egr klep

Forumindex Forums Modellen Corsa egr klep

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226465
    Benjamin corsaGSI
      Lid sinds:
      30 November 2009

      nou heb ik zondag een mantzel powerbox ingebouwd,
      en nu krijg ik na een paar km rijden het lampje motormanagment.

      nou heb ik hem uit laten lezen en blijft dus mijn egr klep open staan. en nou heb ik gelezen dat je je egr gewoon weg kan halen met een powerbox maar hoe zit dat nou precies?

      je moet het zoiezo doen met een werkende egr anders blijft hij de storing geven, maar ik heb ook iets gelezen dat je dan een afdek plaatje nodig hebt

      kan iemand mij precies vertellen hoe het nou zit met het weg halen van de egr klep?

      alvast bedankt,
      benjamin

      #17735087
      CORSAGSI
        Lid sinds:
        30 June 2004

        volgens mij zit er bij de mantzel powerbox montage zowieso een plaatje bijgeleverd om de EGR te kunen afsluiten,en volgens mij heb je zowieso helemaal niets meer aan de EGR klep na montage van de powerbox omdat de gasklep verhuist naar de andere kant van het blok.

        en na dichtmaken van de EGR zul je idd altijd een melding blijven krijgen,dit is in ieder geval mijn ervaring.

        misschien kun je contact krijgen met Honza van het forum hij bouwde deze regelmatig in !

        greetz,

        #17735088
        Benjamin corsaGSI
          Lid sinds:
          30 November 2009

          ja ik heb hem 2e hands gekocht en tijdens het inbouwen miste er dus een paar onderdelen, zoals het t stukje voor de vacuumslangetjes en dus ook het egr afdekplaatje.

          maar ik zal honza een u2u sturen voor advies

          bedankt

          #17735089
          Benjamin corsaGSI
            Lid sinds:
            30 November 2009

            ik heb het licht gezien denk ik:P

            ik heb tijdens het inbouwen, met hulp van de handleiding, de tip van de plug in de mantzel en het plaatje dichtlassen overgeslagen.
            gewoon omdat er toch een pijpje aanzat en ik dacht lekker simpel zo inbouwen.

            maar als ik dus alsnog een plug erin draai en dat gaatje dicht las neem ik aan dat de storing “egr blijft open staan” weg gaat.

            iemand die me gelijk kan geven ? haha

            #17735090
            CORSAGSI
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Ik zou het niet weten, ik heb de mijne destijds door Honza laten inbouwen en hij heeft de EGR toen dicht gemaakt ik heb daarna wel altijd het motorstoringslampje aan gehad,

              greetz,

              #17735091
              Benjamin corsaGSI
                Lid sinds:
                30 November 2009

                ja ik hoop dat die wel uitgaat, maar dat maakt niet zo heel veel uit.

                ik verwacht er alleen meer vermogen van want ik vind het toch wel tegen vallen, na alle verhalen die ik over de powerbox heb gehoord!

                #17735092
                CORSAGSI
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  powerbox werkt ook pas boven de 4500 a’5000 toeren daarom moet je hem eigenlijk ook laten chippen zodat de begrenzer later inslaat.

                  ik had met mijn corsa x16xe 131 pk op de rollenbank.

                  greetz,

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.