Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › EGR klep defect
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 juni 2009 om 09:05 #17289177
hallo is er iemand die mij kan zeggen of er voor een 2.0 DTI
van 2004 ook een plaatje bestaat om een EGR af te doppen ,,,?????WEET JIJ HET WIM V6
13 juni 2009 om 11:15 #17289178kan je niet afdoppen, motor gaat dan in noodloop, heb je geen vermogen meer.
Willem
14 juni 2009 om 19:11 #17289179HEB DAT AL EENS GEHAD ,heb het laten uitlezen,
egr was blijven hangen,wegens vuil
is uitgeblazen en en geolied en ging terug goed
zou hem willen kuisen,is dat lang werk en kost dat veel in de opel garage????
wat moet ik allemaal kuisen ,heeft er iemand fotos van die onderdelen?dank bij voorbaat:D
bedankt om op vorige te antw wim:thumbup14 juni 2009 om 19:47 #17289180ik ben niet geheel bekend met deze diesels, maar wel bij het probleem…
meer bij de BMW 2.0 diesels.
Willem
18 juni 2009 om 08:56 #17289181Bij mn OPC is de EGR klep al vanaf koop af aan defect… merk er niets van, krijg ook geen storing..
18 juni 2009 om 08:58 #17289182Heeft een Z20LET eigenlijk een EGR?
19 juni 2009 om 17:46 #17289183origineel gepost door wim-v6
alleen de pasvorm van de X18XE / X20XEV / X22XE / Y22XE / Z22XE is anders.Willem
Klopt idd
26 juni 2009 om 10:35 #17289184Heb een astra station x2.0dtl (1998)
lees niks in dit forum over deze diesel.
bijna geen vermogen meer , mm lampje brandt regelmatig , als ik dan gas geef gaat het lampje uit , maar geen extra vemogen,het lijkt wel een slak.
lmm is al een keer vervangen , geen resultaat.
Kan het aan de egr klep liggen , en zoja is deze ook af te doppen??????1 juli 2009 om 14:34 #17289185Sorry mensen had deze topic nog niet gezien….
zit met hetzelfde probleem…zie bij Tigra….
1 juli 2009 om 14:38 #17289186heb net gebeld naar de Opeldealer voor zo’n afdopplaatje…daar zit wel 1 gat in in plaats van dat die helemaal dicht is…..gaat dit wel werken dan?
zoek nog steeds iemand die dit voor mij wilt doen…..;)
ben er gister al genoeg bezig geweest..kreeg het echt niet voor elkaar!!:cry:cry:cry:cryben al zelf bezig!!!:angel
1 juli 2009 om 18:20 #17289187waar woon je dan kan het wel even voor je doen
1 juli 2009 om 19:22 #17289188origineel gepost door Baz
waar woon je dan kan het wel even voor je doenASSEN:thumbup
2 juli 2009 om 18:46 #17289189ben zelf bezig met de EGR af te doppen!!!:thumbup
update..hoe ik dat ga doen staat bij topic van Tigra!! met pic’s:afro
22 juli 2009 om 09:55 #17289190Ik woon zelf in Roermond, iemand een goed adres voor problemen met de EGR? Betreft een 1.7 CDTI Meriva en ben die lampjes op het display spuugzat:swear.
3 augustus 2009 om 17:45 #17289191Gisteren de EGR afgedicht bij een X22XE motor van mijn Sintra, ga helaas geen soelaas. Heb simpelweg het blik van een blikje op maat geknipt (pas op scherp!!!), was met een half uurtje gefixed. Ik heb het ingesmeerd met siliconenkit voor magnetrons en ovens, is tot 260 graden hittebestendig, leuk alternatief voor vloeibare pakking.
Flippie
13 augustus 2009 om 16:44 #17289192origineel gepost door nm2612
Ik woon zelf in Roermond, iemand een goed adres voor problemen met de EGR? Betreft een 1.7 CDTI Meriva en ben die lampjes op het display spuugzat:swear.Moet je Paashaas even een U2U sturen, die is bekend met Opel in Roermond.
Paashaas vind je vooral in het Vec gedeelte.16 augustus 2009 om 09:42 #17289193klaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr:D
25 augustus 2009 om 22:41 #17289194Iemand een idee of dit kan met een 1.9 CDTi 100pk/74kW, van een Vectra C?
Had namelijk van de week het lampje branden van het ‘uitlaatgassysteem’ en bleek dat de kabel die op de egr zat was losgekomen, blijkbaar was die veiligheid ergens der uit geflikkerd.
Feit is wel dat men Vectra ineens veel beter trekt en minder verbruikt.Ik zou natuurlijk gewoon die kabel eruit kunnen laten, maar dan zit ik met de foutmelding.
Dus ik zou graag effe weten of dit voor deze motor ook mogelijk is. :wors15 oktober 2009 om 19:07 #17289195Ik weet dat de saabdiesel veel gemeenschappelijk hebben met de opeldiesels. Bij de Saabs zijn er veel EGR problemen. Zijn er handleidingen beschikbaar om de EGR te reinigen bij de verschillende opelmotoren. Ik heb zelf een 1.9 CDTI in een zafira B en zou preventief het boeltje willen schoon maken vooraleer in aan het chippen sla.
16 april 2010 om 07:18 #17289196Hallo
Ik wil ook mijn egr klep afdichten, veel herkenbare problemen lees ik.
ik heb een 1.6 16v 1999, x16xel. (LPG)
Kan ik deze ook afdichten? en deze zit ook bij het injectie gedeelte? ik heb al even op TIS gekeken, maar kon het niet 123 vinden, iemand ideeen/sugesties?bedankt!
hieronder nog een foto
22 april 2010 om 10:00 #17289197Ik heb gisteren bij mijn x12sz motortje ook de EGR afedopt met het originele dunne, zwarte Opel afdichtplaatje.
Probleem met de auto: inhouden en EGR foutcode. De EGR was erg vervuild en kon niet meer mooi vrij bewegen. In eerste instantie heb ik de EGR schoongemaakt (heel grondig), en deze was weer als nieuw. Bewoog ook weer heel soepel. Na montage van de schoongemaakt EGR hield de wagen nog altijd in.
Symptomen: zeer aanwezige benzinelucht (onvolledige verbranding?) bij verwijderen luchtfilterkap / kap over de inspuit en EGR, weinig vermogen in lage toeren, slecht oppakken na bijvoorbeeld terugschakelen naar de 2e versnelling, niet soepel doortrekken maar een beetje stotterend).
Helaas gaat na het afdoppen bij alle wat langere ritjes het motormanagement lampje weer branden. Ook lijkt de auto nog meer in te houden dan voorheen.
Moet ik de standaard EGR pakking er weer tussen doen (dus niet afdoppen)? En wat kan nog meer het probleem bij het inhouden zijn? Bougiekabels zijn al vervangen, bougies zien er goed uit. Gasklep(huis) is schoon, geen kapotte/poreuze vacuumslangetjes. Brandstoffilter is vervangen.
Hoop dat iemand me goede raad kan geven.
27 april 2010 om 20:52 #17289198Zoooooo, lange topic volledig doorgelezen (misschien ff opschonen mod.) en veel gegoogled.
Ik heb ook een EGR storing, namelijk: P0404 is Exhaust Gas Recirculation range / performance.
Het gaat om een Z22SE.Dit is het verhaal:
Tijdje geleden: Na rit van 15 km oid (snelweg) gaat op afrit motor onregelmatig lopen. staat te halen.
MSL brand, foutcode P0404. Bij volgende (koude) start loopt auto weer prima, tot na de rit op de snelweg.
Dus weer hetzelfde verhaal.** Mijn diagnose: Bij rit op snelweg gaat bij deellast EGR open, maar kan niet meer dicht waardoor stationair motor onregelmatig gaat lopen ivm ‘valse lucht’. **
Foutcode gewist, maar komt toch weer terug en probleem is niet verholpen.
Later een plaatje (dicht) ertussen gemaakt.
Auto rijdt perfect, maar MSL blijft branden.
Auto blijft goed rijden voor 2 weken lang ondanks MSL.Tot gisterochtend. Bij de koude start blijft motor hoog stat. RPM draaien en motor heeft geen vermogen. Auto wil ook niet harder dan 50 km/u.
Daarna loopt auto stat. slecht en onregelmatig.
Auto uitgezet en opnieuw gestart en loopt weer prima.** Ik heb even contact gehad met dealer, Hij zei het volgende: Waarschijnlijk was het een noodloop van gisterochtend. Dicht plaatje zou niet kunnen volgens hem. Als EGR opengaat moet MM verschil zien qua luchtinlaat tov dichte EGR klep. **
Vanavond EGR klep schoongemaakt met kruipolie en getest op werking (openen en sluiten) dmv 12V op buitenste polen van stekker. Opent prima naar buiten. Dit betekent dat hij het dichte plaat niet kon openen.
**Zou dit de reden zijn waarom MSL direct weer ging branden (2 weken geleden)? **
o Dus de vraag is nu, wat is de (beste) oplossing?
o Nieuwe EGR klep á €269,- ex BTW. monteren met kans dat deze in de toekomst ook weer kapot gaat.
o EGR cheater monteren
o Plaatje ertussen met 1 gat zodat EGR vrij kan bewegen, maar geen doorlaat heeft naar de inlaat.Alvast bedankt!
11 mei 2010 om 19:40 #17289199is er een oplossing voor de EGR klep van een corsa 1.3 Cdti van 10/2004 met moter Z13DT, ERG klep zit op een slecht bereikbare plaats en de garage doet er bijna een dag over om te kuisen, moest nog redelijk veel demonteren om aan de ERG klep te geraken doen 12000 Km in één jaar, rij rustig en is al tweede schoonmaak ervan, kan ik deze ook afdoppen al dan niet met aangepaste software?
13 mei 2010 om 18:14 #17289200origineel gepost door Stefaan72
is er een oplossing voor de EGR klep van een corsa 1.3 Cdti van 10/2004 met moter Z13DT, ERG klep zit op een slecht bereikbare plaats en de garage doet er bijna een dag over om te kuisen, moest nog redelijk veel demonteren om aan de ERG klep te geraken doen 12000 Km in één jaar, rij rustig en is al tweede schoonmaak ervan, kan ik deze ook afdoppen al dan niet met aangepaste software?Rij Rustig!? Trap hem juist zo nu en dan eens op de staart.
Brand hij lekker schoon. Juist door rustig rijden en ook door het “nieuwe rijden”vervuilen die dingen eerder.1 juni 2010 om 18:02 #17289201heel het topic gelezen en al velen anderen forums
ik heb een corsa X1.6XE met natuurlijk ook dat egr probleem.nou zij de dealer dat je de egr kan afdoppen en dan ook softwarematig uitschakelen zodat dat lampje dus niet gaat branden maar wat is nu de beste optie want zo te lezen zijn er ook bij het afdoppen nog wel eens problemen
en kan je t beste afdoppen met of zonder gaatje ?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.