Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › EGR klep defect
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 juni 2010 om 19:39 #17289202
Beste software matig uitschakelen. DAn heb je geen problemen met plaatsjes.
Gr Jack
5 oktober 2010 om 16:11 #17289203ik heb toch even een vraag, ik heb zelf een corsa c uit 2002 comfort z1.2xe en de egr klep zit er nog altijd op. rechts naast de cilinderkop.
maar mijn vriendin heeft er geen meer zitten, je kan er wel zo doorheenkijken en er zit een heel klein klepje op. een soort vingerhoedje..
nou is mijn vraag wat ik nou precies moet doen voor mijn egr klep af te sluiten. heb verder geen problemen ermee maar merk toch dat hij in het begin een stuk sneller is dan de corsa die ik heb.
en voor klein werk is dat altijd goed meegenomen1 november 2010 om 01:48 #17289204origineel gepost door Van het Ende Customs
Zoooooo, lange topic volledig doorgelezen (misschien ff opschonen mod.) en veel gegoogled.Ik heb ook een EGR storing, namelijk: P0404 is Exhaust Gas Recirculation range / performance.
Het gaat om een Z22SE.Dit is het verhaal:
Tijdje geleden: Na rit van 15 km oid (snelweg) gaat op afrit motor onregelmatig lopen. staat te halen.
Edit: Oeps ik zie nu pas dat deze post al in april geplaatst…
MSL brand, foutcode P0404. Bij volgende (koude) start loopt auto weer prima, tot na de rit op de snelweg.
Dus weer hetzelfde verhaal.** Mijn diagnose: Bij rit op snelweg gaat bij deellast EGR open, maar kan niet meer dicht waardoor stationair motor onregelmatig gaat lopen ivm ‘valse lucht’. **
Foutcode gewist, maar komt toch weer terug en probleem is niet verholpen.
Later een plaatje (dicht) ertussen gemaakt.
Auto rijdt perfect, maar MSL blijft branden.
Auto blijft goed rijden voor 2 weken lang ondanks MSL.Tot gisterochtend. Bij de koude start blijft motor hoog stat. RPM draaien en motor heeft geen vermogen. Auto wil ook niet harder dan 50 km/u.
Daarna loopt auto stat. slecht en onregelmatig.
Auto uitgezet en opnieuw gestart en loopt weer prima.** Ik heb even contact gehad met dealer, Hij zei het volgende: Waarschijnlijk was het een noodloop van gisterochtend. Dicht plaatje zou niet kunnen volgens hem. Als EGR opengaat moet MM verschil zien qua luchtinlaat tov dichte EGR klep. **
Vanavond EGR klep schoongemaakt met kruipolie en getest op werking (openen en sluiten) dmv 12V op buitenste polen van stekker. Opent prima naar buiten. Dit betekent dat hij het dichte plaat niet kon openen.
**Zou dit de reden zijn waarom MSL direct weer ging branden (2 weken geleden)? **
o Dus de vraag is nu, wat is de (beste) oplossing?
o Nieuwe EGR klep á €269,- ex BTW. monteren met kans dat deze in de toekomst ook weer kapot gaat.
o EGR cheater monteren
o Plaatje ertussen met 1 gat zodat EGR vrij kan bewegen, maar geen doorlaat heeft naar de inlaat.Alvast bedankt!
Ik weeet niet hoe techinsch je zelf bent maar ik heb mijn EGR klep zelf vervangen. Dit heeft me 120 euro gekost en een uurtje of 3 met klooien erbij.
Ik weet niet of de EGR klep bij een benzine op dezelfde plaats als bij een diesel.
Het is niet zo verschikkelijk moeilijk. Als je vragen stuur dan even een U2U.
1 november 2010 om 10:18 #17289205Hier vind je een beschrijving van het vervangen van EGR bij 1.9cdti:
http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php?t=1451931 november 2010 om 17:58 #17289206@ motorsmurf: Ik weet niet waar die van jou zit, maar die van mij is met 10mi n vervangen. Je kan er zo bij!
Overigens rijd ik nu sinds de zomer met een plaatje met 1 gat en auto rijdt zeer goed en geen MSL.:vertag
1 november 2010 om 19:37 #17289207origineel gepost door Van het Ende Customs
@ motorsmurf: Ik weet niet waar die van jou zit, maar die van mij is met 10mi n vervangen. Je kan er zo bij!Overigens rijd ik nu sinds de zomer met een plaatje met 1 gat en auto rijdt zeer goed en geen MSL.:vertag
Die van mij ben je ook klaar mee binnen een half uurtje maar als het voor de eerste keer doet zonder WPH dan ben je wel aan het zoeken en aan het mieren ;)
3 januari 2011 om 08:01 #17289208Goedendag,
ik heb eenzelfde probleem.
Tussen de 1500 en 2500 toeren houdt de motor in het schokt hij nogal.
Nu lees ik hier erg veel over de EGR-klep en het dichtmaken hiervan.
Het MM lampje brand ook af en toe, maar niet continue.
Nu wil ik wel naar de dealer gaan om hem uit te laten lezen, maar dat brengt ook weer de kosten met zich mee.
Het gaat om een Vectra x1,6xel uit 1999.
Iemand tips???? :afro3 januari 2011 om 09:18 #17289209Ik zou eerst willen weten welke storing hij aangeeft.
Als je EGR vervangt/aanpast terwijl de storing met ontsteking of lambda oid te maken heeft, heeft het weinig zin denk ik.Je kunt ook naar de plaatselijke garage gaan met een pak koeken of kratje pils en een vlotte babbel :hmmz
8 januari 2011 om 00:44 #17289210Dag iedereen, heb vandaag de auto uit laten lezen en daar kwamen 2 codes uit.
P1405 Stand linair EGR systeem
P0170 te rijk mengselMorgen ga ik de EGR en Gasklep reinigen en hoop dat het dan opgelost is.
Maar ik lees hier en daar dat je een x1.6xel gewoon af kan dichten, alleen zei de persoon die hem uitgelezen heeft dat dat niet mogelijk zou zijn bij mijn x1.6xel
Klopt dit??Gr. Ralph
8 januari 2011 om 23:54 #17289211geen idee, maar je kunt het altijd proberen, toch?
Of kun je er slecht bij?
Zou wel een plaatje maken met 1 gat.19 januari 2011 om 22:37 #17289212Op de Z22SE motor EGR verwijderen:
http://www.verboom.net/projects/speedster/20070729/index_nl.html
20 januari 2011 om 13:05 #17289213zo kan het ook, ik heb alleen plaatje sinds afgelopen aug.
geen msl en geen problemen of wat dan ook! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.