item255df1629e” onclick=”window.open(this.href);return false;

Leut1

Dank voor de tips!

Mijn Frontera heeft een Y22SE motor. Is dus even de vraag of die van de Zafira op past.
            Is ook de 2.2. benzine motor uiteraard.. De vraag is dan even of ie past natuurlijk..

Het uitlaatspruitstuk is onlangs al vervangen.. :-)

GRSBK

@Leut1 wrote:

Dank voor de tips!

Mijn Frontera heeft een Y22SE motor. Is dus even de vraag of die van de Zafira op past.
              Is ook de 2.2. benzine motor uiteraard.. De vraag is dan even of ie past natuurlijk..

Het uitlaatspruitstuk is onlangs al vervangen.. :-)

pas er maar mee op bij de dealer.. (het zijn boeven ze smeren van alles aan)
              ik spreek uit ervaring met een 2.2 benzine

Volgens een officieeele Opel dealer heb ik te horen gekregen dat een 2.2 benzine motor
              van opel de slechts ontworpen/gemaakte motor van opel is ooit.
              Deze motoren raken ook snel vervuild, als je er op tijd bij ben kun je een reinigingsmiddel
              door de brandstof doen (kosten 28 euro per flesje) wat zijn werk dan moet gaan doen doen.
              Het wil niet altijd zeggen dat dit zal helpen het kan ook zijn dat je motor
              2 keer zo’n behandeling moet ondergaan.

Dan nog maar niet te spreken over de wervelkleppen die vervuild raken :fy1
              Denk alleen dat jij die gelukkig voor jou nog niet hebt in jouw Frontera.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.