Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › EGR klep defect
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 april 2008 om 15:34 #17289152
JIPPIE!!!! De Astra rijdt weer zoals het moet! Het was precies wat ik dacht dat het was…..de bobinebrug. Inmiddels is die vervangen en hij gaat weer van kiet. Je moet gewoon oppassen met optrekken, eerst moest je toeren maken om weg te rijden en had je alsnog het idee te moeten duwen. Nu ga je als je niet oppast met piepende banden de straat uit (beetje overdreven, het blijft een 1.6 hè) Maar we zijn weer helemaal happy, happy, joy, joy:D:D:D
9 mei 2008 om 21:21 #17289153Elders op het forum al eens een vraag gesteld over het horten en stoten bij file rijden
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=88513
Kreeg daar al de tip dat het misschien de egr zou kunnen zijn. motor is 1.2 16v corsa b.
Als ik weet wat te demonteren zou ik wel eens een kijkje willen nemen om te zien hoe vies alles is. Heb de auto nog niet zo lang en hij heeft ook maar 48000 op de teller. Dan denk ik dat er best wat korte ritjes mee zijn gemaakt, dus dat geeft misschien ook extra vervuiling.
Iemand misschien een paar foto;s of een link naar een how to ?
Alvast bedankt
10 mei 2008 om 07:46 #17289154t is weer ff geleden maar goed.
het schijnt bij mij niet de egr te zijn maar wat anders de lambdasensor heb ik vervangen. volgende project word de spruitstukinlaatpakking. aangezien dat mijn astra ook nog wel eens af slaat als ik bij het stoplicht weg wil rijden.mijn motor valt uit zonder dat je het merkt echt heel vreemd.
maar goed. ik las nog iets over een bobinebrug maar wat is dan een bobinebrug wat doet die?nou tot laters en voor iedereen die gaat afdoppen sterkte ermee ik begin er niet an
23 juni 2008 om 20:04 #17289155ik kan me ook aanmelden bij de club. Ik heb een corsa gsi uit begin 99. Weet iemand waar die klep precies zit en of het fatsoenlijk zelf te doen is. En moet ik een plaatje hebben met of zonder gat erin? (welk bestelnummer?)
20 augustus 2008 om 20:23 #17289156Ben nieuw op het gebied van opel, en dan met name de corsa.
Ben sinds deze week eigenaar van een opel corsa uit 2000 met een 1.4 16v (x1.4xe heb ik het vermoeden).
De corsa heeft nog geen 42.000 aantoonbare kilometers gelopen, maar zoals ik al eens meegekregen heb schijnt dus de EGR (als je ervoor staat rechts van het blok) nog wel eens problemen te geven.
Voorkomen is beter dan genezen is mij altijd geleerd en ik vraag daarom hier ook maar: Is dit zo’n naar binnen of naar buiten gaande pin/pal en moet ik een plaatje met of zonder gat hebben?
Foto’s in dit topic werken niet dus een duidelijke foto zou van mijn kant op prijs gesteld worden :D
Alvast bedankt.22 augustus 2008 om 18:54 #17289157Wie in de kop van noord holland kan/wil mij helpen met het reinigen/afdoppen van mijn EGR?
Heb nu sinds een 2tal maanden een X14XE Corsa B Sport waarvan, volgens mij, de EGR slechter wordt.
In het begin viel het wel mee.. maar de laatste tijd schokt hij steeds vaker :( ….
wie o wie :)
( heb nog wel meer dingetjes waar ik hulp bij kan gebruiken.. maar tis een begin zo toch? ;) )
29 januari 2009 om 16:11 #17289158heeft de x12xe ook een egr?? en is deze af te doppen dmv pakking ??
wilt af en toe nog weleens inhouden in lage toeren..
zowieso eens laten uitlezen..
maar zit hij erop??29 januari 2009 om 16:28 #17289159nou zijn er zoveel mensen die het al hebben gedaan
maak er dan gelijk even foto’s van en een how to :sleeping:sleeping:sleeping:sleeping30 maart 2009 om 13:48 #17289160Mijn X16XE heeft dus ook een kut EGRklep. Nu wil ik dat ding af gaan doppen om maar gewoon van het gezeik af te zijn. Daarbij moet ook even de gasklep + inlaat schoongemaakt worden.
Is dit zelf makkelijk te doen? Zo ja, hoe? Zo nee, kut.
30 maart 2009 om 16:28 #17289161origineel gepost door PRObin
Mijn X16XE heeft dus ook een kut EGRklep. Nu wil ik dat ding af gaan doppen om maar gewoon van het gezeik af te zijn. Daarbij moet ook even de gasklep + inlaat schoongemaakt worden.Is dit zelf makkelijk te doen? Zo ja, hoe? Zo nee, kut.
Is wel te doen.
als je dunne armpjes met dunne vingers heb, is dat wel een voordeel.
Grootste probleem is namelijk ruimte..
1. verwijder kap met tekst (OPEL of ECOTEC)
2. Demonteer bovenhelft inlaat, slangklem bij gasklep los, boutjes bovenop inlaat los
3. Nu kun je de EGR en gasklep zien, en er enigzins bij.
4. demonteer deze
5. reinig EGR stappenmotor en Gasklep
6. Monteer EGR terug met dichte pakking
7. monteer rest terug
8. gebruik nieuwe pakking tussen inaat helfden
Willem
31 maart 2009 om 20:40 #17289162Klinkt opzich wel makkelijk. Overmorgen gaat er een nieuwe Dynamo in en dan ga ik er aan beginnen. Ik zal proberen om foto’s te maken, maar eerst maar even kijken of het gaat lukken :P.
13 april 2009 om 10:20 #17289163EVT een oplossing
origineel gepost door Baz
EGR Bypass voor veel opel modellen oa Astra F, G met de X14XE, X16XE, X16XEL, X16SZR en ook groter motoren ook X20XEV, X25XE, X30XE enz.
Deze hebben allemaal hetzelfde type egr klep en vaak problemen dat deze vervuilen waardoor de motor begint te bokken ed.De opeldealer monteert vaak een nieuwe EGR maar deze zijn behoorlijk duur en kunnen naar 30000km (en al eerder)al weer problemen geven.
Bij de Dealer is ook een afdichtplaatje te koop (of zelfbouw)maar dit veroorzaakt bij veel motoren een storing waardoor het storings lampje zal gaan oplichten wanneer er afgeremd wordt op de motor.
Met deze bypass zal uw EGR niet meer vervuilen en zal er geen storingslampje gaan branden.
30 euro
Inc langere bouten, 2 pakkingen en verzendkosten binnen Nederland13 april 2009 om 10:40 #17289164de oplossing ja:D:D:D:D:D
13 april 2009 om 19:56 #17289165ja het werkt wel
19 april 2009 om 13:26 #17289166Daar zou ik wel wat meer van willen weten. 30,- is een stuk goedkoper dan een nieuwe EGR-klep. Auto rookt nu ontzettend. Stationair draaien een klein beetje en met veel toeren komen er gewoon dikke zwarte rookpluimen uit.
Denk dat dit ook wel kut is voor je cilinders/zuigers.
19 april 2009 om 19:33 #17289167proberen kan idd als het niet werkt en je stuurt het terug krijg je je geld ook weer kan evt ook inbouwen en je auto uitlezen en resetten
16 mei 2009 om 10:54 #17289168Zal dit topic even aanvullen met wat leuke plaatjes, van mijn X25XE.
Ik heb er bij het afdoppen voor gekozen om een originele pakking en dichtplaat te halen bij de VOD.
Ben erg blij met deze nieuwe dealer Opel Nijs in Someren en betaalde slechts 12 euro voor de twee RVS plaatjes.Je kan bij dit plaatje nog de originele bouten gebruiken, maar ik heb toch langere gepakt omdat ik de draad volledig wil benutten in de aansluitflens.
29 mei 2009 om 18:57 #172891693 juni 2009 om 18:08 #17289170KAN JE EEN 2.O DTI OOK DICHT MAKEN
OF MOET IK HEM KUISEN?KAN IK HEM ER ZOMAAR AFHALEN?IS DIT MOEILIJK BIJ EEN ZAFIRA 2.O DTI
DANK BIJ VOORBAAT:P3 juni 2009 om 18:17 #17289171wie kan er aan een afdekzeil voor de koffer van mijn zafira geraken?
of wie weet er een goed adres,?5 juni 2009 om 15:15 #172891725 juni 2009 om 21:31 #17289173origineel gepost door Baz
EVT een oplossingorigineel gepost door Baz
EGR Bypass voor veel opel modellen oa Astra F, G met de X14XE, X16XE, X16XEL, X16SZR en ook groter motoren ook X20XEV, X25XE, X30XE enz.
Deze hebben allemaal hetzelfde type egr klep> C14NZ C14SE C16NZ C16SE E16SE C16SEI C18NZ zijn gelijk aan elkaar (vacuum)
> EGR klep van de X12SZ X14SZ X14NZ X14XE X16SZ X16XE X16XEL-I zijn gelijk aan elkaar (elektrisch)
> EGR klep van de X18XE X20XEV X22XE Y22XE zijn gelijk aan elkaar. (Elektrisch / vacuum)
> EGR klep van de X25XE en X30XE zijn gelijk aan elkaar (Elektrisch)
> EGR klep van de Z14XE X16XEL-II Z16SE Z16XE X18XE1 Z18XE is gelijk aan elkaar (elektrisch)
Een EGR van een 1.6 past niet op een X20XEV of V6….
Willem
10 juni 2009 om 16:11 #17289174ik ben in het bezit van een opel vectra 1,8iNZ bouwjaar 92
kan iemand mij laten zien waar de egrklep bij dit soort motoren zit
en hoe ik deze kan schoonmaken /afsluiten is beter heb ik vernomen weet alleen niet waari moet zoeken om dat k….. ding te vinden misschien plaatjes erbijbedankt alvast
richard10 juni 2009 om 17:23 #17289175origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door Baz
EVT een oplossingorigineel gepost door Baz
EGR Bypass voor veel opel modellen oa Astra F, G met de X14XE, X16XE, X16XEL, X16SZR en ook groter motoren ook X20XEV, X25XE, X30XE enz.
Deze hebben allemaal hetzelfde type egr klep> C14NZ C14SE C16NZ C16SE E16SE C16SEI C18NZ zijn gelijk aan elkaar (vacuum)
> EGR klep van de X12SZ X14SZ X14NZ X14XE X16SZ X16XE X16XEL-I zijn gelijk aan elkaar (elektrisch)
> EGR klep van de X18XE X20XEV X22XE Y22XE zijn gelijk aan elkaar. (Elektrisch / vacuum)
> EGR klep van de X25XE en X30XE zijn gelijk aan elkaar (Elektrisch)
> EGR klep van de Z14XE X16XEL-II Z16SE Z16XE X18XE1 Z18XE is gelijk aan elkaar (elektrisch)
Een EGR van een 1.6 past niet op een X20XEV of V6….
Willem
klopt maar de bypass past er wel op gaat alleen om bouwvorm
10 juni 2009 om 19:19 #17289176alleen de pasvorm van de X18XE / X20XEV / X22XE / Y22XE / Z22XE is anders.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.