Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › EGR klep defect
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 januari 2005 om 17:09 #17289027
ze zitten niet allemaal op de zelfde plek nee
30 januari 2005 om 12:16 #17289028kan dit ook bij een corsa gsi uit 97 want sinds gister is tie beroerd gaan lopen en brand dat lampje:(
30 januari 2005 om 15:20 #17289029Oorspronkelijk gepost door kweetutiet
kan dit ook bij een corsa gsi uit 97 want sinds gister is tie beroerd gaan lopen en brand dat lampje:(ja:D
30 januari 2005 om 16:06 #17289030das mooi morgen ff doen dan
:D
16 februari 2005 om 22:56 #17289031Ik ga dat ding ook afsluiten in mijn corsa x14sz, ik heb de egr al een losgehad om er een nieuwe pakking tussen te doen, hij zoog valse lucht aan. Ook moest ik de alu blokje van de egr vlakken, was krom.
Waterproof 100 op een spiegel (want vlak ) en schuren maar, daarna nageschuurd met korrel 400.17 februari 2005 om 19:15 #17289032ff plaatje er tussen en dicht:D
17 februari 2005 om 23:37 #17289033De operatiei s geslaagd en de patient is genezen ! Ik heb opeens een andere auto ! Dass ist jah toll supergeilklasse !
18 februari 2005 om 15:35 #17289034heb ff een picca gemaakt van me EGR waar die nu zit :D
:thumbup :cool:
18 februari 2005 om 18:05 #17289035meer info en foto's van ERG hier .
http://www.opel-voting.de/blank.php?path=content/printable.php&contentid=139
en hier het forum en veel info .
hl.:kewlpics
18 februari 2005 om 19:02 #17289036wat kost dat ongeveer bij de dealer om zo'n klep af te sluiten??
wil het zelf wel doen maar zou dan wel een voorbeeld nodig hebben met :kewlpics of misschien iemand in de buurt van R'dam die dit al eerder heeft gedaan en me wilt helpen??? (tegen vergoeding natuurlijk):thumbup
22 februari 2005 om 09:31 #17289037ik weet niet wat voor blok je hebt maar bij de x14xe en x16xe moet je het complete inlaatspruitstuk eraf halen (klotewerk) en de gasklep loshalen om erbij te komen.
Honza, doet t om die reden alleen nog maar icm met powerboxinbouw omdat je net zoveel werk hebt.
ik heb er nu een mooi rood plaatje overheen zitten :thumbup
22 februari 2005 om 09:46 #17289038Hoe zit dat bij een OPC…is dat ook aan te raden en is het ook gemakkelijk dicht te maken of is dat bij een OPC ook een hele klus…who knows?
22 februari 2005 om 18:53 #17289039Oorspronkelijk gepost door 5chaap2k
ik weet niet wat voor blok je hebt maar bij de x14xe en x16xe moet je het complete inlaatspruitstuk eraf halen (klotewerk) en de gasklep loshalen om erbij te komen.Honza, doet t om die reden alleen nog maar icm met powerboxinbouw omdat je net zoveel werk hebt.
ik heb er nu een mooi rood plaatje overheen zitten :thumbup
Nee hoor, koelvloeistoftankje aan de kant gooien, en met de juistje lengte verlengstukje en gevoel en wat gescheld kan 't wel.
24 februari 2005 om 17:06 #17289040Ik heb een ouwe vectra met x16sz motor.. ik kan er erg makkelijk bij..
ook bij mij telkens het lampje aan.. klepje een beetje olieen en na 2 maanden weer gezeur..
zou dat eerder genoemde afsluitklepje van die emriva 8v ook bij mij passen?
alvast bedankt..
25 februari 2005 om 21:25 #17289041ja dat past ook!!! weet alleen niet of je luchtbak boven op je inlaat (vierkante zwarte bak) dan nog past.
(als je er een grote op hebt zitten)
anders heb je een kleine ronde zech maar, dan past het zekersssssss27 februari 2005 om 10:33 #17289042ik heb de (kleine) ronde..
Vandeweek zo'n klepje bestellen.. bedankt voor de tip!
7 maart 2005 om 13:39 #17289043Weet iemand (Thijs) wat een EGR nieuw kost ? Een tweedehands lijkt me niet echt geschikt. Want hoe lang zullen ze nog meegaan ? Ik heb er nu twee liggen die ik van dealer heb gekregen als test. Eerst dacht ik dat ze ok waren. Gewoon rijden = geen probleem. Maar na een tijdje op de autoweg gereden te hebben (klep dich dus ??) en weer afremmen of zacht rijden (klep weer open ??) gaat het fout. Dan komt het mooie lampje weer ! Dus die kleppen zijn allebei gaar. Misschien toch maar een nieuwe. Want de bestaande er af halen is zo makkelijk nog niet heb ik begrepen !!! Alhoewel die wel nog in orde is. Nooit foutmeldingen gehad !
Dus wat kost zo'n nieuwe klep eigenlijk ?
Gr.
Peter7 maart 2005 om 20:13 #17289044Ik heb eens gebelt naar opel voor mijn vectra 1600'tje, kwam op 158 euro meen ik..
toen dacht ik.. dan maar eens in de 3 maanden olie'en.. :)
8 maart 2005 om 07:26 #17289045Werkt dat dan ? Heb hem vol gespoten met siliconen spray, maar mocht niet baten !
13 maart 2005 om 19:44 #17289046Nou loopt mijn auto niet zo heel mooi, heb het idee dat ie wat vermogen mist bij optrekken, en de motor blijft erg in de toeren 'hangen'
Dus kreeg ik van iemand een stappenmotor (LFR) , want daar lag het volgens hem aan (is dat zo trouwens?)
Maar had gelijk al het idee dat hij mij een ERG klep heeft meegegeven, maar weet het nou ook niet zeker meer, :sleeping
Maar heeft hij zich nou versproken en bedoelde hij wel een ERG klep, of heb ik wel een stappenmotor nodig (LFR) en heeft hij mij een ERG mee gedaan perrongeluk? :hmmz:P
dit heb ik mee gekregen….
14 maart 2005 om 18:31 #17289047Jaja. Daar hebben we er weer een !!! Het is een EGR ja. Hengel hem er maar eens aan en rij maar eens een stukje ! Als het niks is, dan weet je dat dat het probleem niet is….
Die van mij loopt ook klote stationair, maar wat het is ??? Vervuiling ? Lekkende pakking ? niemand weet het !@!Gr.
Peter10 april 2005 om 09:28 #17289048Oorspronkelijk gepost door mallemokum
Oorspronkelijk gepost door gommers1978
Mijn gasklep positie sensor op mijn tigra was naar zijn grootje, auto begon te horten en te stoten. Kost me 280 euro bij de opel dealer :mad: is dit een normale prijs om dit te repareren?? Vind het een aardig bedrag voor een sensor. En heeft iemand er ervaring mee om dit (zou ik er nog een x last van krijgen) zelf te doen??ff een vraagje want ik denk namelijk dat ik het zelfde probleem heb met mijn corsa1.2 . ken jij misschien uitleggen wat je merkte dat ie stuk was??….bij mij gaat de motor in stationiar naar de 2000 toeren en schommelt vrij hefig tussen de 2000 en 3000 toeren…en dat is deze week nu al twee keer gebeurd en het duurde meestal 5á6 min en dan was het weer weg maar afgelopen donderdag was het in ene veel langer….
ja ik weet niet maar zet het ook maar ff hier neer ….maar kan dit topic ook mijn probleem zijn?? heb een Corca b 1.2 16V sport.
:(10 april 2005 om 10:09 #17289049Oorspronkelijk gepost door mallemokum
Oorspronkelijk gepost door mallemokum
Oorspronkelijk gepost door gommers1978
Mijn gasklep positie sensor op mijn tigra was naar zijn grootje, auto begon te horten en te stoten. Kost me 280 euro bij de opel dealer :mad: is dit een normale prijs om dit te repareren?? Vind het een aardig bedrag voor een sensor. En heeft iemand er ervaring mee om dit (zou ik er nog een x last van krijgen) zelf te doen??ff een vraagje want ik denk namelijk dat ik het zelfde probleem heb met mijn corsa1.2 . ken jij misschien uitleggen wat je merkte dat ie stuk was??….bij mij gaat de motor in stationiar naar de 2000 toeren en schommelt vrij hefig tussen de 2000 en 3000 toeren…en dat is deze week nu al twee keer gebeurd en het duurde meestal 5á6 min en dan was het weer weg maar afgelopen donderdag was het in ene veel langer….
ja ik weet niet maar zet het ook maar ff hier neer ….maar kan dit topic ook mijn probleem zijn?? heb een Corca b 1.2 16V sport.
:(laat je corsa eens uitlezen, bij jou kan het probleem je gasklepsteller zijn. dus niet je egr. maar das moeilijk bepalen vanaf hier
10 april 2005 om 10:11 #17289050Oorspronkelijk gepost door Peterdevries
Weet iemand (Thijs) wat een EGR nieuw kost ? Een tweedehands lijkt me niet echt geschikt. Want hoe lang zullen ze nog meegaan ? Ik heb er nu twee liggen die ik van dealer heb gekregen als test. Eerst dacht ik dat ze ok waren. Gewoon rijden = geen probleem. Maar na een tijdje op de autoweg gereden te hebben (klep dich dus ??) en weer afremmen of zacht rijden (klep weer open ??) gaat het fout. Dan komt het mooie lampje weer ! Dus die kleppen zijn allebei gaar. Misschien toch maar een nieuwe. Want de bestaande er af halen is zo makkelijk nog niet heb ik begrepen !!! Alhoewel die wel nog in orde is. Nooit foutmeldingen gehad !Dus wat kost zo'n nieuwe klep eigenlijk ?
Gr.
Peterkweet niet wat ie nieuw exact kost maar geloof idd zo rond de 150 eurie.
10 april 2005 om 17:41 #17289051FF ter info
Er zit 2 jaar garantie op een EGR!!!!!!!!!!!!!!1 :vertagDaar kwam ik dus achter toen ik die van heb laten vervangen vorige week. :argue
Ik was dus 2 maanden te laat :argueEen een plaatje maken is niet moeilijk, je neemt een stuk plaat (beetje dik) en neemt een egr-pakking, deze leg je erop en je snijdt een stukje plaat in dezelfde vorm eruit. Vervolgens maak je een gat hierin om de zuiger/plunjer te kunnen laten bewegen. Zit erbij mij nu ook tussen, werkt perfecto :wors
Met dank aan de dealer (Dekker Krimpen) die het voor me gefixed heeft, zo blijft me nieuwe EGR tenminste echt nieuw. :wors
Servaas
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.