Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › EGR klep defect
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 mei 2006 om 14:15 #17289077
Origineel gepost door BTM
Kan bij een Corsa 1.4 16v uit 2002 ook de EGR dichtgemaakt worden met een plaatje?B.v.d.
BTM
ja kan ook maar voor de Corsa C kun je zelfs de hele egrklep weghalen en het software matig laten aanpassen bij de dealer
2 mei 2006 om 16:08 #17289078Is lfr hetzelfde als de egrklep?
2 mei 2006 om 16:49 #17289079nee!!!!
4 mei 2006 om 10:49 #17289080Heb net een Astra F uit ’96 met X16XEL motor uitgelezen en kreeg foutcode 1405:
Positiesensor uitlaatgasrecirculatieklep.
Is dat ook de EGR?? En zo ja, is deze bij een X16XEL ook af te doppen, en hoe??
5 mei 2006 om 06:28 #17289081volgens mij kun je deze ook gewoon afdoppen zoals de rest van de egr kleppen gewoon een dichte pakking ertussen:hmmz
5 mei 2006 om 06:28 #17289082volgens mij kun je deze ook gewoon afdoppen zoals de rest van de egr kleppen gewoon een dichte pakking ertussen:hmmz
5 mei 2006 om 18:45 #17289083is dit nou een LFR of een EGR klep
5 mei 2006 om 21:32 #17289084die foto op de vorige pagina is erg duidelijk maar waarom zo moeilijk doen allemaal ?
je kan toch gewoon die vacuum slang afdoppen met een boutje en klaar is kees?
o ja ik heb een 2,0 L 16v ecotec van 199810 mei 2006 om 04:05 #17289085Origineel gepost door mark 5t
die foto op de vorige pagina is erg duidelijk maar waarom zo moeilijk doen allemaal ?
je kan toch gewoon die vacuum slang afdoppen met een boutje en klaar is kees?
o ja ik heb een 2,0 L 16v ecotec van 1998Ik heb dezelfde motor als jou en ben beneuwd welk vacuumslangetje het is??
10 mei 2006 om 06:52 #17289086onder je inlaatspruitstuk. Moeten een paar dinge weggenomen worde om er bij te kunne zoals, inlaatspruitstuk,mapsensor,reservoirtje…
gewoon een plaatje tussen zetten. Zit vast met 2 torxschroeven…
Mijn EGR klep is ook afgedopt en heeft me nix gekost:P Vermogenwinst moet je er wel niet echt van verwachten. Eerst ga je denken “ow ik trek wat vlotter” maar ff later merk je er niets meer van.
11 mei 2006 om 16:21 #17289087Hoe kan je die verdomde stofzuiger uitschakelen? Kan dat wel? En kan dit kwaad?
12 mei 2006 om 09:24 #17289088Ehm, nou bij mij is dit de actuator van de stationair regeling. Oftewel de klep die zorgt dat je motor stationair blijft lopen via een omleiding als je gasklep dicht staat. (dus geen EGR klep)
EGR staat voor Exhaust Gas Recirculation. Dus uitlaatgasrecirculatie. Door wat verbrand uitlaatgas terug te voeren in de cilinder wordt de verbrandingstemperatuur lager (uitlaatgas verbrand immers niet). Door de lagere verbrandingstemperatuur heb je een lagere NOx emissie. Daarom zit het erop, maar eigenlijk wil je dat helemaal niet. Je bent o.a. je inlaatspruitstuk en inlaatkleppen en poorten aan het bevuilen met kool enz. Dus eraf met die rommel !!! Inderdaad heb je geen vermogenswinst omdat bij de meeste personenwagens de EGR klep bij vol gas dicht staat. Dus bij vol vermogen kreeg en krijg je altijd frisse lucht. Echter bij halfgas zul je merken dat de auto iets lekkerder trekt. Sowieso loopt ie bij mij lekkerder zonder die shit (opel vectra 2.0 16v). Dit alles geheel volgens mijn eigen mening, ik vertegenwoordig hier niemand. :angel:angel
Succes!!
Origineel gepost door Sjakie187
is dit nou een LFR of een EGR klep24 mei 2006 om 11:01 #17289089Origineel gepost door corsasport
Iemand toevallig ookal een X16XEL afgedopt??? Ik heb vernomen dat dit mogelijk niet samen ging met de software.heb dat toen ook bij mijn vectra laten doen.., en had nergens last van :cool:
heb ff een picca gemaakt van me EGR waar die nu zit :D
:thumbup :cool:
21 juni 2006 om 11:02 #17289090Hoi mensen,
mijn klantenbindingslampje gaat steeds aan en als die aangaat trap ik op het gas en dan is ie weer uit maar als ik op de 3500 toeren zit dan klap plof dan gaat hij in de noodloop klantenbindingslampje blijft aan het het rijd gigantisch T***(piep):thumbdown:(
Weet iemand wat dit kan zijn?
Ik heb ook een egr klep maar die blaast de lucht nog een keer door de turbo heen de vacuumklep is al vervangen de turbo komt nu wel goed bij maar bij 3500 toeren gebeurd bovenstaande.
hopelijk weet iemand wat want het klantenbindingslampje heeft me intussen al rond de 100 pleuro’s gekost aan uitlezen en de vacuumklep koste 164 eutjes……
ik hoor het wel even via de u2u.:hmmz
26 juni 2006 om 22:51 #17289091HEEFT IEMAND EEN FOTO VAN de egr klep bij een c18xe motor, enheeft toevallig z,on plaatje liggen dan wil ik hem ook afdoppen.
27 juni 2006 om 13:07 #17289092@GSi-Driver EGR is af te doppen, X16XEL is gelijk aan X16XE, op de software na (iets minder vermogen, maar meer koppel). Dus gewoon af te doppen.
@Sjakie187 Stofzuiger kan gewoon weg, ding heet eigenlijk secondaire luchtpomp. Ik rijdt al 2 jaar geheel zonder (x16xe).
@CossieA3 FF zoeken hoe je zo’n plaatje zelf kan maken, heb ik al is ergens gepost.9 juli 2006 om 10:07 #17289093volgens mij heeft mijn c18xe geen ERG- klep. kan hm helaas niet vinden op de plek waar ie moet zitten.
kan dat???????
22 juli 2006 om 13:10 #17289094Dik genoeg zodat het niet kan smelten.
23 juli 2006 om 09:38 #17289095Je kan het testen:
motor en contact uit
stekker van egr loshalen
en weer rijden, dan merk je het verschil tussen een rotte en niet werkende / goede egr.
;)18 augustus 2006 om 05:23 #17289096Origineel gepost door Corsa_GSi
Je kan het testen:
motor en contact uit
stekker van egr loshalen
en weer rijden, dan merk je het verschil tussen een rotte en niet werkende / goede egr.
;)Maar zo’n ding kan toch stuk zijn terwijl ie open staat of terwijl ie dicht staat? Ik las dat als je de stekker eraf haalde dat je een storingslampje kreeg die je dan weer bij de dealer voor geld moet laten resetten.
Stel dat je dat zou testen met de gevolgen erbij van dat lampje, dan kan je dat dus alleen testen bij een gezonde EGR, want hoe een kapotte staat (open/dicht) kan je dus niet zien.20 augustus 2006 om 23:27 #17289097Origineel gepost door Peter uit Soest
Origineel gepost door Corsa_GSi
Je kan het testen:
motor en contact uit
stekker van egr loshalen
en weer rijden, dan merk je het verschil tussen een rotte en niet werkende / goede egr.
;)Maar zo’n ding kan toch stuk zijn terwijl ie open staat of terwijl ie dicht staat? Ik las dat als je de stekker eraf haalde dat je een storingslampje kreeg die je dan weer bij de dealer voor geld moet laten resetten.
Stel dat je dat zou testen met de gevolgen erbij van dat lampje, dan kan je dat dus alleen testen bij een gezonde EGR, want hoe een kapotte staat (open/dicht) kan je dus niet zien.Kan je wel zien als je hem demonteerd, en bij de V6 kost dat zon 5 minuten tijd.
Willem
22 augustus 2006 om 11:52 #17289098Het gaat erom dat de computer dan ziet dat er helemaal geen egr meer aanzit (kabel is los). En dat loshalen daarvan moet bij uitgezette motor, want mocht ernog beweging inzitten dan blijft hij tenminste in dichte stand!
En storingslampje gaat branden ja, dat is toch logisch.
En dat resetten, desnoods gewoon 15 minuten accu losgooien is alles gereset, niet zo janken :sleepingEn BTW dat losmaken van de egr kabel, dat deed mijn dealer toen die bij mij kapot was en hij hem niet direct kon vervangen king:
30 augustus 2006 om 10:17 #17289099Dus is dit nou wel oke voor x16xe motor of niet? Ben namelijk net bij de dealer geweest voor dit plaatje en hun zeggen van niet, software moet aangepast worden en blabla…Ik had een oude type EGR??
Tigra 1.6 16v, uit 95? Wel of niet egr afdoppen zonder problemen, met een meriva z16se plaatje??
Mvg,
manuel.
30 augustus 2006 om 14:37 #17289100Oke plaatje erop en tadaaa……lampje aan :cry, nu 2de egr eraan hangen??:hmmz
20 september 2006 om 09:17 #17289101Origineel gepost door phoenix
hierbij nog ff het beloofde bestel nummer:
58 51 970suc 6!!!
Is die egr gelijk van maatvoering vergeleken met bijv. de x1.8xe16???
In dat geval, bedankt voor de tips en het nummer! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.