EGR klep defect

Forumindex Forums Techniek Ecotec EGR klep defect

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 237)
  • Auteur
    Berichten
  • #17289077
    corsaracer
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 January 2005

      Origineel gepost door BTM
      Kan bij een Corsa 1.4 16v uit 2002 ook de EGR dichtgemaakt worden met een plaatje?

      B.v.d.

      BTM

      ja kan ook maar voor de Corsa C kun je zelfs de hele egrklep weghalen en het software matig laten aanpassen bij de dealer

      #17289078
      ThaVerbV6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Is lfr hetzelfde als de egrklep?

        #17289079
        corsaracer
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 January 2005

          nee!!!!

          #17289080
          GSi-Driver
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Heb net een Astra F uit ’96 met X16XEL motor uitgelezen en kreeg foutcode 1405:

            Positiesensor uitlaatgasrecirculatieklep.

            Is dat ook de EGR?? En zo ja, is deze bij een X16XEL ook af te doppen, en hoe??

            #17289081
            corsaracer
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 January 2005

              volgens mij kun je deze ook gewoon afdoppen zoals de rest van de egr kleppen gewoon een dichte pakking ertussen:hmmz

              #17289082
              corsaracer
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 January 2005

                volgens mij kun je deze ook gewoon afdoppen zoals de rest van de egr kleppen gewoon een dichte pakking ertussen:hmmz

                #17289083
                ThaVerbV6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  is dit nou een LFR of een EGR klep

                  #17289084
                  mark 5t
                    Lid sinds:
                    11 February 2005

                    die foto op de vorige pagina is erg duidelijk maar waarom zo moeilijk doen allemaal ?
                    je kan toch gewoon die vacuum slang afdoppen met een boutje en klaar is kees?
                    o ja ik heb een 2,0 L 16v ecotec van 1998

                    #17289085
                    pigeon
                      Lid sinds:
                      2 April 2006

                      Origineel gepost door mark 5t
                      die foto op de vorige pagina is erg duidelijk maar waarom zo moeilijk doen allemaal ?
                      je kan toch gewoon die vacuum slang afdoppen met een boutje en klaar is kees?
                      o ja ik heb een 2,0 L 16v ecotec van 1998

                      Ik heb dezelfde motor als jou en ben beneuwd welk vacuumslangetje het is??

                      #17289086
                      Speedy007
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        15 September 2005

                        onder je inlaatspruitstuk. Moeten een paar dinge weggenomen worde om er bij te kunne zoals, inlaatspruitstuk,mapsensor,reservoirtje…

                        gewoon een plaatje tussen zetten. Zit vast met 2 torxschroeven…

                        Mijn EGR klep is ook afgedopt en heeft me nix gekost:P Vermogenwinst moet je er wel niet echt van verwachten. Eerst ga je denken “ow ik trek wat vlotter” maar ff later merk je er niets meer van.

                        #17289087
                        ThaVerbV6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Hoe kan je die verdomde stofzuiger uitschakelen? Kan dat wel? En kan dit kwaad?

                          #17289088
                          willarvonk
                            Lid sinds:
                            15 August 2004

                            Ehm, nou bij mij is dit de actuator van de stationair regeling. Oftewel de klep die zorgt dat je motor stationair blijft lopen via een omleiding als je gasklep dicht staat. (dus geen EGR klep)

                            EGR staat voor Exhaust Gas Recirculation. Dus uitlaatgasrecirculatie. Door wat verbrand uitlaatgas terug te voeren in de cilinder wordt de verbrandingstemperatuur lager (uitlaatgas verbrand immers niet). Door de lagere verbrandingstemperatuur heb je een lagere NOx emissie. Daarom zit het erop, maar eigenlijk wil je dat helemaal niet. Je bent o.a. je inlaatspruitstuk en inlaatkleppen en poorten aan het bevuilen met kool enz. Dus eraf met die rommel !!! Inderdaad heb je geen vermogenswinst omdat bij de meeste personenwagens de EGR klep bij vol gas dicht staat. Dus bij vol vermogen kreeg en krijg je altijd frisse lucht. Echter bij halfgas zul je merken dat de auto iets lekkerder trekt. Sowieso loopt ie bij mij lekkerder zonder die shit (opel vectra 2.0 16v). Dit alles geheel volgens mijn eigen mening, ik vertegenwoordig hier niemand. :angel:angel

                            Succes!!

                            Origineel gepost door Sjakie187
                            is dit nou een LFR of een EGR klep

                            #17289089
                            red astra
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              Origineel gepost door corsasport
                              Iemand toevallig ookal een X16XEL afgedopt??? Ik heb vernomen dat dit mogelijk niet samen ging met de software.

                              heb dat toen ook bij mijn vectra laten doen.., en had nergens last van :cool:

                              heb ff een picca gemaakt van me EGR waar die nu zit :D

                              :thumbup :cool:

                              #17289090
                              tijgetje57
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                7 July 2004

                                Hoi mensen,

                                mijn klantenbindingslampje gaat steeds aan en als die aangaat trap ik op het gas en dan is ie weer uit maar als ik op de 3500 toeren zit dan klap plof dan gaat hij in de noodloop klantenbindingslampje blijft aan het het rijd gigantisch T***(piep):thumbdown:(

                                Weet iemand wat dit kan zijn?

                                Ik heb ook een egr klep maar die blaast de lucht nog een keer door de turbo heen de vacuumklep is al vervangen de turbo komt nu wel goed bij maar bij 3500 toeren gebeurd bovenstaande.

                                hopelijk weet iemand wat want het klantenbindingslampje heeft me intussen al rond de 100 pleuro’s gekost aan uitlezen en de vacuumklep koste 164 eutjes……

                                ik hoor het wel even via de u2u.:hmmz

                                #17289091
                                CossieA3
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  31 August 2005

                                  HEEFT IEMAND EEN FOTO VAN de egr klep bij een c18xe motor, enheeft toevallig z,on plaatje liggen dan wil ik hem ook afdoppen.

                                  #17289092
                                  Corsa_GSi
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    @GSi-Driver EGR is af te doppen, X16XEL is gelijk aan X16XE, op de software na (iets minder vermogen, maar meer koppel). Dus gewoon af te doppen.

                                    @Sjakie187 Stofzuiger kan gewoon weg, ding heet eigenlijk secondaire luchtpomp. Ik rijdt al 2 jaar geheel zonder (x16xe).


                                    @CossieA3
                                    FF zoeken hoe je zo’n plaatje zelf kan maken, heb ik al is ergens gepost.

                                    #17289093
                                    CossieA3
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      31 August 2005

                                      volgens mij heeft mijn c18xe geen ERG- klep. kan hm helaas niet vinden op de plek waar ie moet zitten.

                                      kan dat???????

                                      #17289094
                                      Corsa_GSi
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        Dik genoeg zodat het niet kan smelten.

                                        #17289095
                                        Corsa_GSi
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          Je kan het testen:
                                          motor en contact uit
                                          stekker van egr loshalen
                                          en weer rijden, dan merk je het verschil tussen een rotte en niet werkende / goede egr.
                                          ;)

                                          #17289096
                                          Peter uit Soest
                                            Lid sinds:
                                            8 July 2004

                                            Origineel gepost door Corsa_GSi
                                            Je kan het testen:
                                            motor en contact uit
                                            stekker van egr loshalen
                                            en weer rijden, dan merk je het verschil tussen een rotte en niet werkende / goede egr.
                                            ;)

                                            Maar zo’n ding kan toch stuk zijn terwijl ie open staat of terwijl ie dicht staat? Ik las dat als je de stekker eraf haalde dat je een storingslampje kreeg die je dan weer bij de dealer voor geld moet laten resetten.
                                            Stel dat je dat zou testen met de gevolgen erbij van dat lampje, dan kan je dat dus alleen testen bij een gezonde EGR, want hoe een kapotte staat (open/dicht) kan je dus niet zien.

                                            #17289097
                                            wim-v6
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              12 August 2005

                                              Origineel gepost door Peter uit Soest

                                              Origineel gepost door Corsa_GSi
                                              Je kan het testen:
                                              motor en contact uit
                                              stekker van egr loshalen
                                              en weer rijden, dan merk je het verschil tussen een rotte en niet werkende / goede egr.
                                              ;)

                                              Maar zo’n ding kan toch stuk zijn terwijl ie open staat of terwijl ie dicht staat? Ik las dat als je de stekker eraf haalde dat je een storingslampje kreeg die je dan weer bij de dealer voor geld moet laten resetten.
                                              Stel dat je dat zou testen met de gevolgen erbij van dat lampje, dan kan je dat dus alleen testen bij een gezonde EGR, want hoe een kapotte staat (open/dicht) kan je dus niet zien.

                                              Kan je wel zien als je hem demonteerd, en bij de V6 kost dat zon 5 minuten tijd.

                                              Willem

                                              #17289098
                                              Corsa_GSi
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                30 June 2004

                                                Het gaat erom dat de computer dan ziet dat er helemaal geen egr meer aanzit (kabel is los). En dat loshalen daarvan moet bij uitgezette motor, want mocht ernog beweging inzitten dan blijft hij tenminste in dichte stand!
                                                En storingslampje gaat branden ja, dat is toch logisch.
                                                En dat resetten, desnoods gewoon 15 minuten accu losgooien is alles gereset, niet zo janken :sleeping

                                                En BTW dat losmaken van de egr kabel, dat deed mijn dealer toen die bij mij kapot was en hij hem niet direct kon vervangen king:

                                                #17289099
                                                Mano-16v
                                                  Lid sinds:
                                                  25 May 2006

                                                  Dus is dit nou wel oke voor x16xe motor of niet? Ben namelijk net bij de dealer geweest voor dit plaatje en hun zeggen van niet, software moet aangepast worden en blabla…Ik had een oude type EGR??

                                                  Tigra 1.6 16v, uit 95? Wel of niet egr afdoppen zonder problemen, met een meriva z16se plaatje??

                                                  Mvg,

                                                  manuel.

                                                  #17289100
                                                  Mano-16v
                                                    Lid sinds:
                                                    25 May 2006

                                                    Oke plaatje erop en tadaaa……lampje aan :cry, nu 2de egr eraan hangen??:hmmz

                                                    #17289101
                                                    johvdijk79
                                                      Lid sinds:
                                                      21 July 2006

                                                      Origineel gepost door phoenix
                                                      hierbij nog ff het beloofde bestel nummer:
                                                      58 51 970

                                                      suc 6!!!

                                                      Is die egr gelijk van maatvoering vergeleken met bijv. de x1.8xe16???
                                                      In dat geval, bedankt voor de tips en het nummer!

                                                    25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 237)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.